Toon posts:

[raid] Problemen onboard raid ZVAXP-A Ultra

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn onboard raid-controller op m'n 7VAXP-A Ultra. Ik heb dit bord nu een week en als ik mijn primaire HD op de eerste poort aansluit van m'n onboard raid dan hapert windows de hele tijd. Hij doet het wel maar het is erg irritant, vooral als je muziek luistert :'( Maar als ik hem weer aansluit op IDE-poort 1 dan is er geen enkel probleem :?

ik heb al een nieuw mb geprobeerd, maar ook dat helpt niet. twee nieuwe windows installatie's, ook dat helpt niet. overige hardware eruit, ook dat helpt niet.
Een hdd op de raid controller, ook geen verbetering..

m'n config is:
Ga 7VAXP-a Ultra,
2 x 60 gb Maxtor Liquid 7200 rpm
1 ghz aan geheugen (twinmos en Nanya)
Gf4 mx 440
XP 1800+
430 watt voeding antec true power
SB live 5.1

heeft iemand misschien een oplossing?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-03 20:34
1Ghz aan geheugen ? :), 1 harde schijf op een raid controller ? :)
hoe is je opstelling precies ? raid 1 of raid 0 heb je je drivers geupdate, bios etc.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Tis de SoundBlaster Live, ga ff wat voor je uploaden dan moet je ff installeren naja tis een patch kijken of het dan over is.

http://home.wxs.nl/~beere265/stuff/sblivepatch.rar

Het kunnen ook andere factoren zijn, bij mij was de SounBlaster Live toevallig wat ook kan zijn is ff een een patch van VIA te installeren gaat hier om de VIA Latency Patch, is een bug in de VIA chipset vooral conflicten tusssen IDE en RAID en Creative geluidskaarten.

http://home.wxs.nl/~beere265/stuff/vialatency.rar

[ Voor 69% gewijzigd door CycloneX op 02-06-2003 20:45 . Reden: @ link ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Al in de FAQ van dit subforum gekeken? Kijk eens onder "mijn IDE config is brak" B)

Vermeld daarna wel uitgebreid de resultaten/bevindingen :)

Verwijderd

Topicstarter
Normaliter zitten er 3 schijven op de raid controller. Het is een combo raid/ata 133 controller, ik gebruik dus de ata133 controller functie. Met m'n vorige bord niks geen last dat was een Gigabyte 7VRXP.

Ik heb dus even geprobeerd met een schijf te kijken of hij dat probleem nog steeds gaf, ja dus.

de sb live heb ik er al uit gehad, dat hielp niets.

Die patch zal ik morgen eens even proberen,

die 1ghz, ja geheugen was goedkoop :) dan moet je er van profiteren(werk bij computerbedrijf als technisch medewerker)

ale kabels zijn ook al vervangen, nog steeds probleem
er is nog geen nieuwe bios beschikbaar, nieuwe driver wel geprobeerd, maar geen oplossing. Ik heb een mail gestuurd naar Gigabyte, maar daar nog geen ractie op...

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Gigabyte heeft toch een Promise RAID controller, probeer eens wat te goochelen met drivers. Bij mij weten is Promise nog al kieskeurig met drivers, iedergeval ik heb er wel eens last mee gehad. Naja bij mij kwam het er op neer dat die Promise kaduk was :(

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Topicstarter
Heb het als volgt opgelost... Heb m'n 2 60 GB's op mijn primaire aansluiting gedaan. en m'extra apparaten, zoals een zipdrive en een 40 gb op de onboard ata-133 controller. nu maar wachten op een bios-update :(

Verwijderd

wellicht een hele domme vraag maar ik was altijd onder de indruk dat een raid opstelling alleen nut had met twee harde schijven?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Busdriver, het zou wijs zijn om éérst wat vooronderzoek en bovenal basiskennis op te doen. Dat kun je heel makkelijk doen door gewoon de FAQ's van de GoT-subforums rustig maar bovenal aandachtig door te nemen :)

In dit geval dus de FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (23-05-2003) B)

Lees verder ook de [faq]registratievoorwaarden[/] en in het bijzonder het Forumgedrag door om te voorkomen dat je in de toekomst weer de plank misslaat qua het gebruik van GoT ;)

Verwijderd

sorry ik heb me verkeken op voor wie dit forum bestemd is

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 01:01 ]

Pagina: 1