Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

tv out, ik krijg alleen zwart-wit

Pagina: 1
Acties:

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:07
Ik krijg mijn tv out niet aan de gang: ik kom niet verder dan zwart wit: mijn config:

windows xp sp1 + gforce 4 se met s video tvout. Nieuwste drivers van nvidia icm tv-tool 7.1 als kabel heb ik deze configs gehad: scart connector op input stand met s video in scart uit. en deze: s video naar composite en die op de input van de scart connector. Met dat laatste heb ik het beste beeld maar nog steeds zwart wit. wat kan het nog meer zijn? ik heb ook al verschijdene resoluties geprobeerd. Ook pakt ie films in media player goed full screen maar weer zwart wit :(

• WFvN
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Dat je misschien nog niet alles geprobeerd hebt van:

De grote tv-out FAQ

:?

Je hebt het in je startpost bijvoorbeeld niet over PAL/NTSC; toch een veel voorkomende oorzaak van zwart-wit; wordt ook genoemd in de FAQ

Of:

(weet niet of dit in de FAQ staat):
Mogelijk heeft je TV-toestel meerdere AV-kanalen. Sommige (in ieder geval Philips) toestellen geven bij meerdere AV-kanalen wel beeld (terwijl je dus op 1 AV-ingang aangesloten hebt). Alleen is de éne WEL in kleur en de andere niet

[ Voor 67% gewijzigd door WFvN op 03-06-2003 00:13 ]

• savale
ehm ik heb ntsc en pal geprobeerd op tv tool. Verder zie ik zojuist dat tv tool wel mijn grafische kaart herkent maar bij tv chip staat: none... hoort dit?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 15:09
Forceer in Tvtool de uitgang op composite ookal heb je Svs. Deed met mijn GF4 wonderen :).

tvw

• savale
ik kan ze niet selecteren... ze staan beide standaard aangevinkt

ik heb mijn probleem gevonden alleen de oplossing nog niet :( tv tool ziet mijn tv chip niet :(

[ Voor 44% gewijzigd door savale op 03-06-2003 00:57 ]

• iets
Je heb een GF4 toch? Dan zou TvTool de chip gewoon moeten detecteren. Dat doet hij ook met mijn TI4200 64MB van Leadtek. Je moet dit dus aanvinken:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/TvTool.png

Probeer anders eens TvTool 6.8, die werkt bij mij iig wel :).

tvw

• MAFF
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09 19:18
Ik gebruik tvcc2000 (TV Control Center 2000) ipv TVTool. Deed het bij mij beter dus.

Life is to short too explore the whole world!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 10:09
ik kan niet duidelijk uit je verhaal halen of je tv s-video ondersteund. Zoniet, dan moet je een scartblokje (of ander blokje) hebben die het signaal van je s-video uit OMZET naar composiet/scart, ipv DOORGEEFT.
S-video wordt met gescheiden kleuren en nog wat verstuurt, je tv herkent dit waarschijnlijk niet.
Deze blokje kun je bij elke electronicaboer halen, die zet je op je tvout en vervolgens komt de kabel met scart eraan.

signature

• iets
brooks123 schreef op 03 juni 2003 @ 01:45:
ik kan niet duidelijk uit je verhaal halen of je tv s-video ondersteund. Zoniet, dan moet je een scartblokje (of ander blokje) hebben die het signaal van je s-video uit OMZET naar composiet/scart, ipv DOORGEEFT.
S-video wordt met gescheiden kleuren en nog wat verstuurt, je tv herkent dit waarschijnlijk niet.
Deze blokje kun je bij elke electronicaboer halen, die zet je op je tvout en vervolgens komt de kabel met scart eraan.
savale schreef op 03 juni 2003 @ 00:08:
Nieuwste drivers van nvidia icm tv-tool 7.1 als kabel heb ik deze configs gehad: scart connector op input stand met s video in scart uit. en deze: s video naar composite en die op de input van de scart connector. Met dat laatste heb ik het beste beeld maar nog steeds zwart wit.
:P

tvw

• savale
yep de scart ding omzetter heb ik en ik kan op 2 manieren naar dat scart blokje toe: me geforce 4 heeft s uit dit kan ik meteen naar s in laten gaan van dat scart blokje maar ik kan ook van s naar composite en die naar dat scart blokje laten lopen. het beeld is het mooist via composite maar met s lijkt er heel vaag wat kleur te bekennen te zijn maar het beeld is erg lelijk :(

het stomme is dat tv tool (ook 6.8) me geforce 4 tv chip niet vindt... heb al andere geforce drivers geprobeerd zonder succes :(

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Ik begrijp niet helemaal wat hierboven staat, maar heb je nou wel of niet met een een composite->composite kabel geprobeerd? Niet van composite naar SVHS dus. Probeer ook even een ander scart blokje als je die in de buurt hebt. Verder denk ik niet dat het aan TV-Tool ligt, maar installeer die eens opnieuw, zodat je standaard instellingen hebt.

Orange & Red

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-11 15:58
Heb de title aangepast, 'help' vervangen door 'ik krijg alleen maar zwart-wit' (help staat ook zo reddeloos ;) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• savale
Abbadon schreef op 03 juni 2003 @ 08:56:
Heb de title aangepast, 'help' vervangen door 'ik krijg alleen maar zwart-wit' (help staat ook zo reddeloos ;) )
zo voel ik me ook ;)

maar even ter verduidelijking ik heb dit geprobeerd met de volgende resultaten:
----------------
slecht beeld met heeeeeel ietsjepietsje kleur:

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/scartblok_voor.jpg
deze scart converter gebruik ik met de switch op input verder zit het stekkertje dan op de s video direct van me tv out s video uitgang met zo een soort stekkertje aan beide uiteinden:
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/s-vhs_stekker.jpg

--------------------------------------
goed beeld maar geen kleur te bekennen:

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/scartblok_voor.jpg
deze scart converter gebruik ik met de switch op input verder zit het stekkertje dan op de video aansluiting (tulp) welke met een audiokabel naar dit stekkertje bij mijn geforce 4 mx gaat:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/FAQ/VB/adapter1.jpg
--------------------------------------
problemen met tv-tool: hij pakt mijn tv chip niet. hij zegt dan: none :( ik heb al diverse geforce drivers geprobeerd maar zonder resultaat.

ps mijn tv is een grundig: kan geen handleiding meer vinden :( verder heeft hij maar een AV kanaal dus dat is het niet.

[ Voor 6% gewijzigd door savale op 03-06-2003 10:26 ]

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Werkt een videorecorder op die scart van je tv wel?

Orange & Red

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11 13:57

SuperTrooper

Weet hoe het is

Heb ik ook een keertje meegemaakt. Bleek dat de scart-stekker niet goed achterin de TV paste vanwege de 'vormgeving' van de TV. Andere stekker gehaald, eentje die wat platter was: problemen opgelost :)

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
TV-Tool ondersteunt geen GF4MX.

Gebruik gewoon de drivers van nVidia (4x.xx), zet daar nView aan (op Clone) en doe dit:
(rechtermuis->Select Output Device op TV bij nView)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/devicesettings.gif
(Video Output format: Composite Out)

En pas je schermgrootte (overscan) aan met Device Adjustments.

Kijk bij overlay en doe dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/overlayMX.gif
(Full Screen Device: Secondary Display)

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Scherp opgemerkt! Van de tvtool site:

All nVidia based cards are supported from TNT-1 to GeForce 4. (It is not planned to support other cards like S3 or ATI so far!)

Exception GF4-MX:

Usually the TV-chip is a single independent chip on the graphics card from a third party manufacturer like Conexant. These are supported by the tool. But with the GF4-MX nVidia introduces an own TV-chip NV17 which is integrated in the VGA chip and which is probably cheaper and less powerful than the external chips. For this chip there is no documentation available at all because nVidia refuses it. Without documentation a support cannot be integrated in TVTool!

Some GF4-MX460 cards come with the usual external chips by the way. How to find out which TV chip is on your card have a look

Orange & Red

• savale
Jake je bent mijn held :) die optie zat nog niet in mijn oude drivers :( nu is het beeld echt super!

Verwijderd

Ja, dat probleem had ik ook, heel internet afgezocht naar een oplossing en ik heb hem gevonden. Het probleem is dat een scart-aansluiting of een composite-aansluiting niet geschikt is voor het s-video signaal, daarom geeft de tv dan zwart-wit beeld, of zelfs helemaal geen beeld. Ik heb op deze site: http://www.electronica-online.nl/ de oplossing gevonden, het is een omzetter. De omzetter vind je bij: Kabel en Konnektor / TV en Video Kabels / S-VHS Kabels. Deze zet het s-video signaal om in composite, waardoor het beeld dus in kleur word weergeven, ik heb hem zelf ook en het werkt echt! Het omzettertje kost incl. verzendkosten € 7,90 en daarbij moet je zelf nog een s-video kabel hebben en een composite kabel en eventueel nog een scart blok als je geen composite ingang op je tv hebt, die je op deze site trouwens ook heel goedkoop krijgen. Je kunt deze natuurlijk ook in de winkel kopen, trouwens bij heel wat winkels kun je het omzettertje ook zo kopen. Als laatste moet je het signaal nog wel op PAL-B instellen, doe je dat niet, dan kan het evengoed nog zwart-wit blijven. Bij sommige tv's moet je de resolutie ook nog op 800x600 16-bits instellen, maar in de meeste gevallen in dat niet nodig.

Verwijderd

oorzaak: je scart aansluiting is een video input, en geen s-video. check even de handleiding van de tv, als er meerdere inzitten, is er meestal wel 1 die s-video ondersteunt.

Verwijderd

Je tv kan geen svideo aan. Heeft mijn tv ook. Oplossing: even een tussenstukje van svideo naar tulp op je kabel stoppen en alles werkt. Niewe tv kopen kan ook.
Pagina: 1