Toon posts:

Data DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Stel je hebt een puike collectie DIVX en nog een aanzienlijke hoeveelheid aan andere film formaten (MPEG1, MPEG2, ASF) gecomprimeerd met allerhande codecs.
Nu wil ik een data DVD creëren puur als 4.3 gig backup, en data is data....toch?
Gaat dit lukken? Dus zonder problemen bakken die handel?
By the way, mijn muziek collectie (mp3, mp3pro, wma) begint ook de spuigaten uit te lopen,....idem dito?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als het goed is kan je gewoon inderdaad 4,3 Gigabyte branden. Of dat nu games, audio of video is is niet terzake doende.

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 14:31

WhiteDog

met zwarte hond

Het niveau op GoT daalt met de seconde...

On topic: geef is 1 goede reden waarom je denkt dat dat NIET zou gaan ??

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-03 20:34
Net zoals elk bestandsformaat gezellig op jou harde schijf kan resideren Bulldozer, kunnen ze dat ook op een data dvd. Geen enkel probleem ;)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-03 19:00
WhiteDog schreef op 02 June 2003 @ 23:44:

gvd wat ben ik het hier mee eens zeg... mensen worden haast te lui om zelf is wat te proberen

• The Third Man
  • Laatst online: 21:40

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 23:39:
Stel je hebt een puike collectie DIVX en nog een aanzienlijke hoeveelheid aan andere film formaten (MPEG1, MPEG2, ASF) gecomprimeerd met allerhande codecs.
Nu wil ik een data DVD creëren puur als 4.3 gig backup, en data is data....toch?
Gaat dit lukken? Dus zonder problemen bakken die handel?
By the way, mijn muziek collectie (mp3, mp3pro, wma) begint ook de spuigaten uit te lopen,....idem dito?
Ja, dat heet BACKUPPEN.

• Genghis Khan
  • Niet online
Ik denk dat de verantwoordelijke nr. 1 voor een eventuele niveau-daling op GoT nog steeds ongenuanceerde kutreacties jegens andere users zijn.

Verwijderd

Alleen heeft ie wel gelijk, er KUNNEN rare problemen optreden: zo kun je bv geen file branden van 4GB... is namelijk TE GROOT ja echt, de ruimte is er wel op 't schijfje maar ik geloof dat een file hooguit 2GB mag zijn ofzo...
Maar zolang je dus meerdere "kleinere" bestanden hebt, is er niets aan de hand.
Verder zit er ook nog een limiet aan de diepte van de subdirs, en aan de lengte van filenamen (en je raad 't al, deze limieten zijn beperkender dan wat windhoos toestaat, zodat je niet zomaar altijd 1:1 een backupje op een DVD kunt gooien...)

• D3LTA
Genghis Khan schreef op 02 June 2003 @ 23:50:
Ik denk dat de verantwoordelijke nr. 1 voor een eventuele niveau-daling op GoT nog steeds ongenuanceerde kutreacties jegens andere users zijn.
ohw? hoezo een kut reactie? gewoon een kwestie van logisch nadenken dacht ik zo ?

+ een tweakers probeer toch graag dingen uit ?

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, WhiteDog, als je zo'n ding nog niet hebt wil je het naatje van de kous weten alvorens ik eraan wil beginnen. Nuchter blijven toch?
De (bezitters) users die kunnen refereren aan de praktijk zijn dan toch zeer dankbaar referentie materiaal?
Of doe jij je ogen dicht koopt wat en gaat vervolgens zelf zitten klooien?
Dapper! Genghis Khan laat teminste zien dat het ook minder cynisch kan.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Genghis Khan schreef op 02 juni 2003 @ 23:50:
Ja, krijgen we weer de 'kip en het ei'-discussie. Het lijkt me sterk dat doordat mensen boos op users reageren er steeds dommere vragen worden gesteld. Mensen reageren boos op elkaar doordat er A. Domme vragen worden gesteld B. Verkeerde dingen worden beweerd. Punt B. hoort nou eenmaal bij een discussieforum, punt A. niet bij dit forum. Helaas pindakaas, maar als je domme vragen gaat stellen die duidelijk onder het niveau van dit forum zijn dan is het niet raar om een uiting van frustratie over je heen te krijgen (immers, de probleemoplossers op dit forum kijken met een bepaald niveau naar een probleem/vraag. Als die vraag daar ver onder zit krijg je een negatieve ontlading).

• Genghis Khan
  • Niet online
D3LTA schreef op 02 juni 2003 @ 23:54:
[...]

ohw? hoezo een kut reactie? gewoon een kwestie van logisch nadenken dacht ik zo ?

+ een tweakers probeer toch graag dingen uit ?
Dat is inderdaad zo, maar niet iedereen is in staat om dit soort dingen zelf te beoordelen. Als iemand een newbie-topic plaatst en je vindt het te hoog voor je niveau kun je beter niet reageren en wachten op een slotje i.p.v. gaan janken over de daling van het niveau of de luiheid. Toch? Maar goed, dit is off-topic.
Lekkere Kwal schreef op 02 June 2003 @ 23:55:
[...]
Ja, krijgen we weer de 'kip en het ei'-discussie. Het lijkt me sterk dat doordat mensen boos op users reageren er steeds dommere vragen worden gesteld. Mensen reageren boos op elkaar doordat er A. Domme vragen worden gesteld B. Verkeerde dingen worden beweerd. Punt B. hoort nou eenmaal bij een discussieforum, punt A. niet bij dit forum. Helaas pindakaas, maar als je domme vragen gaat stellen die duidelijk onder het niveau van dit forum zijn dan is het niet raar om een uiting van frustratie over je heen te krijgen (immers, de probleemoplossers op dit forum kijken met een bepaald niveau naar een probleem/vraag. Als die vraag daar ver onder zit krijg je een negatieve ontlading).
Nogmaals, als je vindt dat een topic te hoog voor je niveau is, waarom moet je dan alsnog een nietszeggende reply neerkwakken waarbij je een mede-user de grond in stampt? Dan kun je beter niets zeggen of ligt dat nu aan mij...

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 23:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat je je nog moet gaan verontschuldigen voor het insturen van een (domme?) topic.
Guys, wat een ......herrie! En om wat? Dus de meesten hebben alle wijsheid in pacht, prachtig...ik vraag me dan af waar jullie die hebben opgedaan.
Wat is er nou mooier om kennis te delen?
Maar ik heb m'n antwoord al, bedankt voor alle welwillenden, en een pardon aan alle WISEGUYS.
Nighty Night.

• KaMiKaZe
Het "niveau" gezever hoort zich af te spelen in LA en NIET in topics zoals deze, als het je niet bevalt dan meld je dat maar ff in LA of SM. Voor de rest is het aan de mods wat ze met een topic als dit doen.

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-03 21:47
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 23:54:
Alleen heeft ie wel gelijk, er KUNNEN rare problemen optreden: zo kun je bv geen file branden van 4GB... is namelijk TE GROOT ja echt, de ruimte is er wel op 't schijfje maar ik geloof dat een file hooguit 2GB mag zijn ofzo...
Maar zolang je dus meerdere "kleinere" bestanden hebt, is er niets aan de hand.
Verder zit er ook nog een limiet aan de diepte van de subdirs, en aan de lengte van filenamen (en je raad 't al, deze limieten zijn beperkender dan wat windhoos toestaat, zodat je niet zomaar altijd 1:1 een backupje op een DVD kunt gooien...)
Nou als je NTFS hebt is 2 gb voor een file echt geen probleem en 10 ook niet, ik weet niet wat het limit wel is maar die is erg groot.
Voor fat 32 is het limit wel 2 gb, dus gewoon NTFS gebruiken.
En die limit heeft echt niets met een beveiliging te maken maar met het bit grote van de adresering van de file maar dat ga ik niet allemaal uitleggen, staat wel ergens in een boek van school ( operating systems ) kost maar 138,- euro of zo.
Maar dan heb je wel wat te lezen.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Genghis Khan schreef op 02 June 2003 @ 23:56:
[...]

Nogmaals, als je vindt dat een topic te hoog voor je niveau is, waarom moet je dan alsnog een nietszeggende reply neerkwakken waarbij je een mede-user de grond in stampt? Dan kun je beter niets zeggen of ligt dat nu aan mij...
Ik vind het topic meer te laag voor mijn niveau maar dat terzijde. Ik kwak die reply neer omdat ik mijn frustratie wil uiten. Die frustratie wordt mede veroorzaakt door het feit dat ik voor dezelfde vraag heb gestaan en ik door logisch redeneren (DVD's kunnen ook in het ISO formaat worden gebrand dus kan je er net als op een CD willekeurige data op opslaan) eruit ben gekomen (ik heb hier naast me 7 DVD+RW's met backups van films en muziek liggen). Vooral daarom ben ik boos dat iemand daar niet zelf uit kan komen en het dan op een forum met een hóóg niveau gaat vragen. Juist op dit forum staat zelfwerkzaamheid hoog in het vaandel dus als je 1 ding niet moet doen is wel iets vragen zonder het eerst zelf te hebben geprobeerd om uit te zoeken.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

MoNo79 schreef op 03 June 2003 @ 00:06:
[...]

Nou als je NTFS hebt is 2 gb voor een file echt geen probleem en 10 ook niet, ik weet niet wat het limit wel is maar die is erg groot.
En die limit heeft echt niets met een beveiliging te maken maar met het bit grote van de adresering van de file maar dat ga ik niet allemaal uitleggen, staat wel ergens in een boek van school ( operating systems ) kost maar 138,- euro of zo.
Jij bent in de war met de maximale partitiegrootte van FAT16, die is 2 GB. De maximale bestandsgrootte in FAT32 is 4 GB. Daarbij hebben we het hier niet over de maxima van bestandssystemen op harde schijven (dus o.a. NTFS en FATxx) maar over de maxima van bestandssystemen op DVD's (bijv ISOnogwat en UDF1.nogwat enz).

Verwijderd

WhiteDog schreef op 02 June 2003 @ 23:44:

WhiteDog jongen, wat een prachtige sig heb je toch. Ik hoop voor alle poetic justice in de wereld dat je die had voordat je dit commentaar postte.

En nu on-topic:

Het branden van data op DVD kan inderdaad niet, daar DVD staat voor "Digital Video Disc". Voor het branden van data heb je een DVD nodig ("Digital Versatile Disc"). Controleer dus altijd of er DVD of DVD op je schijfje staat, vraag het desnoods na in de winkel.

• Bigs
  • Niet online
MoNo79 schreef op 03 June 2003 @ 00:06:
[...]

Waar heb jij het nou weer over :) Een DVD brand je niet met FAT32 of met NTFS, maar gewoon als UDF.. net zoals dat met een CD altijd ISO9660 is.

Ennuh voor de topicstarter.. waarom probeer je het niet gewoon? Bang dat je PC ontploft ofzo? :+

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-03 21:49

vehpol

Go Go Gadget!

Volgens mij ligt het zo: Op een CD-R past data, op een DVD+/-R past ook data (waarom zouden die dingen anders bedacht zijn?!) verder blijft het een brander en kan je er ook nog eens RW mee branden. Dus de goede vraag moet inderdaad zijn "waarom zou dat niet kunnen" Anders zou toch ook niemand ze willen hebben.

En nu wil ik ook niet direct iedereen afzeiken die hier komt of wat dan ook. Maar een beetje eigen verstand kan toch ook geen kwaad? Een klein beetje zelf nadenken? Ik vind het wel degelijk een niveau-daling van jewelste. Beetje gelijk aan tijdens een examen een leraar naast je te hebben staan waar je aan kan vragen wat je niet binnen een fractie van een seconde snapt.

Begrijp me niet verkeerd: Mensen die niet veel van computers weten, of van een bepaald onderdeel, zijn hier even welkom als mensen die er wel al heel veel vanaf weten (je moet toch ergens beginnen?) maar dan wel graag op een manier dat je kan bedenken dat er van te voren over na is gedacht.

Ceci n'est pas une signature!

• KaMiKaZe
Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 00:11:
[...]

WhiteDog jongen, wat een prachtige sig heb je toch. Ik hoop voor alle poetic justice in de wereld dat je die had voordat je dit commentaar postte.

En nu on-topic:

Het branden van data op DVD kan inderdaad niet, daar DVD staat voor "Digital Video Disc". Voor het branden van data heb je een DVD nodig ("Digital Versatile Disc"). Controleer dus altijd of er DVD of DVD op je schijfje staat, vraag het desnoods na in de winkel.
is dit een grap 8)7

het gaat erom welk formaat jou brander ondersteunt (DVD-R, DVD+R, DVD-RW, DVD+RW) voor de rest hoef je bij de "lege"schijfjes naast de snelheid helemaal nergens op te letten

[ Voor 19% gewijzigd door KaMiKaZe op 03-06-2003 00:16 ]

• Bigs
  • Niet online
In dat geval is ie wel grappig.. als het geen grap is dan haalt deze post het niveau nog een stukje verder omlaag :)

• Genghis Khan
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op 03 juni 2003 @ 00:07:
[...]
Ik vind het topic meer te laag voor mijn niveau maar dat terzijde. Ik kwak die reply neer omdat ik mijn frustratie wil uiten. Die frustratie wordt mede veroorzaakt door het feit dat ik voor dezelfde vraag heb gestaan en ik door logisch redeneren (DVD's kunnen ook in het ISO formaat worden gebrand dus kan je er net als op een CD willekeurige data op opslaan) eruit ben gekomen (ik heb hier naast me 7 DVD+RW's met backups van films en muziek liggen). Vooral daarom ben ik boos dat iemand daar niet zelf uit kan komen en het dan op een forum met een hóóg niveau gaat vragen. Juist op dit forum staat zelfwerkzaamheid hoog in het vaandel dus als je 1 ding niet moet doen is wel iets vragen zonder het eerst zelf te hebben geprobeerd om uit te zoeken.
Sorry, dat eerste was een typfoutje, te laag bedoelde ik natuurlijk.

Ik vraag me af waarom je je frustratie in dit topic botviert en niet in Schop een Modje. Misschien heb je gelijk als je zegt dat dit topic het niveau van GoT omlaag haalt, maar je doet daar evenhard aan mee als je gezellig de topicstarter nog eens de grond in gaat trappen. Daar kan niemand iets mee.

Zelfwerkzaamheid staat hier absoluut hoog in het vaandel, maar reageren met niveau ook. On-topic reageren is ook gewenst dus misschien is het verstandig als we deze discussie afkappen.

• D3LTA
Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 00:11:
[...]

En nu on-topic:

ik denk dat ik inderdaad maar niet meer reageer.......... 8)7

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 00:11:
[...]

En nu on-topic:

LOL... 8)7
Hoe kom je er bij, erg geestig.

Ontopic:
Ik denk dat we deze discussie maar eens verder moeten gaan in een ander draadje, dat hier speciaal voor bedoeld is.
Ik lees hier een aantal hele goede argumenten waaruit te concluderen valt dat dit topic overbodig is, maar er zijn ook voldoende argumenten om hem open te houden. Er worden veel feiten gegeven in de posts, dus op zich is dit topic best leerzaam voor iemand die een n00b op dit gebied is.
Maar ik ben het ook wel eens met de mensen die zeggen dat er best wel wat meer zelf geprobeerd mag worden voor er hier om hulp wordt gevraagd.
Het voorbeeld RW's werd aangehaald. Die dingen bestaan niet voor niets.
Gewoon proberen, wil het niet, schoonvegen en opnieuw proberen.

Maar goed, TS is geholpen, mijns inziens kan dit topic op slot.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

vehpol schreef op 03 juni 2003 @ 00:14:
Volgens mij ligt het zo: Op een CD-R past data, op een DVD+/-R past ook data (waarom zouden die dingen anders bedacht zijn?!) verder blijft het een brander en kan je er ook nog eens RW mee branden. Dus de goede vraag moet inderdaad zijn "waarom zou dat niet kunnen" Anders zou toch ook niemand ze willen hebben.

En nu wil ik ook niet direct iedereen afzeiken die hier komt of wat dan ook. Maar een beetje eigen verstand kan toch ook geen kwaad? Een klein beetje zelf nadenken? Ik vind het wel degelijk een niveau-daling van jewelste. Beetje gelijk aan tijdens een examen een leraar naast je te hebben staan waar je aan kan vragen wat je niet binnen een fractie van een seconde snapt.

Begrijp me niet verkeerd: Mensen die niet veel van computers weten, of van een bepaald onderdeel, zijn hier even welkom als mensen die er wel al heel veel vanaf weten (je moet toch ergens beginnen?) maar dan wel graag op een manier dat je kan bedenken dat er van te voren over na is gedacht.
Idd, hier raak je de spijker op zijn kop. Het gaat er hier om dat je als user zelf nadenkt en redeneert en probeert het probleem op te lossen vóórdat je een topic opent. Ik hoop dat Bulldozer dit ook leest en het zicht voortaan ook zal bedenken voordat hij een nieuw topic opent.

• D3LTA
nah het is inderdaad wel zo dat je wel moet oppassen dat udf formaat brand.... oudere nero en andere oudere brandproggies willen dit nog wel us niet standaard goed zetten.

off-topic: slotje misschien ? denk dat het wel duidelijk is zo ?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
En ik durf rustig nog een conclusie te trekken: dit topic was niet nodig geweest als je de moeite genomen had de gebruikershandleiding door te lezen. Zelfs onze ALDI 8x4x32 CD-r fikker had een gebruikershandleiding waarin stond dat je AudioCD's, ISO9660 (DataCD's) en PlayStation (ook ISO9660) kon branden. Ik denk dan ook wel dat er in staat wat je allemaal met je nieuwe brandertje kunt.

|:( |:( |:(

Er is zoveel voorbij gekomen dat ik niet de hele orginele openingspost meer herinner. Sorry, je hoeft je niet aangesproken te voelen. *bloos*

[ Voor 20% gewijzigd door Jaap-Jan op 03-06-2003 00:50 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-03 20:52

tweakerbee

dus..?

Je kunt gewoon die DVD maken. Die schrijf je in het UDF formaat, en kun je dan ook in de meeste DVD spelers gewoon weer lezen.
Een CD kan, FYI, ook in het UDF formaat gebrand worden.

You can't have everything. Where would you put it?

• Genghis Khan
  • Niet online
Japie_17 schreef op 03 juni 2003 @ 00:28:
En ik durf rustig nog een conclusie te trekken: dit topic was niet nodig geweest als je de moeite genomen had de gebruikershandleiding door te lezen. Zelfs onze ALDI 8x4x32 CD-r fikker had een gebruikershandleiding waarin stond dat je AudioCD's, ISO9660 (DataCD's) en PlayStation (ook ISO9660) kon branden. Ik denk dan ook wel dat er in staat wat je allemaal met je nieuwe brandertje kunt.
Hij heeft het apparaat nog niet aangeschaft. Er is nog geen sprake van een gebruikershandleiding dus.

• D3LTA
off-topic: waar zijn we hier mee bezig?

elkaar op elk klein detail afkraken ?

kom op guy's alles is ja duidelijk:)

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

zullen we deze van een mooi slotje voorzien?

Conclusie: ja het kan ;) Oke misschien voor de hand liggend voor de meeste mensen, maar natuurlijk niet voor iedereen. Misschien had je meer vooronderzoek kunnen doen maar ik kan me voorstellen dat je het niet zo snel en expliciet zou kunnen vinden (aangezien het als vrij vanzelfsprekend wordt beschouwd ;))

Verder geen nood, als iedereen nou voortaan hier wat aardiger voor mekaar kan zijn, dan is de sfeer alweer stukken beter... Ga respectvol met elkaar om en kraak iemand die een vraag heeft, ook al is het voor jou een domme vraag, nooit af.

Dat is alleen voorbehouden aan de modjes, én als iemand verdomt om te luisteren naar aanwijzingen.

Dit staat overigens ook allemaal beschreven in de FAQ en policy onder het stukje forumgedrag, als iedereen zich daar een beetje aan houdt wordt het misschien nog leefbaar ;)

irriteer je je toch dan kun je beter het melden in SM of topicreport, laat het topic links liggen maar ga vooral niet je frustraties uiten... zorgt alleen maar voor kutsfeer en flamefestijn. En anders help de TS dan op weg of laat zien hoe ie het had kunnen vinden.

Hulde voor de mensen die de goede weg behandeld hier hebben, en hopelijk denkt de rest nog even over mijn woorden na ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter: luister vooral naar LuNaTiC :)

Herlees dus de [faq]registratievoorwaarden[/] en in het bijzonder het Forumgedrag gedeelte om te voorkomen dat je in de toekomst weer de plank misslaat qua het gebruik van GoT ;) In dit geval had je deze vraag heel makkelijk zélf kunnen beantwoorden door even netjes in de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum te kijken. Bovenaan elk subforum staan de meest belangrijke topics die je dien te lezen, voordat je een topic opent en/of reageert: de sticky's. Hier in Opslagmedia & I/O Controllers is dat dus onder andere FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (23-05-2003).

Daarin vind je onder CD/DVD lezers/branders het stukje Hoe kan ik het beste een VideoCD/SVCD/DVD kopieren/branden?, waarmee je jezelf al een enorm eind had kunnen helpen :Y) Tussen de linkjes staat namelijk een enorm goeie site: www.dvdrhelp.com. Deze site is voorzien van massa's tutorials, waaronder ook het branden van een Data-DVD B)

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 03-06-2003 06:55 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.