Toon posts:

[DI-604] D-link router zonder uplink?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Mijn netwerk zou er als volg uit moeten zien:

Kabelmodem staat vooraan in het huis, daarachter moet een router komen. Van die router loopt er een 16 meter lange kabel naar achteren waar de pc's staan. Die kabel wordt aangesloten op de uplink 3Com OfficeConnect Hub. En aan die hub hangen al mijn pc's.

Nu lees ik net in een oude review (nog een oud plaatje van de router) van die di-604 router van dlink dat ie geen uplink heeft. |:( Hoe drastisch is dat voor bovenstaande opstelling? Heb ik op die router ook een uplink nodig? Of is de uplink op die Hub voldoende.

Let wel er worden geen pcs aan die router gekoppeld. Die hangen aan de hub en de hub hangt aan de router.

Kan ik trouwens die hub en die router ook omdraaien? Dat de kabelmodem op een poort op de hub binnenkomt en dat ik de 16 meter lange kabel aan de WAN poort van de router hang die dan wel naast mijn computers staat? :?

Sorry voor het lange verhaal. Weet iemand raad _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik anders beter voor een van de volgende gaan:

- SMC 7004BR/EU
- Linksys BEFSR81

Qua prijs liggen die bij elkaar.

Verwijderd

Vraag 1 (Uplink) - Ik weet de specs van de router niet. Maar het maakt in elk geval niet uit. Voor het 'doorlussen' sluit je een poort van de router op de Uplink van de HUB (let wel: een gewone poort, zelfs als de router uplink heeft. Uplink-Uplink werkt niet)
Vraag 2 (router en hub omdraaien) - De bedoeling van de router is dat deze als brug (en naar ik aanneem firewall) tussen je LAN en het internet staat. Hub en router omdraaien heeft dus geen zin. Aangezien de router zelf wel al 4 poorten heeft, kan je natuurlijk wel de HUB laten vervallen en rechtstreeks van het kabelmodem naar 'achter' gaan en daar de router plaatsen.

edit:
Tijdens het tikken de specs bekeken.

edit:
typo

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 21:47 ]

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:57
Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 21:19:
Beste allemaal,

Mijn netwerk zou er als volg uit moeten zien:

Kabelmodem staat vooraan in het huis, daarachter moet een router komen. Van die router loopt er een 16 meter lange kabel naar achteren waar de pc's staan. Die kabel wordt aangesloten op de uplink 3Com OfficeConnect Hub. En aan die hub hangen al mijn pc's.

Nu lees ik net in een oude review (nog een oud plaatje van de router) van die di-604 router van dlink dat ie geen uplink heeft. |:( Hoe drastisch is dat voor bovenstaande opstelling? Heb ik op die router ook een uplink nodig? Of is de uplink op die Hub voldoende.

Let wel er worden geen pcs aan die router gekoppeld. Die hangen aan de hub en de hub hangt aan de router.

Kan ik trouwens die hub en die router ook omdraaien? Dat de kabelmodem op een poort op de hub binnenkomt en dat ik de 16 meter lange kabel aan de WAN poort van de router hang die dan wel naast mijn computers staat? :?

Sorry voor het lange verhaal. Weet iemand raad _/-\o_
Ik heb deze router en kan je vertellen dat het geen enkel probleem is om een hub er aan te koppelen. heb het zelf ook al eens gedaan toen er een vriend langs kwam waardoor ik met de 4 poorten van de Dlink net niet uitkwam :)

• The Rancor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-08-2021
Normaal kan je dit eenvoudig oplossen, ik veronderstel dat de kabel die 16m verder loopt een utp kabel is, die sluit je aan op je dlink, vanaf je dlink heb je dan 4 poorten voor pc's beschikbaar, indien je met een hub wil werken gaat dit perfect maar zal je eventueel met een crossed kabel moeten werken, evenwel ik zou aanraden indien je meer als 4 connecties nodig hebt te werken met een switch en niet met een hub, die dingen kosten tegenwoordig nog erg weinig en je kan die zonder problemen met een normale cat5 kabel aansluiten op je di 604, ik gebruik dit zelf met perfect resultaat

Nikon D50 18-55/55-200/50 1.8

Verwijderd

Topicstarter
mmm, nu krijg ik dus twee verschillende berichten. De ene zegt dat het zonder probleem kan door de router op de uplink van de hub aan te sluiten en de andere zegt dat ik een crossed kabel moet gebruiken.
Dat met die crossed kabel gaat dus niet lukken. Want dan zou die 16 meter kabel crossed moeten zijn en dat is ie helaas niet.
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 21:42:
Aangezien de router zelf wel al 4 poorten heeft, kan je natuurlijk wel de HUB laten vervallen en rechtstreeks van het kabelmodem naar 'achter' gaan en daar de router plaatsen.
Helaas gaat dit ook niet. Op die Router komt namelijk wel een pc. Mijn laptop. Waar de kabelmodem hangt is staat ook de stereo en de tv. Nu wil ik via mijn laptop mijn mp3s raadplegen op mijn server. Die laptop sluit ik dan aan op mijn stereo. Voor de keren dat ik dat doe, sluit ik dus wel een laptop aan op die router.
Dus voor in het huis en achterin het huis moet de mogelijkheid zijn om een pc aan te sluiten.

Verwijderd

Je hoeft geen crosslink te gebruiken wanneer je van een gewone poort op de switch naar de uplink van de HUB gaat. Het enige verschil tussen een gewone poort en de uplink poort is dat de kabels voor zenden en ontvangen omgedraaid zitten. Met een crosslink kabel zou je twee hubs ZONDER een uplink poort kunnen koppelen. Vaak heeft een HUB dan ook of twee connectors voor dezelfde poort (waarbij je er maar 1 tegelijk mag gebruikern) Uplink en Gewoon, of een knopje waarme je voor de uplink poort de kanalen om kan draaien.

edit:
Aanvulling:

In antwoord op je vraag dus:
Kabelmodem aansluiten op de Router en de Router doorlussen naar de Uplink van de HUB. Houd er wel rekening mee dat de kabel die meegeleverd bij het kabelmodem zit, waarschijnlijk een Crosslink kabel is en die kan je dus niet gebruiken! (Alleen voor direct van kabelmodem naar pc)

:)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 22:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik snap het! heel erg bedankt. Ik ga hem kopen! Vriendelijk bedankt allemaal.

Malkis heb je misschien ervaringen met typen routers. Is die d-link een goeie keuze? Of ga jij voor een ander ik hoor ook goeie verhalen van die SMC7004BR serie

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 23:49 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Ik ken allebei de routers helaas niet "persoonlijk", dus advies kan ik je niet geven.

Sorry! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ben je misschien bekend met de Linksys BEFSR81?
Ik ga vanmiddag in ieder geval hoogstwaarschijnlijk voor die dlink, mits ze er eentje op voorraad hebben.
Pagina: 1