Toon posts:

Na het overclocken gebeuren er rare dingen

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met overclocken ik zal eerst mijn specs neerzetten.

A7N8X mobo
Amd xp 2400
2x 256 ddr ram (333 mhz) pc 2700
maxtor 80 Gb hd
En een geforce 4 ti 4200

In den beginne heb ik in de bios de fbs naar van 133 naar 166 gezet. Hier door starte de pc niet meer op en zodoende had ik de stekker eruit gehaald. En de pc weer opnieuw opgestart.

Toen heb ik hem weer terug gezet naar 133 en de multiplier met een half verhoogd wat resulteerde dat er amd xp 2600 stond :P. Maar toen hij de hardware in de post screen controleerde op de ide controllers zag je ineens bij de de 1e master waar de hd opstaat 100 keer naar beneden scrollen en dit ging oneindig door.

Daarna heb ik de fbs verhoogd naar de 173 en de multiplier naar 12x. Hij starte toen op kreeg een blauw scherm. Ik reboote weer en toen gaf ie ineens aan dat het register verneukt was :'( Dus heb ik het via dos weer opgelost.

Betekend dat mijn processor is gelocked of is er iets anders raars aan de hand?

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Als je tever overklokt kun je inderdaad je register verklooten. Heb 't zelf ook een paar keer meegemaakt. Hoogstwaarschijnlijk crasht je pc dan tijdens het laden van het register en is niet alles wat in het geheugen zat op de juiste plaats op de schijf teruggezet. Ik had hier alleen last van toen ik de drivers van nVidia had gedownload (2.03 met IDE SW). Met de nieuwe drivers heb ik hier geen last van gehad, als schijnt 't dat sommige anderen wel problemen hebben met die drivers.

Ik zou dan ook de drivers gebruiken die ASUS aanraad.

Dat gedoe ik het hardware post screen is de eerste keer dat ik ervaan hoor. Misschien dat een bios update helpt. (of misschien een eerdere versie als je al de laatste gebruikt)

PS. Dit topic past wel binnen DOC

edit:
Je proc wordt trouwens standaard unlocked door je mobo

[ Voor 5% gewijzigd door YoupY op 02-06-2003 20:52 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Je moet overclocken met kleine stapjes van 1 of 2 MHz FSB.... Ineens van 133 naar 166 of ineens .5x hoger is niet zo handig... (FSB overclocken heeft trouwens de vorokeur boven CPU, want daar haal je effectief meer snelheidswinst uit). Kijk eens in de FAQ @ Die-Hard Overclocking & Cooling voor je verder gaat met OCen. Als je PC rare dingen doet, ben je te ver. Dit kan alles zijn van je CPU zelf, tot je memory, je PCI bus of zelfs je hardeschijf.

[ Voor 14% gewijzigd door m-m op 02-06-2003 20:54 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

T-Bred is niet gelocked dacht ik. Maar dit bewijst maar weer dat overklokken tot de meest wazgie problemen kan leiden. Dat je register verneukt is komt ook door het overklokken, verneukt ie de lees/schrijf opdracht ofzo, weet niet precies hoe dat zit.

Niet raar dus... ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, dit behoor je wel te kennen .. Lees eens de Overclocking Basics door in de FAQ van het juiste subforum :) Zoals m-m dus al heeft uitgelegd B)

Dit topic is gesloten.