Toon posts:

Koeling naar buiten> of naar <binnen?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje over de koeling van mijn pc.

Ik heb een kast die 'dicht' is aan de voorkant... een 350w voeding met één fan aan de achterkant die naar buiten blaast en ik heb één fan in de kast die naar binnen blaast....

Nu is de vraag.. is dat goed?

Ik wil nog een casefan kopen, moet ik die nou naar binnen of naar buiten laten blazen??

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:51

Reptile209

- gers -

Zie Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) onder het kopje airflow (onderste link in de eerste lijst). :)

edit:
Voor de luie tweakert:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/faq/faq-case3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/faq/faq-case4.gif
Dit zijn de twee juiste constructies... ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Reptile209 op 02-06-2003 18:42 ]

Zo scherp als een voetbal!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
Lees dit eens, daar staat een heleboel informatie.
Als je het helemaal goed wil doen moet je aan de bovenkant achterin blazen en voorkant onderin zuigen.
Dit om onderdruk of overdruk te voorkomen. Beter kan je eerste case-fan zuigen aan de voorkant, omdat je al sowiezo een PSU hebt die al als out-take fungeert.

offtopic:
reptile, sorry dat ik het zeg, maar zeg dan iets meer als alleen de faq wijzen

[ Voor 37% gewijzigd door internetinfo op 02-06-2003 18:41 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:42
Als ik jou was zou ik de onderste fan naar binnen laten blazen en die van de voeding gewoon naar buiten laten blazen :).

Verder zou ik hier nog even kijken:
http://gathering.tweakers..._message/17829096#Airflow

tvw

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:51

Reptile209

- gers -

internetinfo schreef op 02 June 2003 @ 18:40:
offtopic:
reptile, sorry dat ik het zeg, maar zeg dan iets meer als alleen de faq wijzen
offtopic:
Ja heb je gelijk in. Twee plaatjes zeggen meer dan veel woorden, dus die maar ff uit de FAQ ge-C-P-t. Maar als DeeTex hier in OH post, is de verwijzing naar de juiste FAQ misschien wel de meest zinvolle bijdrage. Dan zit hij iig in het juiste forum. En meestal gaan dit soort dingen zo snel op slot... ;)

Zo scherp als een voetbal!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Reptile209 schreef op 02 June 2003 @ 18:44:
[...]

offtopic:
Ja heb je gelijk in. Twee plaatjes zeggen meer dan veel woorden, dus die maar ff uit de FAQ ge-C-P-t. Maar als DeeTex hier in OH post, is de verwijzing naar de juiste FAQ misschien wel de meest zinvolle bijdrage. Dan zit hij iig in het juiste forum. En meestal gaan dit soort dingen zo snel op slot... ;)
Staat het al bij:

Schop een Modje

??

www.gijsbesselink.com

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 18:36:
Ik heb een vraagje over de koeling van mijn pc.

Ik heb een kast die 'dicht' is aan de voorkant... een 350w voeding met één fan aan de achterkant die naar buiten blaast en ik heb één fan in de kast die naar binnen blaast....

Nu is de vraag.. is dat goed?

Ik wil nog een casefan kopen, moet ik die nou naar binnen of naar buiten laten blazen??
Gebruik de search functie bovenaan de pagina DeeTex, daarmee kun je je antwoord zeker vinden. Deze topic zal nu wel spoedig sluiten. :)

www.gijsbesselink.com

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is dus gewoon in de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum terug te vinden. En dat is dus Die-Hard Overclocking & Cooling B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.