Toon posts:

2 hd ziet ie niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Heb van het weekend een 2e hd erbij gezet van 80gb.
Nu zie ik de hd wel in het bios staan als slave maar in win 98 zie ik hem niet terug :(

heb ook geprobeerd met fdisk maar daar staat de schijf ook niet bij.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

wat voor schijf :?
wat voor mobo :?
hoe alles aangesloten :?

heb je op de nieuwe schijf wel de jumper achterop goed gezet :?
dus niet master of cable select maar op slave :?
ook je ide kabel er goed ingedrukt :?

[ Voor 56% gewijzigd door chucky666 op 02-06-2003 18:02 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als hij in het BIOS wordt herkend, moet je de schijf normaal gesproken ook in Win98 terug zien. M.b.t. FDISK, heb je wel keuze 5 is het geloof ik gedaan, het kiezen van een HDD?
Daar zou hij vervolgens in te zien moeten zijn.
Dan moeten er natuurlijk nog wel partities op worden gemaakt, en moeten die partities ook nog worden geformatteerd voor je hem in Win98 ziet.

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

jah je zult ons iets meer info moeten geven ..... het kan namenlijk zijn dat je em verkeerd heb aangesloten ...... zolang je HD niet geformateerd/gepartitioneerd is ziet windows em zowieso niet ..

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Bij Fdisk moet je toch eerst de schijf selecteren, die je wilt? En als je dus bij fdisk optie 5 kiest, hoeveel schijven ziet hij dan?

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:55
Staat de betreffende schijf in apparaatbeheer? Zo ja, formateren die hap, zo nee, check je bekabeling/jumper settings, daarna Wizard Nieuwe Hardware. Als 'ie dan nog niet gevonden wordt, contact met de fabrikant opnemen lijkt me...

Verwijderd

Topicstarter
heb de kabels nog ff eruit gehaald en er op nieuw ingedaan en nu ziet ie hem ook met fdisk :?

toch nog bedankt
Pagina: 1