Toon posts:

Weblog maken, zonder eigen server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik wil misschien een weblog gaan beginnen. Het idee is dus dat ik dagelijks berichtjes post op mijn site die dan iedereen kan lezen. Het probleem is echter dat ik geen eigen server waar ik php en databases en dergelijke op kan draaien.

Er moet dus elke dag een verhaaltje komen in de layout van de pagina, en er moeten links staan naar de verhaaltjes van elke dag.

Mijn vraag is of er software bestaat die het mogelijk maakt dat ik dagelijks op mijn pc een verhaaltje kan typen en het vervolgens kan uploaden naar een account bij mijn provider(ftp). Zonder dat ik dus zelf hoef te knoeien met dingen als unieke namen voor de html bestanden, linkjes naar het verhaaltje van elke datum, etc.

Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik wil, mijn vraag is, is daar software voor?

Ik heb dus een webserver (ladot) waar ik alleen via ftp bij kan, en waar ik geen php op kan draaien en mysql ed.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 21:35 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[google=free weblog] Wat mis je hier precies in? En wat mis je in programma's als notepad ed :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:38
Waarom kies je niet voor een, voor zover ik weet, eenvoudige service als http://www.blogspot.com ?

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 02 June 2003 @ 22:14:
[google=free weblog] Wat mis je hier precies in? En wat mis je in programma's als notepad ed :?
Nou dat zal ik je vertellen: ;)

Natuurlijk kan ik notepad gebruiken, maar dan zal ik dus elke keer zelf met de hand vanalles moeten doen, bijvoorbeeld een link maken naar de verhaaltjes van elke dag(bijvoorbeeld ook naar de vorige dag, of volgende dag).
Verder kan ik wel HTML-en, dus dat is het probleem niet. Alleen het vergt nogal wat organisatie om voor elke dag links erbij te maken.
Waarom kies je niet voor een, voor zover ik weet, eenvoudige service als http://www.blogspot.com ?
Die had ik nog niet gevonden, zo op het eerste oog ziet het er wel aardig uit. Er is een mogelijkheid om je eigen layout te maken, dus zou ik hem misschien zo in kunnen passen in mijn bestaande pagina.

Ik zal het eens verder bekijken! :>

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 08:55:
[...]

Nou dat zal ik je vertellen: ;)

Natuurlijk kan ik notepad gebruiken, maar dan zal ik dus elke keer zelf met de hand vanalles moeten doen, bijvoorbeeld een link maken naar de verhaaltjes van elke dag(bijvoorbeeld ook naar de vorige dag, of volgende dag).
Verder kan ik wel HTML-en, dus dat is het probleem niet. Alleen het vergt nogal wat organisatie om voor elke dag links erbij te maken.
mja neem een willekeurige wysiwyg editor :?

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 03 June 2003 @ 08:57:
[...]

mja neem een willekeurige wysiwyg editor :?
zucht :Z
Dat veranderd niets aan de problemen die ik hierboven schets.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
misschien toch een serverside taal leren? blogspot is ook weer zo standaard.....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 09:03:
[...]

zucht :Z
Dat veranderd niets aan de problemen die ik hierboven schets.
ehm, met bijvoorbeeld Dreamweaver ofzo maak je een template, en adhv dat ding maak je je html pagina's gewoon typen en op save knopje drukken, gebruik je de datum als unieke filename ofzo, even die file naar je index slepen en er staat een linkje ;)
Tampie schreef op 03 June 2003 @ 09:04:
misschien toch een serverside taal leren? blogspot is ook weer zo standaard.....
ehm, leuk heb je straks php ofzo geleerd maar geen host :X

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Ik zou toch ook eens uitkijken naar wat webspace met PHP/MySQL mogelijkheden.. Uiteindelijk is dat toch het beste, helemaal voor dit soort projectjes die (neem ik aan) niet zo bereveel hits krijgen.

Voor ~ €10 p jaar heb je al 10MB webspace met 250MB traffic (per maand) dus daar hoef je het echt niet voor te laten!

Wees consequent, maar niet altijd

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

www.blogger.com zou je kunnen gebruiken. Je provider moet dan wel ftp-connecties van buiten het eigen netwerk toestaan (dit is bij gratis isp vaak geblokkeerd)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Marzman schreef op 03 juni 2003 @ 09:15:
www.blogger.com zou je kunnen gebruiken. Je provider moet dan wel ftp-connecties van buiten het eigen netwerk toestaan (dit is bij gratis isp vaak geblokkeerd)
Nou, ik ben al in het trotse bezit van een LaDot domeinnaam( :'( ) en 10 MB webruimte, maar zover ik weet ondersteund die geen PHP en mysql, ed ( :'( ).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 09:27 ]

• Ook

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 09:22:
[...]

Nou, ik ben al in het trotse bezit van een LaDot domeinnaam en 10 MB webruimte ( :'( ), maar zover ik weet ondersteund die geen PHP en mysql, ed.
Dat heb je voor Blogger ook helemaal niet nodig.. Het leuke aan blogger is dat zij je blog dus niet voor je hosten want dat moet je zelf doen. Het is eigenlijk gewoon een geautomatiseerde HTML generator die alles via FTP naar jouw webspace upload.

[ Voor 10% gewijzigd door Ook op 03-06-2003 09:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook schreef op 03 June 2003 @ 09:26:
[...]

Dat heb je voor Blogger ook helemaal niet nodig.. Het leuke aan blogger is dat zij het dus niet hosten voor je, dat moet je zelf doen. Het is eigenlijk gewoon een geautomatiseerde HTML generator die alles via FTP naar jouw webspace upload.
ja, en dat moet ik nou juist ook hebben, ik zal blogger eens uitgebreid gaan bekijken :), moet vandaag werken maar zal het vanavond of morgen eens gaan bekijken :)

• Ook

Ook

Yes I can!

Hmm.. Ik lees dat ze ook (ad)hosting bieden dus ook zonder webspace kan je daar terecht.

Pagina: 1