Prog om DVD speler MP3's te laten spelen

Pagina: 1
Acties:

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-03 00:08

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Ooit heb ik ergens wat gelezen of gehoord, dat er een programma bestaat waarmee je MP3's op een DVD speler kunt afspelen, ook al heeft ie er geen ondersteuning voor.

Nou heb ik alleen geen enkel idee meer waar, wat, hoe en wanneer dat ook alweer zat. Maar ik heb wel een leuke dvd brander.

En zodoende mijn vraag: Bestaat dit echt, en zo ja: waar vind ik het/hoe heet het?

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Omzetten naar wav en branden als audio cd? Lijkt me sterk dat daar een andere methode voor is die bij alle of veel dvd spelers werkt.

[ Voor 52% gewijzigd door CrashOne op 03-06-2003 01:19 ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-03 00:08

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Maar dat wil mijn brandprogramma niet maken, zo'n mega-audio cd :P

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nooit van gehoord. Het lijkt me ook moeilijk mogelijk te maken omdat een DVD-speler het hele formaat niet zou moeten herkennen. Het heeft geen eens codecs voor MP3-bestanden, dus hoe moet hij die dan uberhaupt af kunnen spelen?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 15:19
De "software"in de DVD Speler moet mp3 ondersteunen er is geen manier om dit via een programma te omzeilen.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Ja misschien via een firmware update, maar dan lijkt het mij sterk dat deze functie vantevoren nog niet ingebouwd was terwijl de hardware het wel ondersteund :)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:54

Boss

+1 Overgewaardeerd

Aan de andere kant.... gebruikt het DVD formaat ook niet een bepaald soort MP3 conversie? Ik kan me ergens wel voorstellen dat 'ie dan MP3-tjes van een bepaald formaat ook wel zou moeten kunnen decoden.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

een autostart cd maken met een verwijzing naar bijvoorbeeld je favoriete mp3 speler en/of playlist. Geld dus alleen voor data CD of DVD

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 11:34:
een autostart cd maken met een verwijzing naar bijvoorbeeld je favoriete mp3 speler en/of playlist. Geld dus alleen voor data CD of DVD
Mijn gok was dat hier om een standalone DVD speler gaat :P

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Je zou een DVD-A disc kunnen maken, ik heb tot nu toe geen software hoervoor kunnen vinden.
De DVD-speler ondersteund wel AC3, dus mischien dat je MP3's zou kunnen omzetten naar AC3. Dat is ook een soort MP3, alleen zijn er dan meer dingen mogelijk.
AC3-encoders zijn er online zat te vinden. De vraag blijft dan alleen wel hoe je dat in een afspeelbare DVD giet.

* TD-er is best wel benieuwd naar een dergelijk progsel.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
iets wat in het meest in de buurt komt is een audio-only videoCD. dan heb je dus mp2 geluid, geen mpeg-layer3 dus. overigens kan mijn dvd speler van zichzelf al mp3's afspelen (Grundig). Een stand-alone speler die dit niet kan gaat dat ook in de toekomst niet doen, daarvoor is gewoon hardware nodig die erin moet zitten.

er zijn wel dvd-spelers met firmware update mogelijkheden, maar dat is voornamelijk bedoelt voor regio-vrij maken en bepaalde correcties. Dus niet voor compleet nieuwe features.

[ Voor 23% gewijzigd door BuG2FiX op 03-06-2003 13:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 11:38:
[...]

Mijn gok was dat hier om een standalone DVD speler gaat :P
Zou het een playstation2 zijn , die je bedoelt??
Pagina: 1