[xml/xsl/xhtml] Form generatie voorbeelden ?

Pagina: 1
Acties:

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik ben me een beetje aan et verdiepen in het xml/xsl gebeuren en ben eigenlijk op zoek naar sites die wat dieper ingaan op hoe je via xml & xsl een fraaie xhtml form uit zou kunnen poepen. De meeste sites (w3schools) gaan over algemeen spul zoals wat standaard html tags als <td> enzo. Ik kan bijvoorbeeld niet vinden hoe je bij bijv :

code:
1
2
3
<form>
  <name>Blaat</name>
</form>

in de xsl de form de naam Blaat kunt geven.

Google levert ook nix op :( Als iemand een goeie tutorial site weet hiervoor, graag ;)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Wel flauw, maar dat heb ik toen ik er mee bezig was bij www.w3schools.com weggehaald.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
XSLT is een transformatie taal voor XML en wat voor XML dit is, is irrelevant. Er is ook geen complexe en eenvoudige XML: XML is XML. Als je dus de basistechnieken van XSLT beheerst, moet zulk eenvoudig XHTML generatie werk geen enkel probleem zijn. Als je er niet uitkomt kan ik je sterk aanraden om de tutorial op http://www.xfront.com eens te raadplegen. Veel mensen ervaren dit als een uitstekende introductie in XSLT :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Oh ja, meestal worden XSLT topics in P&W geplaatst omdat het programmeren in XSLT toch echt serieus programmeer werk is. Je hebt daar dus meer kans op een goed antwoord (al is deze vraag wel erg kansloos ;) ).

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Thanks, zal es op xfront gaan loeren :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

crisp

Devver

Pixelated

de name property voor <form> is deprecated afgeschaft in XHTML, gebruik id

[ Voor 19% gewijzigd door crisp op 03-06-2003 00:41 ]