Kamer coolen in de warme dagen

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Iedereen en elke pc heeft er last van, hoge kamertemperaturen in deze dagen. Daarom is dit mogelijk een goedkope oplossing.

Ik heb nu een hele grote intake, niet voor de kast maar voor de kamer.

- Blowhole = raam
- Intake = 40cm (Bestron) fan, recht voor het raam op de vensterbank. Geen vensterbank? Statiefje.
- Filter = hor (zelfde princiepe als een stoffilter maar veel ruiger)

s' Avonds en 's nachts fan aan (laagste buitentemperatuur). Geen zin in open ramen 's nachts, dan gewoon laten draaien tot 24:00 of wat je wilt. Dit scheelt een hoop, en de fan maakt weinig herrie (hele lage RPM natuurlijk). Een ventilator als deze valt natuurlijk in heel veel zaken te halen (je hebt ze van 20 tot iets van 120 euro) Hier overdag lamellen en ramen dicht (gordijnen hangen er niet). Kast op de grond uit de zon uiteraard (tnx). Scheelt hier aanzienlijk! De laatste 4 dagen is de kamertemperatuur nog niet boven de 23 graden gekomen (ik heb een min-max thermometer hangen).

Dit heeft ook een gunstige invloed op je casetemp, dus voor iedereen een aanrader :Y) Zijn er nog meer mensen met creatieve (hoewel ik dit niet bijzonder creatief vind) oplossingen voor een goede kamertemperatuur?

[ Voor 10% gewijzigd door Yokozuna op 02-06-2003 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 14:01
LOL simpel, maar efficient!
Ik doe overdag alle ramen en gordijnen dicht, en 's avonds zoveel mogelijk ramen open (als het kan tegenover elkaar) werkt ook best OK...
En PC op de grond in de schaduw natuurlijk...

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
En PC op de grond in de schaduw natuurlijk...
Heb het er even bijgezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
hm... zo veel moeite hoeft natuurlijk niet ;P

mijn kamertemp lag overdag met die zon zo rond de 28 graden celcius en (volgens Asus Probe) was me CPU 62 graden full load... (kast open IVM geen mogelijkheid tot _goeie_ airflow in miditowertje)

dat vind ik toch ook nog vrij acceptabel... en desnoods heb ik ook nog een 20cm buro fan die ik erop kan mikken :P

maar, het is wel een leuk idee iig :)
misschien in de zomer als het echt heet word...

[ Voor 12% gewijzigd door Fludizz op 02-06-2003 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 17:24
Hier in dit kamertje was het van het weekend 28-30 graden en op een gegeven moment trok de compu het niet meer toen er gereboot werd, dus nu draait hij gewoon zonder panelen en dat gaat goed. Maar ik zelf slaap op de zolder en die is wel heel goed geisoleerd maar daar wordt het nog 30 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
dat vind ik toch ook nog vrij acceptabel...
Is het ook wel, het is maar wat je er voor over hebt ;) Ik heb liever mijn proc altijd onder/rond de 50 graden, en dit is ook wel een betaalbare oplossing (nouja ik had al zo'n ventilator, was er alleen nooit opgekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

euh; er zijn al een paar gelijkaardige topics hierover hoor ; ondermeer dit >
Temperatuur op bovenste etage laag houden (huis koelhouden met dit weer)
en dit > [rml][ warme dagen] tijd voor HD-koeling[/rml] (hd koeling in warme dagen)

daar zijn al veel tips aan bod gekomen om pc+kamer koel te houden.

en dan dit > airco nog over airco; types en efficientie ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:30

nrg

Ik heb m'n kast (HQ08) open staan en zet er tijdens het renderen van video een grote ventilator op (zo'n grote met statief en alles).
Daarmee hou ik de temp van m'n pc op z'n hoogst op 54°C, wat ik opzich best netjes vind.

Ook heb ik een andere staande fan steeds op m'n bureau gericht, omdat ik anders zelf overhit raak.

De koeling van m'n CPU (Thermaltake Volcano 7+ @ Athlon XP1700+ @ 1900+) zet ik meestal op Medium, maar als de temp te hoog wordt (55°C+), dan zet ik 'm op High :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Yokozuna schreef op 02 June 2003 @ 22:41:
[...]
Is het ook wel, het is maar wat je er voor over hebt ;) Ik heb liever mijn proc altijd onder/rond de 50 graden, en dit is ook wel een betaalbare oplossing (nouja ik had al zo'n ventilator, was er alleen nooit opgekomen).
normale dagen met gewoon kamertemps van rond de 20 - 22 graden zit me CPU altijd rond de 55 graden stressed... (is een palmboom XP2000+ met boxed coolermaster...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
doe niet moeilijk :P men sloopt de auto van zijn pa open maakt een slang van de airco naar het raam en hangt die er door richt die op jezelf en heerlijk coooool :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

als het buiten 30C is dan is het binnen ook zo 30C

op de benedenverdieping doen we dan juist alles dicht om de warmte buiten te houden en boven alles open (anders wordt het 40C)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Juist, daar heeft Oqigun volkomen gelijk in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sprak vandaag met een vriend die het gek vond dat zn computer uitviel...zn computer bleek tegen de verwarming aan te staan... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:08
Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 22:32:
Ik sprak vandaag met een vriend die het gek vond dat zn computer uitviel...zn computer bleek tegen de verwarming aan te staan... :P
Maar ik neem aan dat die uit staat in de zomer, tis toch bloody warm anders :o

[ Voor 5% gewijzigd door XoReP op 03-06-2003 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Master Tweaker schreef op 03 June 2003 @ 22:32:
[...]

Hehe ja...... 8)7
Juist, daar heeft Oqigun volkomen gelijk in
30 graden vind ik dus teveel. Daarom houdt ik 's avonds en 's nachts te ramen open.

23 graden is veel fijner voor jezelf en voor de pc.

[ Voor 51% gewijzigd door Yokozuna op 04-06-2003 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
dubbelpost..

[ Voor 93% gewijzigd door Yokozuna op 04-06-2003 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master Tweaker schreef op 03 June 2003 @ 22:32:
[...]

Jah klopt. Hij vertelde dat zn computer ineens uitviel. En toen opperde ik dat het misschien een beetje te warm werd op zn kamer. EN toen zij hij, jamaar, in de winter deed ie het ook.... (tjah, een verwarming kan ook goed warm worden.... :7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:07

PegOpDeWeg

eej wasup?

hmm moeilijk allemaal. Heb hier een tuin op het zuiden, de hele dag zon (met thermometer op de vensterbank 41c). Wat ik heb gedaan is alle luiken/gordijnen, etc dicht trekken, alle ramen en deuren dicht. behalve de deuren/ramen aan de schaduw zijde van het huis. Hiermee blijft de binnen temperatuur bij mij rond de 22 graden. Dus vooral niet aan de zon kant de ramen of deuren openzetten. dan krijg je dus alleen maar warme lucht binnen. En alles dichthouden verder. dit doe ik al jaren zo en blijft het lekker koel in huis.

Doortochten van het huis lijkt misschien fijn, maar je kan er behoorlijk verkouden van worden.

"It's better to burn out, than fade away"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 06:35
Ik heb daar ook een mooie oplossing voor: Airconditioning

Zo duur zijn die dingen echt niet meer, en dan hoeft er geen raam open, het is niet meer zo benauwd en het is goed voor de temperaturen van je case!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nrg schreef op 02 June 2003 @ 22:46:
Ik heb m'n kast (HQ08) open staan en zet er tijdens het renderen van video een grote ventilator op (zo'n grote met statief en alles).
Daarmee hou ik de temp van m'n pc op z'n hoogst op 54°C, wat ik opzich best netjes vind.

Ook heb ik een andere staande fan steeds op m'n bureau gericht, omdat ik anders zelf overhit raak.

De koeling van m'n CPU (Thermaltake Volcano 7+ @ Athlon XP1700+ @ 1900+) zet ik meestal op Medium, maar als de temp te hoog wordt (55°C+), dan zet ik 'm op High :)
humz 55 graden vindt ik bets veel voor een xp mijne komt niet boven de 42 uit xp2400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

Wat zou een portable airco kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cooper_s1 schreef op 04 juni 2003 @ 14:22:
Wat zou een portable airco kosten?
Zo eentje die je in je rugzak doet en ermee rond loopt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 20:44
Ik stik helemaal van de hitte hier, kamer die uitkijkt op het zuiden/westen, wordt dan ook zo'n 30 graden. Je bent een tweaker of je bent het niet, dus heb ik maar 2 80mm fans opgezocht, een oude voeding voor m'n MS Sidewinder FF Pro1 (levert een redelijke 12V), en daar beide fans aangehangen.

's nachts is het echter een beetje te luidruchtug om mee te slapen, dus toen beide fans in serie eropgezet, 6V elk, en heerlijk rustig een koele bries m'n kamer in :D

Hmmz... nee, dan die dual... 't is dat'ie watergekoeld wordt, maar ze worden nu nog 50 graadjes elk... Watertemperatuur van 38 graden is nooit leuk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door FragFrog op 04-06-2003 14:48 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fludizz schreef op 02 juni 2003 @ 22:52:
[...]

normale dagen met gewoon kamertemps van rond de 20 - 22 graden zit me CPU altijd rond de 55 graden stressed... (is een palmboom XP2000+ met boxed coolermaster...)
Een boxed coolermaster....leg me eens uit. Die ken ik nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
ik heb gewoon ventilator op men pc draaien (vooral op mijn hd's) van die temp schrik ik soms echt...2x 50 graden (2x 80, 1 ibm en 1 wd) en het scheelt erg veel...12 tot 15 graden.
Ook mobo temp gaat omlaag...van 38 naar maximaal 32.
nu op het moment 35.
En proc, amd 2200+ (1800 mhz) met een 2600+ koeler nu idle 42/ 43 stressed ca 45.
mooie temps zeg ik zelf (met ventilator dan) :p

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Mijn Case is koeler dan mijn kamer zelf :|

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op 04 June 2003 @ 16:20:
Mijn Case is koeler dan mijn kamer zelf :|
das toch mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me kamer was met een lan behoorlijk warm en toen dacht ik *Zie specs* laten we eens ff speedfan bekijken.....w00t 79 graden 8)7 weet niet of dat wel kan (of defect maar half jaar oud mobotje?)dus nu ff naar de praxis gerend en ff eeen bureau fan gehaald heerlijk en een rolgordijn opgehangen! >:)
Pagina: 1