De nieuwste barebone van Shuttle voor het Intel-platform!

Shuttle heeft een nieuwe barebone op de mark gebracht, de SB61G2, welke werkt met de Intel 865G chipset. Voor volledige specs klik hier
Nou sta ik op het punt om zo'n apparaatje aan te schaffen, maar na het lezen van diverse reviews, o.a. op hexus.net, zie ik toch al direct een aantal dingen die mij niet zo aanspreken, zoals:
Hebben de beide drives erg veel last van het onderlinge verkeer?
Ik hoop dat er mensen zijn die, misschien zelf al dit apparaatje hebben of, ervaring hebben met barebones en de airflow van deze apparaatjes!

Shuttle heeft een nieuwe barebone op de mark gebracht, de SB61G2, welke werkt met de Intel 865G chipset. Voor volledige specs klik hier
Nou sta ik op het punt om zo'n apparaatje aan te schaffen, maar na het lezen van diverse reviews, o.a. op hexus.net, zie ik toch al direct een aantal dingen die mij niet zo aanspreken, zoals:
- Een fan op de northbridge, deze zou ik dan willen vervangen door een passief exemplaar van Zalman. Echter, ik heb zelf nog geen ervaring met de i865G 'Springdale' chipset, dus zou niet weten of dit uberhaupt kan? Daarnaast heeft zo'n kastje natuurlijk geen al te beste airflow, dus vraag ik mij af of zo'n passieve chipset-koeler zijn warmte wel voldoende kwijt kan?
- In de voeding zit een 40x40mm fan gebouwd, nou kan ik mij voorstellen dat zo'n dingetje niet echt stil is. Is het verstandig om deze terug te schroeven tot 7V, of kom je dan weer in de problemen met de koeling?
Hebben de beide drives erg veel last van het onderlinge verkeer?
Ik hoop dat er mensen zijn die, misschien zelf al dit apparaatje hebben of, ervaring hebben met barebones en de airflow van deze apparaatjes!