[warez?] AOL verwijdert P2P-programma van Nullsoft-site

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
nieuws: AOL verwijdert P2P-programma van Nullsoft-site

Er wordt diverse malen naar een mirror van het betreffende programma verwezen. Ik ga echter een beetje mee met kn|ght:
Kijk eens op de site van nullsoft

If you downloaded or otherwise obtained a copy of the Software, you acquired no lawful rights to the Software and must destroy any and all copies of the Software, including by deleting it from your computer. Any license that you may believe you acquired with the Software is void, revoked and terminated.

Nullsoft heeft het downloaden en gebruiken van de software verboden.
Het kan misschien dus wel voor legale dingen ingezet worden, maar het kan niet legaal gebruikt worden.
Dus is het illegale software en is elke link die hier staat om de software te downloaden dus eigenlijk een warez link.

[ Voor 1% gewijzigd door pven op 02-06-2003 18:41 . Reden: ff wat bold gemaakt ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

We gaan eerst eens even kijken/afwachten hoeveel er van die claim waar is. Het programma is gewoon onder de GPL uitgebracht, en dat AOL dat nu ongedaan probeert te maken maakt het imo niet meteen warez. Het is natuurlijk een fout van hun geweest, maar ik vraag me serieus af of ze die deze manier terug kunnen en mogen draaien. Een licentieovereenkomst verbreken door ergens op een website te zetten dat het programma vanaf nu illegaal is, is imho erg twijfelachtig. En om nou meteen links te gaan trashen omdat AOL dat graag wil is ook erg on-T.net :).

[ Voor 59% gewijzigd door Wouter Tinus op 02-06-2003 18:55 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
I know, maar het kan maar beter gemeld zijn zodat wij, de eerlijke Tweakers O-), achteraf nergens de schuld van krijgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 15:01

xshredx

Exactly...
ik sta als eerste in de comments met enkele mirrors, en wil gewoon even zeggen dat ik dat daar geplaatst heb in de overtuiging dat ik niets verkeerds gedaan heb.
Eerst en vooral heb ik die links vanaf slashdot, en daartegen, en tegen geen enkele andere site, is er actie geweest door AOL...
tweedes: AOL maakt totaal niet duidelijk hoe de vork nu precies aan de steel zit. Als Justin Frankel de rechten had om deze software onder GPL te releasen, dan kan AOL no way dat recht 'revoken' en beëindigen. Ze kunnen beslissen dat ze die software niet meer willen hosten op hun eigen servers, maar de licentie van de software veranderen is dan niet mogelijk: wat gereleased was blijft beschikbaar onder GPL.
Ik geef toe dat het een beetje 'shady' is, maar wil gewoon nog even duidelijk maken dat ik niet de intentie had warez te posten, en ook niet denk dat ik dat gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@ xshredx : * pven beschuldigt niemand!

Hier staat trouwens het bewijs dat het onder GPL uit is gebracht.

[ Voor 71% gewijzigd door pven op 02-06-2003 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op 02 juni 2003 @ 18:39:
nieuws: AOL verwijdert P2P-programma van Nullsoft-site

Er wordt diverse malen naar een mirror van het betreffende programma verwezen. Ik ga echter een beetje mee met kn|ght:

[...]
-snip- was een beetje boos waarover sommige mensen zich toch druk kunnen maken. |:(

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 19:53:
Wat een triest ventje ben jij...Kun je niet beter de aapjes in het oerwoud gaan redden? Lijkt me toch even iets belangrijker om je tijd aan te besteden...Als het nou een linkje naar "echte" warez was...
Een iets andere toon mag je ook wel gebruiken. Dit soort geblaat mag je van mij weglaten in het vervolg. Hier probeert iemand een fatsoenlijke discussie te houden en jij vergalt deze :|.

Als we links naar Waste niet zouden toestaan, dan moesten we die van MSN6 en andere beta's die in de toekomst voor iedereen beschikbaar is (lees: software waar niet voor betaald hoeft te worden) allemaal weren. De policy die wij hanteren is hierboven door * Wouter enigsinds uitgelegd :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet zeker dat het de bedoeling van justin frankel was dat dit proggie gebruikt ging worden, anders had-ie het niet gepubliceerd. wat aol vindt boeit mij niet zo, dat is een amerikaans bedrijf, ik ben in nederland en nu toevallig in het bezit van een zipje met duidelijke licentievorowaarden. wat er op de site staat boeit me ook niet zo, misschien is hij wel gehacked (door aol).

verder is verbieden natuurlijk echt het stomste wat aol kon doen. nu krijgt het alle aandacht. anders was het ergens in de meuktracker verdwenen en vondt niemand het interessant.
maar als het verboden is, dan moet het wel interessant zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Wouter Tinus schreef op 02 June 2003 @ 18:51:
We gaan eerst eens even kijken/afwachten hoeveel er van die claim waar is. Het programma is gewoon onder de GPL uitgebracht, en dat AOL dat nu ongedaan probeert te maken maakt het imo niet meteen warez. Het is natuurlijk een fout van hun geweest, maar ik vraag me serieus af of ze die deze manier terug kunnen en mogen draaien. Een licentieovereenkomst verbreken door ergens op een website te zetten dat het programma vanaf nu illegaal is, is imho erg twijfelachtig. En om nou meteen links te gaan trashen omdat AOL dat graag wil is ook erg on-T.net :).
Ten eerste is het de eigenaar van de software, Nullsoft, die deze mededeling doet. Die daarbij duidelijk aangeeft dat het hier om een niet toegestaane publicatie handeld. De publicatie is waarschijnlijk gedaan, zoals T.net zelf aangeeft, door een werknemer, die hier geen toestemming voor had. Dat de publicatie onder GPL-licentie is gedaan doet niet terzake aangezien de wettelijke eigenaar, Nullsoft, geen toestemming, tot het publiceren, had/heeft gegeven. Van een wettelijke licentieovereenkomst is dus geenzins sprake.

ps. Er loopt ook een parallel discussie in TMF: AOL verwijdert P2P-programma van Nullsoft-site
/me Longbeard is daar uitgebreider op dit onderwerp ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.