WLAN + LAN bridgen

Pagina: 1
Acties:

• Targeter
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 19:46
ik heb een beetje vaag probleem

ik heb vandaag 2 draadloze netwerkkaartjes gekocht (SMC 802.11g, 1x PCMCIA en 1x PCI), en ze in een ad hoc netwerk gezet. dat werkt allemaal wel lekker.

Nu wil ik dus op mn vaste PC de normale nic en de wireless nic bridgen, zodat mn laptop ook bij de rest van mn netwerk en mn internetverbinding kan. alleen op het moment dat ik de bridge aanmaakt kan ik niets meer met de draadloze verbinding. en het maffe drvan is dattie dus WEL met mn DHCP server communiceert (krijg lease enzooi). Die server kannie dan weer NIET pingen... vaag gedoe.

iemand enig idee waar het aan ligt? zijn WLAN en normaal LAN uberhaupt te bridgen via winXP?

ik heb andere threads op got gezien met hetzelfde probleem, maar een echt antwoord zie ik daar niet... iemand nog een poging?

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:45
Als je je draadloze verbinding bridged met je normale netwerk, betekent het dat alle data die je WLan kaart ontvangt, alleen maar rechtstreeks doorgestuurd word naar je UTP-netwerk. Deze 2 LAN-verbindingen zijn dan niet meer bruikbaar op de PC die deze verbinding 'bridged'.
Het klopt dat deze dan alsnog een adres e.d. van je DHCP-server krijgt, want als je UTP-NIC een totaal ander adres, subnet en dergelijke zou hebben, dan zou deze niet kunnen communiceren met de rest van je netwerk.
Dus zal je nog een UTP-NIC moeten kopen voor de verbinding van de XP-PC met de rest van je netwerk.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 15:11

Sick Nick

Drop the top!

da;s echt dikke bullshit want ik heb hier gewoon m'n NIC via de software van XP gebridged met m'n USB wifi adapter. Heb dus op m'n deskstop pctje dus 1 ip met 2 adapters (zelf vast gezet) M'n wifi op m'n laptop heeft een vast ip (zelf ingevuld).
Ik kan daar nu prima op internetten. Hieronder de settings maar even voor de duidelijkheid:

Desktop

Windows IP-configuratie

Ethernet-adapter Netwerkbrug:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: chello.nl
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.2
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.69

laptop

Windows IP-configuratie

Draadloze verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: chello.nl
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.11
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.2

En dan wel vaste DNS adressen invullen bij de laptop voro de zekerheid (van je provider ofzo)

• Morax
Sick Nick schreef op 03 juni 2003 @ 01:00:
da;s echt dikke bullshit want ik heb hier gewoon m'n NIC via de software van XP gebridged met m'n USB wifi adapter. Heb dus op m'n deskstop pctje dus 1 ip met 2 adapters (zelf vast gezet) M'n wifi op m'n laptop heeft een vast ip (zelf ingevuld).
Ik kan daar nu prima op internetten.
[...]
Sorry dan, maar ik dat is in ieder geval wat ik al een paar keer ervaren heb.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Morax schreef op 03 juni 2003 @ 01:04:
[...]

Sorry dan, maar ik dat is in ieder geval wat ik al een paar keer ervaren heb.
ook met bridgen onder xp ? dat werkt hier nameljk altijd om een ad-hoc netwerkje te koppelen aan een normaal netwerk (of een ander ad-hoc netwerk natuurlijk)

• Morax
Ja, een XP-machine die ook een WLan-verbinding en een UTP-verbinding bridged, maar op die netwerkkaart niet op het netwerk kan. Ik heb er bij die persoon gewoon voor € 7,- een UTP-kaartje naast gezet en dat werkte toen als een trein, vandaar mijn reactie (Hij was in ieder geval gebaseerd op eerdere ervaringen).

offtopic:
Hoe gaat het met Ilonka? ;)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Morax schreef op 03 June 2003 @ 01:15:
Ja, een XP-machine die ook een WLan-verbinding en een UTP-verbinding bridged, maar op die netwerkkaart niet op het netwerk kan. Ik heb er bij die persoon gewoon voor € 7,- een UTP-kaartje naast gezet en dat werkte toen als een trein, vandaar mijn reactie (Hij was in ieder geval gebaseerd op eerdere ervaringen).

offtopic:
Hoe gaat het met Ilonka? ;)
offtopic:
Jij werkt met r, ik niet ;)

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 18:18
Je kunt ook meerdere ip adressen binden aan 1 adapter en zo zal dat misschien wel werken.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Targeter
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 19:46
hmm ik heb nog wat met bovenstaande suggesties lopen spelen, maar echt verder kom ik niet. zodra ik die bridge maak, kunnen de wireless kaartjes niet meer naar elkaar pingen.

ik vind het sowieso weird dat ik wel een ip adres krijg maar vervolgens niet de dhcp kan pingen.

[ Voor 55% gewijzigd door Targeter op 03-06-2003 14:05 ]

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem, heb je er al een oplossing voor gevonden die je met ons wil delen?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:17
Is het niet makkelijker als je een access point aansluit op je router?

Verwijderd

Is wel makkelijker maar ook duurder

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:17
Mwa, voor rond de 70 euro heb je al een Linksys WAP54G, niet het beste wat er is maar toch..

Anders moet je waarschijnlijk internet gaan delen op de PC of laptop, minder mooie oplossing vind ik.

Verwijderd

Nouja, het is zo dat ik al een server heb staan die meteen het internet deelt.
Ik heb nu een bedraad netwerk met 5 pc's eraan en er moet een wireless netwerk bij. Dus ik dacht een wifi kaartjes in de server te zetten voor het wifi gedeelte alleen dat valt nog tegen. Hij krijgt nu wel gewoon een ip uit de 192.168.0.x range alleen er gaat totaal geen data over. zelfs geen ping.

Verwijderd

Probleem gefixed na lang zoeken :D

Het heeft met een compatibileitsmodus te maken.
te vinden op deze site: http://www.microsoft.com/...ns/crawford/02april22.asp bijna helemaal onderaan
Pagina: 1