muisaanwijzer is rechts buiten beeld

Pagina: 1
Acties:

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:24
Nadat een computer die zo'n 2 weken niet is gebruikt weer is opgestart bewoog de muisaanwijzer niet meer. Het is een muis bij een Logitech Cordless desktop systeem. Ik heb de batterijen vervangen en met die logitech wizard opnieuw verbinding gezocht. Toen vond ie de muis weer maar de muisaanwijzer zit net aan de rechterkant buiten het beeld geplakt. Als je met de rechter muisknop klikt zie je zo'n venstertje komen en als je een hoop klikt en naar links beweegt zie je soms net de helft van de muisaanwijzer naar aan de rechterkant op het scherm.

Aangezien het een multiboot systeem is heb ik het op alle drie de besturingssystemen geprobeerd (win xp, 2000 en 98) en bij alledrie hetzelfde probleem. De ontvangst unit van het toetsenbord en muis zit gewoon op een ps2 poort aangesloten.

Hierna heb ik een andere muis geprobeerd. Een Microsoft Intellimouse optical en die op een usb poort aangesloten. Hierbij weer hetzelfde probleem in alle 3 de besturingssystemen. Bij deze muis kreeg ik nog wel als ik snel naar links bewoog de aanwijzer een centimeter of 3 in het beeld maar dan sprong ie daarna gelijk weer naar rechts net buiten beeld.

Waar kan het aan liggen? Aan de ps2 poort denk ik niet want op usb doet ie het ook niet. In windows zit er denk ik ook geen fout want dan had ie het wel gedaan onder een andere windowsversie.

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 16:05
heb je de muis opnieuw 'aangemeld' door met een pen cq. paperclip dat knopje op de onderkant in te drukken ?

I can see clearly now, the brain is gone...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Als 3 OSsen hetzelfde probleem geven
Als ook andere muizen het probleem geven
Als ook op een andere poort het probleem zich voordoet, ben ik zeer bang dat het een kwestie gaat worden van een stuk hardware vervangen.

Mijn vermoeden is het moederbord.

1 ding wat je overigens vrij eenvoudig zou kunnen proberen is je voeding vervangen.
Probeer eens een andere voeding in je kast. Een defecte voeding kan ook voor vreemde dingen zorgen. (voeding is dus m'n tweede gok, alleen is vrij gemakkelijk te testen)

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 14:39
draai je geen dual gpu systeempje ofzo? ( = 2 videokaarten? :+ )
mischien dat daar iets mis zit..

Even niets...

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:59
--Heb je al geprobeerd -na installatie van muis- de muis weer uit apparaatbeheer te verwijderen (is ff klooien met toetsenbord, tab, enter, pijltjestoetsen enz...) en dan je pc opnieuw op te laten starten?

--Gebruik je een tv-out? Zo ja, beweeg je muis dan een heel eind naar rechts, dan komt 'ie misschien weer links je beeld inschuiven. (m.a.w.: je beeldschermen zijn verwisseld)

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:24
Muis opnieuw installeren had ik ook geprobeerd en een dual gpu systeem of tv out had ik niet.

Maar het probleem heeft zich intussen al op even onverklaarbare manier opgelost als dat het gekomen is. Na de computer nog een paar keer opnieuw opgestart te hebben in verschillende besturingssystemen en er 3x subtiel tegenaan geslaan te hebben, stond de muisaanwijzer weer ineens in het midden en reageerde hij helemaal niet meer. Toen heb ik die usb muis er weer op aangesloten en die deed het toen wel weer. Ik ga morgenavond wel weer even verder proberen met die draadloze maar nu laat ik het even zo want ik heb die computer morgen hard nodig. Dit topic kan nu trouwens wel weer dicht denk ik

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Wat voor videokaart heb je... een dualhead kaart met de tweede scherm aan?

www.gijsbesselink.com

Pagina: 1