[cURL + PHP] Installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• Renetjuh
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een Cobalt Raq-4 Webserver waarop ik cURL (versie 7.9.4) wil gebruiken via PHP (versie 4.0.6). cURL werkt prima vanaf de command-line maar ik krijg het niet voor elkaar om cURL werkend te krijgen via PHP. Als ik in PHP een cURL methode probeer aan te roepen krijg ik de foutmelding : "Call to undefined function : curl_init().....".

Ik heb de regel "Extension=libcurl.so.2" toegevoegd aan php.ini en de server herstart maar na het herstarten werkt het nog steeds niet.

Wat ben ik hier vergeten?? Hoe installeer ik de cURL module in PHP??

Alvast bedankt :*)

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 13:39
Ik denk dat je beter PHP opnieuw kunt compilen met daarín cURL.

zeroxcool.net - curity.eu

• Renetjuh
  • Niet online
ZeRoXcOoL schreef op 02 juni 2003 @ 17:40:
Ik denk dat je beter PHP opnieuw kunt compilen met daarín cURL.
Hoe zou ik dat dan moeten doen? Ik ben echt een leek op het gebied van Linux helaas :(

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 13:39
Beetje scheef van me. Heb niet echt veel verstand van het Cobalt-OS. Maar je zou - als je 'vanaf source' compiled - aan de configure rule iets als --enable-curl of --with-curl=/path/naar/curl/libs.

Mmm, zie bij de configure rule opties (http://www.php.net/manual/en/install.configure.php) cURL er niet meer bij staan :?

zeroxcool.net - curity.eu

• Renetjuh
  • Niet online
ZeRoXcOoL schreef op 02 juni 2003 @ 18:27:
Beetje scheef van me. Heb niet echt veel verstand van het Cobalt-OS. Maar je zou - als je 'vanaf source' compiled - aan de configure rule iets als --enable-curl of --with-curl=/path/naar/curl/libs.

Mmm, zie bij de configure rule opties (http://www.php.net/manual/en/install.configure.php) cURL er niet meer bij staan :?
Maar hoe werkt dat dan?? Het compileren van PHP met daarin cURL??