Toon posts:

[Delphi] Hulp nodig voor grote software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik ben bezig met een groot stuk software. Deze maakt o.a. gebruik van een .pas file waarin alle zelfgemaakte types gedefinieerd staan.
Nu wil ik al deze types die nu met 'T...' beginnen met 'TCom...' laten beginnen. Hierdoor veranderen de typenamen en als gevolg moet ik dus in heel mijn software overal deze namen aanpassen.
Omdat dit uren en uren zal duren vroeg ik me af of het niet of er een bepaalde feature hiervoor bestaat. Dus wanneer je de typenaam veranderd, dat dan alle typenamen in declaraties van dat type ook meeveranderen.

Ik heb in de search helaas niks kunnen vinden.

Alvast bedankt!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Find & Replace?
Er zijn zat programma's die een hele dir (en subdirs) doorspitten en zoeken en vervangen hoor... UltraEdit, HomeSite, weet ik veel...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

Klippy

Still Game

Kan ook met Delphi zelf find & replace doen, weet niet of dat in het hele project kan, maar anders unit voor unit, zo heel veel units zullen het wel niet zijn.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik bedoel uiteraard niet Find&Replace. Ook dit is veel werk (er zijn namelijk heel veel 'T' s die niet veranderd worden)
Wat ik graag zou willen is dat ik in de unit waarin alle zelfgemaakte types gedefinieerd staan, de typenaam verander en dat alles automatisch meeveranderd (een soort linking?)

v.b.

stel unit file ziet er zo uit:

...
...
TTrackData = record ....
...
...

en in een andere unit heb ik een variabele van dit type staan:

...
...
MyTrackData: TTrackData
...
...

Stel dat ik nu de TTrackData in de eerste unit verander in TComTrackData, dan zou ik graag willen dat die andere (de variabeledeclaratie) automatisch meeveranderd.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

Klippy

Still Game

Mjah dat snap ik, maar zover ik weet bestaat dat niet, lijkt me ook meestal niet handig om alles te veranderen vanzelf.

Maar waarom niet gewoon zoeken naar "TTrackData" en dat vervangen door "TComTrackData" :?
Meestal werkt dat ook goed toch?
Maar dan heb je idd nog veel werk als je veel types hebt.
Maarja ik weet anders ook niks.

[ Voor 14% gewijzigd door Klippy op 03-06-2003 01:16 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Ik ben deze feature niet tegengekomen in Delphi. In deze topic in Google Groups wordt er verwezen naar greplace, maar ik betwijfel of deze het 'linking' wel ondersteund.

Verwijderd

Je zou het kunnen proberen dmv een import in een case tool, bv deze:
www.modelmakertools.com

In principe moet die kunnen wat je wilt, maar ik denk dat je een hell of a job er aan zult hebben.

Er zitten ongetwijfeld ook vairabelen in met een op elkaar lijkende naam, zoals bv. TTrack en TTrackData etc.. je moet dan goed opletten dat je de langste variabele eerst searched en replaced.

Je kunt er ook zelf een tooltje voor schrijven met delphi, leuke oefening :P

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

idd, zelf tooltje schrijven die de beschikbare klassen uit de class declaration PAS inleest, je die laat aanpassen, en vervolgens in alle PAS files de types aanpast (dmv vervanging). Lijkt me een simpel klusje met textfiles en strings.

Forget your fears...
...and want to know more...

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Valt onder Refactoring en dit is idd te doen met tools van ModalMaker zoals ModalMaker en ModalMaker Explorer. Anders moet je idd gaan voor een Search en Replace met alle gevolgen van dien.

PS: Misschien volgende keer ook een betere topic?

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Pagina: 1