Toon posts:

Dual Monitor Set-up - Geen Geluid meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje. Ik heb mijn configuratie uitgebreid met een s3 Virge kaartje en een extra monitor.. Naar even spelen met wat instellingen werkte dit perfect. Totdat ik een muziekje wou opzetten.

Sound Device not ready - ID out of range.

Nou denk ik dat dit aan IRQ plaatsen ligt maar heb al wat dingetjes geprobeerd maar het lukt me niet echt om IRQ te veranderen. Heb WinXP.

Iemand die dit soms ook heeft meegemaakt? En idee heeft hoe dit te maken.

Alvast Thnx.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 23:31:
Ik zit met een probleempje. Ik heb mijn configuratie uitgebreid met een s3 Virge kaartje en een extra monitor.. Naar even spelen met wat instellingen werkte dit perfect. Totdat ik een muziekje wou opzetten.

Sound Device not ready - ID out of range.

Nou denk ik dat dit aan IRQ plaatsen ligt maar heb al wat dingetjes geprobeerd maar het lukt me niet echt om IRQ te veranderen. Heb WinXP.

Iemand die dit soms ook heeft meegemaakt? En idee heeft hoe dit te maken.

Alvast Thnx.
irq veranderen in bios ;)
mare wrom niet in een andder pci slotje ? dat werkt net zo goe he :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Probeer idd even je soundkaart in een andere PCI..

Als je die geen meer hebt: Een AGP Radeon 9100 met dual-display is ook niet zo duur meer.. :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
IRQ's worden beheerd in XP door middel van ASPI.. Dus PCI veranderen helpt niet snel.. Met wat gekloot van uninstallen van ASPI en verplaatsen van PCI kaart werkte alles weer..

Alleeen nu een nieuw probleempje.. Het geluid bij divx op monitor nummer 2 met de s3 virge klinkt uitermate brak. Zo'n krakend geluidje.. Iemand hier ervaring mee? of ideeén?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
IRQ veranderen werkt wel degelijk door de kaart in een ander slot te steken.
Tijdens het booten zie je een mooi overzichtje, hier moet je naar kijken niet wat Windows zegt.

Bovendien werkt ACPI niet gewelding met oude Via mobo's (KT133 etc) dan is uitzetten een optie. Daarnaast dus swappen van kaarten.

Ik zou ff in het manual van je mobo kijken welk slot met wat shared.
Een Abit KT7 (KT133) bv. kan max 4 non-shared IRQ's hebben, dit zijn alle PCI sloten, AGP en onboard meuk bij elkaar (Raid & USB)
Dat is echt een drama. :)

Verwijderd

Topicstarter
eeeh hij doet het nu wel hoor.. ACPI bedoel ik ja :) Door me datacom toetsen kan ik geen afkorting meer goed zeggen ;)

Maar geluid en beeld doen het.. enkel als ik divx kijk en ik gooi hem naar mijn monitor met S3 Virge gaat hij een lelijk geluid geven..

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Misschien moet je de Via PCI latency patch erop gooien, als je Via mobo hebt.
Wel handig als je meld wat je specs zijn :)

Er zaten wat bugs in de oudere Via chipsets, waaronder dus de PCI bug, deze zorgde dat de datastroom onderbroken werd van de PCI devices bij hoge belasting.
Kan dus wezen dat als je de Virge extra belast met een movie er meer data wordt verstookt en dus deze bug optreedt.

Bij mij resulteerde dit in een streperig beeld van m'n TV-kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Board Specifications
Form Factor ATX
Interface Socket-A, 462-pin
Chipset SiS735, Single-Chip 735
Memory 2 x 168-pin 3.3V SDR SDRAM (PC100/PC133) &
2 x 184-pin 2.5V DDR SDRAM (PC1600/PC2100)
Graphics Off-board, 1 x AGP 2X/4X, 3.3V/1.5V
Expansion 5 x 32-bit/33MHz PCI, 1 x AMR
I/O 2 x ATA100 IDE Channels
Audio On-Board, AC'97 Software
Bus Speeds 100, 112, 124, 133, 138, 150, 166 MHz
VCore Range Not Adjustable
BIOS AMIBios 2MB EEPROM

Heb een El Cheapo ECS elitegroup k7s5a boardje.. door kortsluiting in me vorige board.. Maar geen Via Chipset.. Maar zal is kijken of er voor hun boardje nu nieuwe drivers zijn..
Pagina: 1