Toon posts:

A7V8X-X geluidsproblemen...:S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze week was ik alle problemen met mijn ECS K7S5A absoluut meer dan zat en ben ik naar de winkel gecruised voor een Asus A7V8X-X... Nou heb ik vantevoren ook al een PIII bord van Asus gehad en mede ook door de goede prijs ben ik ook voor dit bord gegaan... Ben toch nog niet van plan om in de nabije toekomst te investeren in Serial ATA schijven, dus de basic-ness van dit bord beviel me wel... :)

Na het installeren van de 4in1 drivers (v. 4.47) en een extra patch van http://www.viaarena.com voor de IDE controller, moet ik helaas nog steeds het gekraak aanhoren van het geluid tijdens intensief gebruik van de IDE controller(s)... :? Een (voor mij althans) bekend probleem bij Via wat normaal met de 4in1 op te lossen was...

Ook heb ik na een clean install van win2k, en alle bovengenoemde patches last van uitroeptekens bij de IDE controllers onder Apparaatbeheer: Zie: http://members.home.nl/j3ro3n/Temp/scrnsht.jpg

Heeft iemand een oplossing / hetzelfde meegemaakt!??!

Alvast bedankt :*)

grtz
-=(j3ro3n)=-

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

nog een keer de nieuwste via drivers installeren :?
welke patch heb je geinstalleerd :?
en wat voor geluidkaart :?

[ Voor 40% gewijzigd door chucky666 op 02-06-2003 21:30 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En wat is de exacte foutmelding :? (dubbelklik eens op dat apparaat waar het uitroeptekentje bij staat)

Omdat het de I/O controller betreft: Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers :)

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 02-06-2003 21:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Foutmelding:

Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)

Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen.

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

Heb de nieuwste 4in1 al geherinstalld en nog steeds no response.. Geluidskaart is gewoon onboard en heb daar ook al de laatste drivers van draaien...

Misschien dan toch maar een NForce?! ;)

Verwijderd

Topicstarter
BTW... die extra patch die ik erop had gezet is deze:

http://www.viaarena.com/?PageID=66

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik had met hetzelde moederobrd hetzelfde probleem. Heb er gewoon een Sb 5.1 in gegooid.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

probeer ook eens de pci latency patch : http://www.georgebreese.com/net/software/#PCI
maar dan moet ie wel eerst je ide drivers vinden ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Driverprobleem is gefixed... Ik heb die Master IDE Bus controller (ofzoiets...die met de langste naam i.i.g.) verwijderd gekregen, die had een conflict op IRQ 14 met mijn native IDE controllers van win2k...

Thnx 4 the patch, maar ik ben bang dat deze versie nog niet ondersteund word met een KT400 chipset... :'(

Ik ben in ieder geval van mijn uitroeptekentjes af... 1 down, 1 to go :D

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mooi dat het probleem is opgelost :) Maar welk probleem heb je nu eigenlijk nog? Doet het geluid nog steeds vervelend?

Verwijderd

Topicstarter
Juist, bij het opstarten hapert ie, en bij intensief IDE controller gebruik.. Echt erg vaagjes hoor... Ik moet ook wel zeggen dat ik net een potje UT2003 heb gespeeld en dat het niet echt storend was... Ik kan er meestal gewoon niet tegen als er iets niet lekker in mijn pc zit...

Als jullie nog iets weten hoor ik het graag... Misschien is dit wel een mooi moment om toch maar die SB5.1 te kopen ;)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klinkt als PCI latency probleem .. Speel eens met de PCI latency waarde in de BIOS. Zet hem even hoger danwel lager en doe daarna wat testjes :) Mocht het probleem nog steeds aanwezig zijn, then just try out the Patch ;)

[ Voor 21% gewijzigd door BalusC op 02-06-2003 22:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx dude... ik zal er es mee gaan stoeien... :)

You guys are really helpfull... Big appriciation _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

grtz
-=(j3)=-
Pagina: 1