Toon posts:

Goede Tv-capture kaart.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben op zoek naar een TV-kaart die goed kan opnemen.
Let wel ik vind het belangrijk dat ze een mooie kwaliteit geeft voor het opnemen het afspelen, en het programma dat je erbij krijgt en al die extra's en dingen maakt mij eigenlijk niet ZO veel uit.

Van prijsklasse had ik gedacht aan 75-125 euro.

Hebben jullie goede ervaringen met bepaalde kaartjes? Ik ken hier namelijk ook totaal niks van.

Ik heb een tijd gezocht met de zoekfunctie in het furom maar ik heb niet echt goede resultaten gezien en enkel nogal oude topics (2001 enzo). Ik heb ook de faq enzo gelezen dus zeg me niet dat ik geen moeite heb gedaan.

Bedankt voor jullie hulp!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik heb zelf een Leadtek WinFast TV2000 XP en die bevalt mij prima.. Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik niet meer doe dan een beetje tv kijken en af en toe wat openemen (met je eigen codecs!), maar goed, dat doet ie dus goed. Nadeeltje is alleen dat je geen teletext hebt (maar wel een remote erbij!). Verder werkt ie met een BrookTree chip waarvan je overal leest dat het toch wel een budget chipie aan het worden is..

Ik zou zelf op zoek gaan naar iets met een Philips chipje oid.
Succes!
edit:
Wat wil je er eigenlijk precies mee doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Ook op 02-06-2003 21:24 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Neem een Hauppage. Werken perfect... blijf iig van de Pinnacle kaarten uit de buurt. De Hauppage zit in verschillende prijsklassen, maar je kunt ze al goedkoop krijgen, binnen je genoemde budget.

[ Voor 40% gewijzigd door Godjira op 02-06-2003 21:24 ]

Profile

Verwijderd

Topicstarter
Ja ook nog zoiets teletekst heb ik ook totaal niet nodig.

Hauppage, ik neem aan www.hauppage.com ofzo, ik zal eens gaan zien wat voor producten zij zoal te bieden hebben. Maar hoe kan ik weten of de kaart goede opnamekwaliteit geeft?

Verder zijn andere leuke kaartjes ook nog van harte welkon dan zal ik ze wel eens gaan bekijken.

------------------------------------

Ben gaan kijken maar zal ik dus voor opnemen het beste iets uit de 1ste soort nemen of kan ik met de 2de soort even goede resulaten behalen? ik zou het liefst coderen in het MP4 formaat dan divx of iets dergelijks. Aangezien mijn CPU 2200+ lijkt mij dit gene probleem?

1) WinTV-PVR Personal Video Recorder products
2) Analog WinTV receivers - PCI bus

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 21:39 ]

• Ook

Ook

Yes I can!

Ach, een beetje creatief zoeken geeft ook een hoop leeswerk hor!

Met Omega
Met GoT search

[ Voor 8% gewijzigd door Ook op 02-06-2003 21:45 ]

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-07 09:14
Hebben jullie met de Hauppauge PVR-350 geen last van "hikken" tijdens opname naar MPEG ? Het lijkt soms of er te traag naar HD wordt geschreven. Zijn er tips voor ?

• sebastius
  • Laatst online: 08-08 16:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik wil hier even op inhaken. Een vriend van mij is al eeuwen bezig met Super VHS films te maken en te monteren enzovoort enzoverder. Maar hij wil ze nu gaan 'vereeuwigen' op DVD. Prijsklasse is niet zo belangrijk, de beeldkwaliteit des te meer. Wat voor kaart zou hij kunnen gebruiken?

Verwijderd

mm ja ik heb zelf een pctv pro van pinnacle maar die raad ik je niet aan ik heb hem nog nooit echt goed gekregen ik heb hem in verschillende systemen gehad maa het maakt niks uit als er veel licht in het beeld komt gaat hij over zijn nek :( :(

• Ook

Ook

Yes I can!

sebastius schreef op 03 June 2003 @ 01:09:
Ik wil hier even op inhaken. Een vriend van mij is al eeuwen bezig met Super VHS films te maken en te monteren enzovoort enzoverder. Maar hij wil ze nu gaan 'vereeuwigen' op DVD. Prijsklasse is niet zo belangrijk, de beeldkwaliteit des te meer. Wat voor kaart zou hij kunnen gebruiken?
Voor dit soort dingen heb je eigenlijk helemaal geen TV kaart nodig; je hebt dan nl al genoeg aan een simpele TV-in van je videokaart. Een TV-kaartje heeft als grote voordeel dat er een TV tuner op zit die direct met het coax signaal overweg kan!

• roush
  • Laatst online: 18-07 08:40

roush

Trust no 1

Ik heb anders nog wel een DC-30+ te koop staan incl. break-out box! Iig handig als je videomateriaal wil opnemen op je pc, bewerken en op DVD wil opslaan :D

Intresse: roush@multiweb.nl

[ Voor 10% gewijzigd door roush op 03-06-2003 08:22 . Reden: meeladres toegevoegd ]

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
terratec :) superkaart

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

waarom dan? ben benieuwd

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu nog aan het twijfelen tussen de Win TV Radio en de Win TV PVR 250. Sinds in enkel opnemen in MPEG4 formaat belangrijk vind welke kaart zouden jullie mij dan aanraden van de 2 of kunnen ze beide even goed opnemen maar heeft de PVR enkel een hardwarematige MPEG2 chip aan boord?

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:27
als je de specs van de 250 goed bekijkt zul je zien dat die alleen maar mpeg 1 en 2 kan, keuze is dus makkelijk voor je.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Verwijderd

Topicstarter
Dus die PVR kan gewoon niet naar DIVX ofzo coderen ook al gebruik je andere software?

Verwijderd

ik heb zelf de pvr pci (de oude) en eeuwig spijt....wat een k*t kaart nee echt en qua driver ondersteuning ook pet, sync problemen, kleur problemen, overbelichting, slechte software

dscaler werkt overigens wel goed, alleen gebruik je dan het hele mpeg gedeelte niet meer, maar daar dit toch echt van bedroevende qualiteit was heb ik er vrede mee.

als ik opnieuw tot de aanschaf overging voor hardware capturing zou ik toch kiezen voor een video en een goede capture kaart, deze kan namelijk in twee richtingen mpeg bewerken etc, bij hauppauge gaat alles vanaf de opname softwarematig

daarnaast schijnen er ook sync problemen te bestaan zelfs bij de pvr250 en 350, op shs unofficial pvr site vind je meer: http://216.234.188.64/

ik zou zelf nooit meer kiezen voor hauppauge

Verwijderd

Het is al eens gezegd, maar ik doe het lekker nog een keer :P. Pinnacle zuigt als je meer wil doen dan alleen tv kijken. Pinnacle kaartjes zijn vrij populair bij hardwarezaken, vandaar dat ik het nog een keer benadruk.

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:27
Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 17:48:
Dus die PVR kan gewoon niet naar DIVX ofzo coderen ook al gebruik je andere software?
Niet on the fly. Je kunt uiteraard naderhand altijd de mpeg2 omzetten naar divx. Iets dat ik regelmatig doe en zonder sync problemen.

Wat betreft de kwaliteit, daar zullen de meningen over verschillen. Ik vind het uitstekend en ook op het shspvr forum zijn de meningen over het algemeen positief (iets dat op een dergelijk forum redelijk uniek is omdat de meesten alleen maar op een forum komen als ze ontevreden zijn met een product).

Maar goed, als je perse on te fly divx wil capturen valt de 250 af.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde , wil ook tv kijken op mn pc geen teletekst nodig wat vinden jullie hier van? Qware externe TV tuner .... :

http://www.dixons.nl/Stor...%5FOverig&prid=0007037320

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:07

PJKs

Young, Free and Single

roush schreef op 03 juni 2003 @ 08:20:
Ik heb anders nog wel een DC-30+ te koop staan incl. break-out box! Iig handig als je videomateriaal wil opnemen op je pc, bewerken en op DVD wil opslaan :D

Intresse: roush@multiweb.nl
Is geen TV-kaart maar een capturekaart. En er zijn geen XP-drivers voor. Ik heb er zelf ook nog een liggen (geen plus en geen breakoutbox dan)

ja, graag!

Pagina: 1