[WMP9] Na paar minuten schiet-ie naar 100% CPU-load

Pagina: 1
Acties:

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb de search gebruikt op de meest kinky manier, maar er kwam niets uit wat ik kon gebruiken.
SA-FAQ ook doorgespit, dit probleem komt vast vaker voor, maar niets in Le FAQ.

En de Google-Groups hebben mij ook niet geholpen..

Dus het probleem:
Als ik liedjes ga draaien in Windows Media Player 9, dan schiet de cpu-load na een tijdje (paar nummers) naar 99%, en op een gegeven moment wordt het steeds trager, tot ik hem met taakbeheer afmaak.

Ik vermoed dat het te maken heeft met artiesten-info/albumhoes gedoe, maar kan dit niet bevestigen.
Het maakt niet uit of ik off- of online ben.

En voor mensen gaan zeggen dat ik de classic moet gebruiken, wil ik even zeggen dat ik het juist voor die albumhoezen heb gedaan. Vinnik wel leuk, namelijk. :)

Het lijkt wel alsof-ie alles cached ofzo. Of een memory-leak? Ik weet het niet.
(Geheugengebruik zit dan richting 80Mb, beetje veel, maar ach, Microsoft, hè ;) )

Maar wie weet dus waar ik de optie 'use all cpu power available to play a song' uit kan vinken?
(Systeem is P4@3,2Ghz en onboard geluid, Winxp, DX9)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Gewoon qua werken vind ik WMP 9.0 niet zo prettig. Blijf gewoon bij 8.0 werkt prima.
Onder het motto van : never change a winning team :)

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 22:11:
Gewoon qua werken vind ik WMP 9.0 niet zo prettig. Blijf gewoon bij 8.0 werkt prima.
Onder het motto van : never change a winning team :)
Heeft 8.0 dan ook dat-ie de albumhoes laat zien bij een liedje?
(Normaal gebruik ik classic, zodoende)

• anandus
  • Niet online
Okee, ik heb het probleem gevonden.

Het probleem is het volgende:
Je kan een invoegtoepassing downloaden dat TweakMP heet. Een door MS gemaakte Powertoy voor WMP.
Deze lekt dus, nu zit mijn geheugengebruik weer op 10Mb ipv 80Mb, en mijn CPU-load op 2% ipv 99%.
Slotje! :P