[mening]Jullie mening over deze configuratie

Pagina: 1
Acties:

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024
Ey,

Ik had eerst een topic geopend over de PASCAL SA-VE535 van Sony, maar al snel is deze gesloten.

De rede dat ik hier een vraag over had, is dat ik binnekort een instalatie ga aanschaffen. Het is voornamelijk toch voor films, maar ook muziek zal er wel vaak op gedraait gaan worden. Ik denk zo'n 70%-30% (70 films, 30 muziek).

Als receiver had ik de Sony STR DB 780QS in gedachten. Die is 5.1, en beschikt verder over Dolby Digital, Dolby ProLogic II en DTS Digital Surround.

prijs: rond de 390,-

http://www.sony.nl/view.x...2845&prod=26403&loc=en_NL
Afbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/resources/image/117664str-db780s_im.gif

Als speakers wil ik dus de SA-VE535 gaan aanschaffen. Dit is een setje uit de pascal serie. Ik kan nu wel wat cijfertjes gaan opnoemen, maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat het allemaal inhoud. Ik snap ook dat je zelf moet horen hoe ze klinken, en dat ga ik morgen ook doen, maar waar moet ik precies op letten? Er worden nogal verschillende dingen over deze set gezegd namelijk.

prijs: rond de 510,-

http://www.sony.nl/view.x...2859&prod=26438&loc=en_NL
Afbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/resources/image/117550sa-ve535_im.gif

Als laatste de dvd speler, een redelijk simpele dvd speler. Ik kies hier ook weer voor Sony, omdat het makkelijker werkt ivm de afstandbediening. Daarnaast maakt de dvd speler me niet echt heel veel uit, ik wil gewoon een goeie hebben, maar niet te duur, dus ik hoef er niet teveel functies op, behalve mp3 ondersteuning. Er zitten dan ook geen decoders in deze dvd speler. Dat hoeft ook niet vanwege de receiver. Het is trouwens de Sony DVP-NS330.

prijs: rond de 160,-

http://www.sony.nl/view.x...2636&prod=32712&loc=en_NL
Afbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/resources/image/148458dvp-ns330s_h_rem_r.jpg

Is deze configuratie een goed voor een slaapkamer? Graag jullie mening, en eventuele wijzigingen die jullie zouden doen. Mijn totale budget is ongeveer 1000 euro.

Daarnaast, waar moet ik morgen op gaan letten als ik ga luisteren? Weten jullie van bepaalde nadelen van die speakerset?

Alvast bedankt!!!

\edit

Ik kan de titel niet aanpassen, zou één van de mods hier van [mening] [HT] oid willen maken?

[ Voor 4% gewijzigd door Roa op 02-06-2003 18:19 ]

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Verwijderd

Waarom niet een iets goedkopere reciever en een duurder stel boxen?
Maar als jij het zo goed vind klinken waarom dan twijfelen?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:37

JT

VETAK y0

Waarom alles Sony ?
Trek iets meer geld uit voor speakers. Ik zou zeggen zo een 700 euro.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Roa
Waarom niet een iets goedkopere reciever en een duurder stel boxen?
Maar als jij het zo goed vind klinken waarom dan twijfelen?
Liever een iets duurder stel boxen ;)
Ik ga morgen pas echt luisteren, dus ik weet nog niet of het ook echt deze boxen worden. Ik twijfel een beetje omdat ik goede maar ook slechte dingen lees over deze boxen. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring had met deze boxen en waar ik op moet letten bij het luisteren morgen...
Waarom alles Sony ?
Trek iets meer geld uit voor speakers. Ik zou zeggen zo een 700 euro.
Dat alles sony is, is omdat ik ergens een samengestelde set zag staan, alleen een andere receiver. Ik ga echter naar een andere winkel (ik heb connecties ;)) en daar zal ik dus zelf een zoiets moeten samenstellen. Daarom heb ik nu een veel betere, maar ook duurdere receiver. Helaas weet ik et typenr niet van die andere. Dat zal ik morgen nog eens vragen. Maar het is dus eigenlijk toeval.

Had je voor die boxen misschien iets in gedachten..?

• JT

JT

VETAK y0

Kijk is rond op de site van Stassen. www.stassen.nl

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:37

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik heb de zelfde versterker ... echt en super ding ! , wat boxen betreft heb ik het niet zo op die satallite setjes , heb liever gewoon grote speakers in iedere hoek

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Roa
Hmmm, al die type nummers en dergelijke zeggen mij niets :S, ben nogal een n00b op dit gebied

/edit
ik heb de zelfde versterker ... echt en super ding ! , wat boxen betreft heb ik het niet zo op die satallite setjes , heb liever gewoon grote speakers in iedere hoek
Daar heb ik geen plaats voor. Het is een slaapkamer natuurlijk, geen huiskamer. Dus staande speakers kan sowieso niet...

[ Voor 64% gewijzigd door Roa op 02-06-2003 19:21 ]

• JT

JT

VETAK y0

Roa schreef op 02 June 2003 @ 19:19:
Hmmm, al die type nummers en dergelijke zeggen mij niets :S, ben nogal een n00b op dit gebied
Dan ga je gewoon ff zoeken op internet op het merk en type. Als je dat gedaan had dan was je bijvoorbeeld uitgekomen op http://www.audioreview.com/ of andere reviews. NOFI, maar beetje zelf initiatief mag wel, heeft niks te maken met je kennis op audiogebied.

Ecodan warmtepomp

• Roa
Ik heb al wel een beetje rondgekeken, maar ik denk dat ik daar morgen vooral aandacht aan zal gaan besteden. Ik heb nog niet zoveel gevonden dat ook echt binnen mijn budget valt. Op audioreview had ik al wel redelijk positieve geluiden gehoord over die SA VE535.

Een andere speakerset die mij is opgevallen is de JBL SCS 178 (http://www.kieskeurig.nl/...arch1/JBL%20SCS%20178.htm), helaas is hier niets over te vinden op audioreview, maar ik zal nog even verder kijken ;)

Overigens ben ik erg enthousaist om me hierin te verdiepen, dus ik probeer hier niet het werk door jullie te laten doen oid.

[ Voor 19% gewijzigd door Roa op 02-06-2003 19:44 ]

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 07:58
Ik heb een aantal keer wat van die Sony speakers gehoord bij staffhorst.

Ik persoonlijk vind het echt bagger speakers en er komt een plastic geluid uit. Ik zal persoonlijk voor die JBL gaan. Heb die al eens gehoord. En klinkt zeer zuiver ook op hifi niveau denk ik zo.

Zelf heb ik hier 2 JBL studio series speakers staan.
Over JBL ben ik zeer tevreden.

[ Voor 5% gewijzigd door Tijmen op 02-06-2003 19:51 ]

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 07:58

• Roa
Die past niet goed in mijn interieur :P

Wat dat betreft staan mijn keuze's van dvd speler en receiver wel redelijk vast.

Verwijderd

vanwaar je obsessie voor sony spul :)? Voor dat geld heb je best leuk spul van een iets beter merk (in mijn ogen). Ik zit zelf ook met een budget maar ik ben redelijk kritisch kwa geluid.

Kijk bijvoorbeeld eens naar Yamaha. die hebben nieuwe versterkers uit. Het instap model is al 6.1 (RX 440), en die heeft op zich ook zeker genoeg vermogen. Combineer dit met de DVD 530 van Yamaha en bv een SCS 178 set van JBL, en je hebt een pracht set waar naar mijn mening beter geluid uit komt dan het sony spul wat je voorstelde.

(ik heb overigens zelf die RX 440 met die DVD 530, gecombineerd met Jamo E 350 front speakers, en de front en satelliet speakers van de SCS 178 set, klinkt perfect :), voor een redelijk krap budget)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 20:11 ]

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:22
Je kan ook de 'What Hifi' van juni2003 kopen (voor 6 euro). Daar staat een 'home cinema best buys' special in en ook nog achterin een uitgebreide scoretabel van alles wat er de afgelopen jaren langs is gekomen bij hen.

Nu heb ik wel begrepen dat ze zich op de Engelsere produkten focussen en bijv de Amerikaanse markt links laten liggen. Bovendien is er (zoals bij vele tijdschriften) een belangenverstrengeling tussen sponsers en het (ver-)/be-oordelen van hun produkten. Je moet dus dat soort reviews met een korreltje zout lezen, maar ik denk dat een uitstekende beoordeling toch niet voor niets wordt gegeven. Orienteer je dus door een selectie te maken van produkten die binnen je budget vallen en ga vooral LUISTEREN.

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 00:00
Hey Roa,

Ik heb zelf een marantz sr 4200 versterker gekocht voor 300 euro en heb daarbij een jamo setje gekocht voor 295 euro.
Ik zou als ik jou was absoluut niet voor die versterker gaan. voor dat geld heb je zoveel mooiers imo. Ik weet niet wat jou bedoeling is van de set: vooral dvd films of vooral muziek? want als het muziek is dan moet je cker niet voor zulke kleine satelietjes gaan dat geluid is veel te kil niet mooi warm.
Maar zoals iedereen weet: ga zelf luisteren en doe dit in combinatie met de reciever en de speakers. Dus de speakers die jij op het oog hebt + de reciever.
Een laatste tip: ga niet luisteren bij de media markt of de megapool. een stel speakers met als ondergrond een kartonnen doos, dat luisterd niet!

edit:

ik zie dat je het vooral voor dvd gebruikt.... iig kijk eens en luister eens naar het jamo setje wat ik heb. je zult je er over verbaasd over zijn. (jamo e310pdd)

[ Voor 11% gewijzigd door chrissis op 02-06-2003 23:28 ]

• Roa
Nou, ik heb geluisterd, helaas niet zoveel gehoord, moet toch eens naar raf toe (tenminste goeie luisterruimtes..) maar die JBL set was niet aangesloten, aan het eind nog maar eens terugkomen....

Die sony set klinkt toch niet echt lekker, de bas is heel erg..trillerig, en de speakertjes zelf klinken maar kil...Ook nog een redelijk mooie pioneer set gezien, alleen weet ik de naam niet :S

Pagina: 1