Toon posts:

ruis bij aansluiting pc op stereo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen
ik heb mijn onboard geluidskaart met een Y vormige kabel op mn stereo aangesloten, en er is de hele tijd een soort ruis te horen, bzzzzz ;(
als ik alleen met een koptelefoon naar mn geluidskaart luister (niet via de stereo dus) hoor ik dat niet en als mn stereo niet ingeplugged is op mn pc hoor ik er ook geen ruis door. Wat kan ik doen?

Verwijderd

leg even een ijzerdraadje van iets van ijzer van je stereo naar iets van ijzer van je pc en kijk even wat voor een effect het heeft.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Is je PC wel geaard?

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:26

Movinghead

ing.

Je kan dat eenvoudig oplossing. Koop 2 DI Boxen dit zijn kastjes waarmee je de aarde van een signaal kan afhalen en gebalanceerd naar buiten kan laten kom en bv dan in je stereo of mengtafel inpluggen. Ik gebruik zelf veel meer omdat ik met professional audio werk. Die DI kosten ongeveer in de winkel € 50,- en je hebt er 2 nodig maar als je handig genoeg bent kan je ze zelf maken.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Bij mij scheelde het ook aanzienelijk om een kabel van betere kwaliteit tussen mijn stereo en pc te hangen.

Tweakers Discord

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 19:40
stekker goed aandrukken?

of het is mayb een brak kabeltje/stekkertje?

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

ff zoeken in de FAQ enzo: het is een aardus. Probeer eens de CAI-kabel oid uit je stereo te trekken :) Heeft bij mij gisteren geholpen :7

Verwijderd

rode en zwarte draadje omdraaien?? :)

Verwijderd

Topicstarter
Jaa ik denk dat het wel de aarding moet zijn zo een vermoeden had ik al, aarding is niet zo heel goed hier op 13 hoog, oude stekkerdozen zonder aardijzertje :( even maar een draad bnaar de verwarming trekken kijken of het werkt

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:24

neevedr

Dat was ik niet!

Het geluid op je stereo zachter zetten en die van je computer harder of net andersom, wil ook wel wat ruis weghalen. Als je een zacht geluid gaat versterken met je stereo gaat hij ook het ruis versterken, als het geluid van je computer al hard genoeg staat hoeft de stereo niet veel meer te versterken en blijft de ruis weg.
Pagina: 1