Toon posts:

windows 2000 wil niet instaleren :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb hier een ouwe laptop staan.
Maar als ik hier windows 2000 wil instaleren lukt dat niet.
Zeg maar als ie die bestanden van af cd op de harde schijf zet.
(Dan zie onder zo'n grijs balkje wat hij aan het laden is)
En als die dat heeft gedaan krijg ik zo'n blauw scherm.
Waar zou dat aan kunnen liggen?

alvast bedankt

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En wat zegt dat blauwe scherm precies?

Verwijderd

Topicstarter
Er staat inaccessible_boot_device

oja en hier nog wat 0x0000007b (0xFC863848,0xC0000034,0x00000000,0x00000000)

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Al via de bootflops geprobeerd?

Profile

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:53

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Wat zijn de specs van die Laptop dan ?

Meh!

Verwijderd

Topicstarter
Spec van de laptop zijn

amd k-6 300mhz
32mb ram
4gb hdd

@godjira ik hebt het ook via een bootflop gedaan maar dat gaat ook mis

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 19:28:
Er staat inaccessible_boot_device

oja en hier nog wat 0x0000007b (0xFC863848,0xC0000034,0x00000000,0x00000000)
Heb ik ook een keer gehad. Probeer je toevallig de schijf ook te formatteren naar een ander file system (FAT32 naar NTFS bijvoorbeeld)?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:45

Reptile209

- gers -

Staat er soms in het bios ingesteld dat hij (ook) van CD kan booten en is je CD niet bootable? Schakel dan dat eens uit en/of probeer bij de reset de CD eens uit de speler te halen.
Kan je via een (DOS) bootflop nog wel bij de HD komen (of is 'ie NTFS...)? Kijk dan eens met FDISK hoe je partitie ingesteld staat.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Weeet je toevalig met welk progje ik dat kan doen via dos?

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:53

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Van de windoos site:
Here are the minimum system requirements for running the Windows® 2000 Professional operating system.

Minimum Requirements
Computer/Processor 133 MHz or higher Pentium-compatible CPU.
Memory At least 64 megabytes (MB) of RAM; more memory generally improves responsiveness.
Hard Disk 2 GB with 650 MB free space.
CPU Support Windows 2000 Professional supports single and dual CPU systems.
Drive CD-ROM or DVD drive.
Display VGA or higher resolution monitor.
Keyboard Required.
Link!

Meh!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 16:11

FastBunny

Give it the Works !

Heeft 2000 niet meer als 32mb geheugen nodig?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op 02 juni 2003 @ 19:40:
Staat er soms in het bios ingesteld dat hij (ook) van CD kan booten en is je CD niet bootable? Schakel dan dat eens uit en/of probeer bij de reset de CD eens uit de speler te halen.
Kan je via een (DOS) bootflop nog wel bij de HD komen (of is 'ie NTFS...)? Kijk dan eens met FDISK hoe je partitie ingesteld staat.
Mijn cd is in iedergeval bootable
En ik kan nog wel in dos komen de partitie staat gewoon als primaire ingeschakelt.

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op 02 juni 2003 @ 19:47:
Ik heb hem ook op mijn ouwe p1-233mhz draaien met 32mb geheugen
Dus dan zal die toch ook op die laptop moeten kunnen?

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 19:49:
[...]

Laptop heeft vaak ook shared videomemory hou je daar ook rekening mee.

Kan dus best zijn dat je laptop maar 28mb ram heeft en 4mb shared vram.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Fire_escape schreef op 02 June 2003 @ 19:57:
[...]

Laptop heeft vaak ook shared videomemory hou je daar ook rekening mee.

Kan dus best zijn dat je laptop maar 28mb ram heeft en 4mb shared vram.
Dat zou best is zo kunnen :/

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 16:11

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 19:49:
[...]

Om de een of andere reden is hier de tekst verdwenen :?

Wat ik zei is dat het opzich wel de benedengrens kan zijn, Stel je hebt maar 31MB ram vanwege onboard video wat shared memory heeft. Dan kan het zijn dat de installatie crasht, Windows 2003 geeft bv een fout dat het niet werkt als je maar 120MB ram hebt, heb je precies 128MB dan kan ie het ineens wel installeren.

[ Voor 46% gewijzigd door FastBunny op 02-06-2003 21:12 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als het goed is moet Windows 2000 gewoon met 32 MB geheugen moeten draaien, dat doet die van m'n vriendin ook. Ik denk dat het aan je HD zelf ligt. Ik zou 'm gewoon opnieuw formatteren (en geen quickformat doen he).

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu fat32 primaire partitie gemaakt.
geformateerd (geen quickformat)
Stop de cd van 2000 erin
En weer het zelfde prob.
En win98 instaleert hij wel perfect

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
met F6 kan je helemaal in het begin van de installatie extra drivers toevoegen voor je mass storage controllers. In dit geval dus de drivers van je harddisk controller. Probeer die eens te installeren.

En zoek ook 's op www.technet.com naar die meldingen, scheelt je hier ook een boel ergernis want dit soort foutmeldingen zijn bekend bij microsoft.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

heb je al de moeite genomen om die foutmelding (of gedeelte) eens in Google in te kloppen?
ik kwam in ieder geval onder andere hier op uit: http://support.microsoft.com/?kbid=314082
en http://support.microsoft....2/9/26.ASP&NoWebContent=1

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem ooit gehad op een gewone desktop, zelfde foutmelding (inaccessible_boot_device, foutcode weet ik niet meer). Na een paar keer proberen maar opgegeven, totdat ik een aantl maanden later een nieuwe harde schijf had die in windows 98 wat problemen gaf met de harddisk shutdown. In de BIOS heb ik toen de ACPI instellingen allemaal uitgeschakeld, enige tijd later toen ik weer eens probeerde of mijn W2k installatieprobleem opgelost was bleek dat inderdaad zo te zijn. Toen ik de ACPI settings weer inschakelde na het installeren (je wilt toch de hibernate eens proberen) ging het goed, toen ik daarna de W2k install CD weer probeerde gaf deze dezelfde foutmelding, ik geloof na het kopieren van alle bestanden en de eerste reboot.

Hoop dat het hetzelfde probleem is, probeer het eens.

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 13:31
FastBunny schreef op 02 June 2003 @ 19:47:
32Mb wordt nog wel door Microsoft ondersteund, 64Mb is echter aanbevolen.
Minimum proc is iig een Pentium.
Hardeschijfruimte wordt nog bij 650Mb gesupport, er wordt iig 1 gig aanbevolen (meer=beter)

I'm not weird, I'm a limited edition

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

deze al eens doorgekeken?: Windows XP en 2000 BSOD guide

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

FastBunny schreef op 02 June 2003 @ 19:47:
Ja, dat klopt, maar je zou het draaiende moeten kunnen krijgen op een 32MB systeem. Het is een maat van me ooit gelukt op een 486DX2 met 32MB ram. _/-\o_

Profile

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar heb ik al geken.
Maar der stond niks bij :|

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
uhm heeft w2k geen probleem met een K6 ? Heb er zelf ooit mee lopen kloten maar weet ff niet meer wat de oplossing was ..rund dat ik ben

Verwijderd

Topicstarter
Oviparous schreef op 03 June 2003 @ 00:21:
Ik heb hetzelfde probleem ooit gehad op een gewone desktop, zelfde foutmelding (inaccessible_boot_device, foutcode weet ik niet meer). Na een paar keer proberen maar opgegeven, totdat ik een aantl maanden later een nieuwe harde schijf had die in windows 98 wat problemen gaf met de harddisk shutdown. In de BIOS heb ik toen de ACPI instellingen allemaal uitgeschakeld, enige tijd later toen ik weer eens probeerde of mijn W2k installatieprobleem opgelost was bleek dat inderdaad zo te zijn. Toen ik de ACPI settings weer inschakelde na het installeren (je wilt toch de hibernate eens proberen) ging het goed, toen ik daarna de W2k install CD weer probeerde gaf deze dezelfde foutmelding, ik geloof na het kopieren van alle bestanden en de eerste reboot.

Hoop dat het hetzelfde probleem is, probeer het eens.
Is ff kijken of ik die ACPI uit kan zetten in de bios

• _BladE2k_
  • Laatst online: 22-08 14:37
Het heeft inderdaad naar alle waarschijnlijkheid te maken met ACPI compliance. Dit kan je door in de setup (1e keer setup) direct F7 te rammen (waar je normaal F6 kan klikken). Dan kan je je type computer kiezen en zet deze dan naar standard.

Verder heb ik ooit dit probleem gehad om een andere reden. Ik heb er dagen aan zitten breken om er achter te komen dat er door een service pack van 2k (volgens mij toen nog sp3) daar zat een bestand in, waar mijn systeem niet compatible mee was.

Deze file: atapi.sys was de boosdoener. Deze had ik vervolgens gekopieerd van een niet-servicepack cd en gekopieerd naar de nieuwe. (ok ok atapi.sy_ gekopieerd VOORDAT ik ging installeren en dit in de 'service-packed install' gezet)

De file kan je vast wel ergens downloaden :) of misschien heb je wel gewoon een install zonder een SP.

Meer info: http://support.microsoft....1/2/74.ASP&NoWebContent=1

Een standaard GoTter ;)

Verwijderd

Hij kent gewoon de controller van je harddisk niet. die moet je installeren. drivers downloaden bij de fabrikant van je moederbord/laptop. op de JUISTE wijze op een flop zetten. (OEMSETUP.INF MOET hier ook op staan anders herkent win2000 de flop niet als een driver-flop)

dan gelijk bij het begin van de installatie op F6 drukken en de instructies volgen.

Dit moet gewoon het probleem wezen, kan me niks anders bedenken.

• _BladE2k_
m_x: Als je had gelezen zag je dat hij wel een partitie kan maken onder DOS, daarmee bevestig je al dat het niet de controller is. Volgende keer ff een beetje posts nalezen ;)

Een standaard GoTter ;)

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 00:36

phizzie

always look on the bright side

[hulpmodus]

Voor degenen die nog wat links willen posten met ENORM lange tekenreeksen: http://www.tinyurl.com

[/hulpmodus]

aw snap, was dat het alweer?

Verwijderd

_BladE2k_ schreef op 03 June 2003 @ 14:12:
m_x: Als je had gelezen zag je dat hij wel een partitie kan maken onder DOS, daarmee bevestig je al dat het niet de controller is. Volgende keer ff een beetje posts nalezen ;)
Dat is onzin! neem bijvoorbeeld maar eens een mobo met een ata133 raidcontroller onboard. In DOS wordt alles prima gezien, je kunt partities aanmaken, je kunt windows 98 installeren en DAARNA de drivers van de raidcontroller (wordt dan gezien als een Mass Storage Controller) installeren.

Dat gaat allemaal goed! Maar probeer Windows 2000 eens te installeren?? dat lukt je niet, dan krijg je echt wel die INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE error (mits je natuurlijk niet nog een HD aan een normale IDE-poort hebt hangen). Bij windows 2000 MOET je dan eerst de driver installeren. (door even op F6 te drukken als de installatie start)

En ditzelfde verhaal had je vroeger ook met de ATA66/ATA100 controllers enzo.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 14:24 ]

• _BladE2k_
... vertel mij dan eens hoe je ZONDER de driver te laden bij de hdd kan komen die op die raid is aangesloten :| :| :|

Een standaard GoTter ;)

Verwijderd

_BladE2k_ schreef op 03 June 2003 @ 14:22:
... vertel mij dan eens hoe je ZONDER de driver te laden bij de hdd kan komen die op die raid is aangesloten :| :| :|
Ik weet niet hoe het bij jou PC zit, maar als ik met een bootflop opstart zie ik gewoon al mijn partities. mobo: MSI KT3 Ultra ARU met 2 x 80Gb raid 0 en de overige 2 40Gb schijven die aan de standaard poorten hangen.

Maar als ik XP of windows 2000 opnieuw wil installeren die op de C: en D: partitie van het raid array staan dan MOET ik eerst de promise ATA133 RAID driver installeren via het F6 scherm als de setup net begint.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 14:41 ]

Pagina: 1