[Outlook 2000] Tijdzone aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• Op.Lijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 23:16
Ik gebruik de agenda van outlook en synchroniseer deze met mijn Ipaqje.
Onlangs vond ik het nodig om mijn .pst bestand te openen op een andere computer (via een netwerkje) en toen ontdekte ik dat opeens alle tijden anders stonden.

Even logisch redeneren - conclusie Outlook heeft handig functie, je kan zo makkelijk afspraken maken met iemand in een andere tijdzone.

Dus ik zoeken en ik vind in de opties de instelling van de tijdzones. Maar wat ik nu ook probeer ik krijg het niet zoals ik wil.

Tijdzone staat op GMT-8 (lui geweest bij instalatie win98).
Computer staat in zelfde tijdzone (met tijd aangepast zodat ik kan zien wanneer ik afspraken heb.)

Nu wil ik dus de tijdzone aanpassen van Outlook (daarna ook van computer) en wel zo dan al mijn afspraken op de juiste tijd blijven staan.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Bekend probleem (helemaal onhandig als je over tijdzones heen een afspraak hebt en je laptop meeneemt...) De standaard oplossing is dan de tijdzone van je laptop vooral NIET veranderen :P

In jouw geval misschien het makkelijkst: exporteer de afspraken naar excel/whatever & verwijder ze, pas zo nodig tijdzones & tijden aan. Zet de tijdzone goed (en vergeet het de volgende keer niet :P ) en importeer weer.

Of er moet sinds de laatste keer dat ik er naar zocht (2001 of zo) een betere oplossing zijn gekomen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Op.Lijntje
  • Laatst online: 18-01 23:16
F_J_K schreef op 03 June 2003 @ 10:40:
Bekend probleem (helemaal onhandig als je over tijdzones heen een afspraak hebt en je laptop meeneemt...) De standaard oplossing is dan de tijdzone van je laptop vooral NIET veranderen :P

In jouw geval misschien het makkelijkst: exporteer de afspraken naar excel/whatever & verwijder ze, pas zo nodig tijdzones & tijden aan. Zet de tijdzone goed (en vergeet het de volgende keer niet :P ) en importeer weer.

Of er moet sinds de laatste keer dat ik er naar zocht (2001 of zo) een betere oplossing zijn gekomen.
Op mijn zoektocht was ik nog niet een betere oplossing tegengekomen (bij deze een eervolle vermelding in de orde van het 'clippie' :D ). Fijn dat ik met Excel heb leren werken; moet zo gepiept zijn

Overigens zou het niet uit moeten maken hoeveel afspreken erin staan, kwestie van een formuletje maken om de data aan te passen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

2nra schreef op 03 June 2003 @ 20:54:
Op mijn zoektocht was ik nog niet een betere oplossing tegengekomen (bij deze een eervolle vermelding in de orde van het 'clippie' :D )
W000t. * F_J_K heeft een nieuwe sig :P
Overigens zou het niet uit moeten maken hoeveel afspreken erin staan, kwestie van een formuletje maken om de data aan te passen.
Psies.

Trouwens zullen terugkerende ('elke dinsdag') afspraken niet zo kunnen worden geexporteerd, dat kan een probleempje zijn (maar achteraf met de hand weer recurrent te maken).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)