Toon posts:

Vice City, schokkerig.. erg schokkerig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD 1400 proc, 512 MB DDR geheugen en een GForce 4 MX440.
toch schokt Vice city heel erg. IN de ene missie met die tank die je moet stelen, kan ik niet wegkomen, omdat het gewoon beeld na beeld is... tik tik tik tik...

Hoe komt dit ? ik draai windows xp met SP 1.

Verwijderd

Nieuwste detenators al van www.nvidia.com ? Frame limiter aan?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:49
* Cardinal denkt persoonlijk dat het de framelimiter is

Verwijderd

Welke drivers gebruik je? Download iig de nieuwste drivers voor je videokaart + DirectX. Wat zijn je in-game instellingen? Speel effe met je instellingen. Zie ook @ Lees dit voor je een topic opent/een reply post!

Verwijderd

Topicstarter
Yeah right... ik heb het al in de gaten... tis een stom buggy kutspel...

Heb net mijn harde schijf helemaal leeg gehaalt.. ik install met nieuwste 44.03 drivers van nvidia... OK.
Ik start het spel op.. goh, hij doet het.. wat een wonder.. ik ga spelen.. goh, hij gaat nog soepel ook...
Maar jahoor.. na een half uurtje spelen, schok schok schok... precies hetzelfde als ervoor...
OK.. ik kan het spel nog opstarten. Ik had nog geen SP 1 geinstallt...

Heb ik zonet gedaan... goh, 3 keer raden wat en gebeurt : spel start weer niet op, na rockstar filmpie een fatale fout.

Up my ass VIce City !! ze moeten maar met een betere game komen, die tenminste het altijd doet, zonder problemen. :(

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik denk eerder dat het aan je geluidskaart kan liggen, er zijn wel meer mensen met een Terratec kaart die performance problemen hebben. Ik zelf had ook problemen door m'n DMXFire, ik heb echter inmiddels een andere geluidskaart (Aureon), deze heeft het probleem weer niet.

Probeer eens andere drivers, en dan niet die van Terratec, maar van Crystal zelf (De SixPack heeft toch ook een Crystal chipset?) Dit heeft bij meerdere mensen verschil uitgemaakt zo heb ik begrepen.

Mijn fotografie en videografie

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Euh...ThaQuick...
Het spel loopt bij mij gewoon als een speer, ook na een half uur gamen, ook na een uur, zelfs na 3 uur nog zonder problemen...
Met het spel zelf is dus helemaal niets mis.
Je zult de oorzaken toch in je systeem moeten zoeken.
Misschien energiebeheer eens uitschakelen ofzo, nieuwste chipsetdrivers, sounddrivers en videodrivers installeren...

Verwijderd

Topicstarter
Ja... dat van mijn geluidskaart las ik momenten nadat ik die post had gezet...
Nu is de eerste zaak weer : hoe krijg ik het spel opgestart ? hij start me nu geeneens meer op... heb em onderhand weer opnieuw geinstalleert...
maar ik ga ff rebooten.. heb chipsetdrivers van AMD website gehaalt, kijken of het nu wat beter gaat

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
heb je wel een versie die uit de winkel komt? :X

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Topicstarter
*als ik dat had gedaan, zou ik nu met appels en peren zitten ;) JA.. als deze game goed werkt, dan ga ik em kopen... *

Onderhand start ie wel op... eerste 20-30 min lekker.. dan al slechter... misschien ligt het ook aan mijn proc... aangezien die boven de 60 idle draait nu met deze warme dagen.. AMD 1400 Thunderbird...

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik heb bij een aantal spellen ook problemen als ik mn geluid via de speakers doe (ook sixpack) .. o.a. vice city en enter the matrix.
maar dan heb ik et wel altijd, en niet pas naar 20/30 minuten
als ik mn geluid op de headset zet loopt alles gewoon goed...

ik heb al verschrikkelijk lang zitten kloten met verschillende instellingen in dat terratec control panel, en de hardware acceleration bij de sound properties maar ik heb tot dus ver nog geen goed werkende instellingen kunnen vinden :(

hoe bevalt jou de aureon eigenlijk k7of9? ik zit er aan te denken om er een aan te schaffen (ik gebruik de optische digi out)
waar kan ik de crystal drivers eigenlijk vinden :?

[ Voor 4% gewijzigd door Maximize op 03-06-2003 07:34 ]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 10:10

Dennahz

Life feels like hell should.

Hij zou bij jou in principe een stukje beter moet lopen dan bij mij, ik heb slechts een GF2MX400 en jij een GF4MX. Mocht je weer in het spel komen probeer het geluid dan eens helemaal uit te zetten en zie eens of het dan nog hapert? Zo nee dan weet je in welke hoek je het moet zoeken.

Twitter

Verwijderd

Ik heb een PC die kwa specs een beetje op die van jouw lijkt. En ik heb er ook nog een terratec DMX 1024 in zitten. En ik had ook nog eens precies hetzelfde probleem als jouw: stom klote buggy spel, dat na een half uur helemaal gaat flippen....

Gelukkig ben ik niet vies van wat probeer werk. Nadat ik ergens las dat de geluids kaart wel eens problemen gaf, even wat kloten met de geluids instelligen.

En ja hoor, probleem opgelost. Ik kan zo snel niet even voor je kijken welke instellingen het goed doen, maar als je even wisselt van geluids instellingen (EAX hardware ; EAX Software emulation ; direct 3d of iets dergelijks). Simpel met het scrolmuisje bewegen en niet vergeten op enter te drukken. (Instellingen van Vice City)

Het ligt niet aan je proc, want toen Vice City uitkwam had ik dezelfde problemen en toen dacht ik in eerste instantie dat het aan men 1100 Thunberbird lag.

Men sycspecs: AMD 1100 T-bird, 544 MB SDRAM, GF4 Ti 4200, Terratec kaart. Vice City draait soepel in 1280x1024x32 met view distance op ongeveer de helft.

Verwijderd

Topicstarter
OK.. ik ben er echt mee bezig geweest... heb em nu op Creative EAX ofzo.. dit loopt redelijk goed, zeker beter als voorheen.. vanmiddag nog een beetje testen, hoop dat ie het nu degelijk doet !! :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 20:45:
Ik heb een AMD 1400 proc, 512 MB DDR geheugen en een GForce 4 MX440.
toch schokt Vice city heel erg. IN de ene missie met die tank die je moet stelen, kan ik niet wegkomen, omdat het gewoon beeld na beeld is... tik tik tik tik...

Hoe komt dit ? ik draai windows xp met SP 1.
Ik heb ook een 1.4 GHz, 512 DDR, ik heb een RADEON 8500 en win98. Ik had in het begin erg veel problemen met mijn FPS. Dit heb ik verholpen door de audio modus op SOFTWARE te zetten... echt :)

In het begin zette het spel het geluid automatisch op EAX3, terwijl ik een creative 1 (audigy platinum) heb. Na 5 seconde geluid: blauw scherm :| Toen ik hem op EAX zette, kreeg ik een lage FPS. Alleen op software mode kan ik het spel op maximale settings en op 1600x1200 zetten :)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:51

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb geen problemen met mijn Aureon 7.1 Space in combinatie met Vice City. Loopt zelfs soepeler dan met mijn Audigy Platinum :D

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Ik weet niet maar ik heb een AMD 1800+ met een gf2 MX 400 maar draait super :)
Pagina: 1