Toon posts:

[OC] k7s5a pci divider probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers

Ik heb sinds kort een athlon xp 2000+ en 512 mb pc2700 (merkloos, wegens ontoerijkend budget) op een k7s5a. nou haalde ik met mijn oude geheugen (384 mb pc133 sdram) 147 mhz fsb maar toen sneuvelde mijn netwerkkaart (2 keer) en mijn geheugen vond het ook niet echt lekker. Nou had ik ergens gehoord dat als je fsb 150 of hoger wordt, je pci/agp dividers ook weer naar beneden gaan zodat alles weer goed loopt. maar bij 150 mhz fsb start mijn computer totaal niet op. Aan de processor zal het niet liggen denk ik zo, want bij 147 mhz fsb bleef die nog redelijk koel. mijn geheugen is het dus ook niet, want dat zou 166 mhz fsb aan moeten kunnen. dan blijft mijn chipset dus over neem ik aan? Klopt dit? En zo ja, hoe kan ik het verhelpen? En is het waar dat je pci/agp dividers op de k7s5a bij 150 fsb en hoger naar beneden gaan?

Dit is volgens mij geen search vraag, want daar worden mijn antwoorden wel vaag gegeven, maar niet echt bevestigend.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
tis wel een zoekvraag, maar ik help je wel ff snel voor je een slot krijgt...

De ECS mobo's hebben gigantisch brakke koeling op de northbridge. Wat je moet doen is ff je hs eraf halen en er OF AS3 op smeren OF een zalman NBJ opzetten.

en staan je memtimings niet te strak?

Verwijderd

Topicstarter
Die northbridgemod zal ik eens doen ja.. Denk je dat ik dan wel de 150 mhz fsb haal? En is het waar dat je pci dividers op 150 mhz fsb naar beneden gaan? Dadelijk sneuvelt mijn derde netwerkkaart alweer :S. Mijn geheugen moet toch gewoon strakke timings aankunnen? Het geheugen is tenslotte op 150mhz fsb nog steeds ondergeklokt.