"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Zit er bij dat programmatje een Dll.
In z'n gevall is het mischien mogelijk via de dll de functie te benaderen.
Er zijn tool op het net die de functie van een dll kunnen uitlezen (op ff niet op de naam).
En anders zou toch ergens een aan knoop punt moet vinden, oftewel reverce engineren.
In z'n gevall is het mischien mogelijk via de dll de functie te benaderen.
Er zijn tool op het net die de functie van een dll kunnen uitlezen (op ff niet op de naam).
En anders zou toch ergens een aan knoop punt moet vinden, oftewel reverce engineren.
Zitten helemaal geen DLL's bij het programma, helaas.
Iemand nog een idee?
Windows exposed alleen generieke API's die het ding benaderbaar maken als 'netwerk adapter', en via calls als GetNetworkParams kun je daar redelijk generiek spul over opvragen. Iets als signaalsterkte gebeurt zogezegd 'achter de schermen' en is dus niet op te vragen via API's. Eventueel kan het zijn dat de drivers de functionaliteit aanbieden, maar ik ben bang van niet. En dan heb je dus pech
Als er een programma is dat in delphi is geschreven en wel de signaalsterkte kan opvragen lijkt het me logisch dat je zelf ook een delphi programma kan schrijven dat de signaalsterkte kan opvragen. Je zegt dus eigenlijk dat je het niet weetcurry684 schreef op 09 June 2003 @ 02:27:
Windows exposed alleen generieke API's die het ding benaderbaar maken als 'netwerk adapter', en via calls als GetNetworkParams kun je daar redelijk generiek spul over opvragen. Iets als signaalsterkte gebeurt zogezegd 'achter de schermen' en is dus niet op te vragen via API's. Eventueel kan het zijn dat de drivers de functionaliteit aanbieden, maar ik ben bang van niet. En dan heb je dus pech
Maar goed, kan je niet met een hexeditor (winhex) ofzo controleren of er geen dll's door dat programma worden aangeroepen die misschien ergens anders staan dan je verwacht? Je kan met dat programma het geheugen uitlezen en per process opzoeken welke files worden gebruikt.
Tuurlijk kun je het opvragen vanuit Delphi. Delphi kan tenslotte inline ASM meenemen en als een driver het kan opvragen kan inline ASM in ieder programma het opvragen. Dit gaat echt over undocumented hardcoded features aanpakken dan, en dat kun je over het algemeen alleen als je zoals Asus in dit geval de kaart zelf gebouwd hebt.GambitRS schreef op 09 juni 2003 @ 02:36:
Als er een programma is dat in delphi is geschreven en wel de signaalsterkte kan opvragen lijkt het me logisch dat je zelf ook een delphi programma kan schrijven dat de signaalsterkte kan opvragen. Je zegt dus eigenlijk dat je het niet weet
Dat is niet geheel waar aangezien een driver in een andere ring (lees: protection level) draait dan een Delphi applicatie.curry684 schreef op 09 June 2003 @ 03:02:
Delphi kan tenslotte inline ASM meenemen en als een driver het kan opvragen kan inline ASM in ieder programma het opvragen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
shhhh... 
Het woord driver had ik niet in de mond mogen nemen idd, maar ik bedoelde dus als zij het ergens direct op kunnen vragen via een utility ieder programma het moet kunnen. Het is alleen waarschijnlijk undocumented ASM.
Het woord driver had ik niet in de mond mogen nemen idd, maar ik bedoelde dus als zij het ergens direct op kunnen vragen via een utility ieder programma het moet kunnen. Het is alleen waarschijnlijk undocumented ASM.
Ik heb even met een hex editor wezen zoeken door de exe en kwam deze DLL tegen: ASUSW32N50.DLL
Hierin zitten methods als: VBW32N_IoctlNdisQueryGlobalStats, VBW32N_OpenAdapterA, VBW32N_OpenAdapterW. Maar dit lijkt meer een DLL welke bepaade driver api's introduceert. Zie ook: http://www.pcausa.com/
Toch heb ik hier ook nog een ander programma welke bepaalde dingen kan uitlezen, namelijk Network Stumbler. En deze gebruikt ook de W32N50.DLL.
Zal daar toch eens wat beter naar moeten kijken.
Hierin zitten methods als: VBW32N_IoctlNdisQueryGlobalStats, VBW32N_OpenAdapterA, VBW32N_OpenAdapterW. Maar dit lijkt meer een DLL welke bepaade driver api's introduceert. Zie ook: http://www.pcausa.com/
Toch heb ik hier ook nog een ander programma welke bepaalde dingen kan uitlezen, namelijk Network Stumbler. En deze gebruikt ook de W32N50.DLL.
Zal daar toch eens wat beter naar moeten kijken.
Pagina: 1