[js] bij function refresh() de "tik" weg

Pagina: 1
Acties:

• shakkie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
Is het mogelijk om bij function refresh() het tik geluid web te krijgen?
Ik heb namelijk een chatbox gemaakt die op de meest simpele manier werkt (dus met refresh) Alleen kom ik erachter dat dat geluid wel heel vervelend is als je het om de seconde hoort :)

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Nee, dit is een instelling van de client en kan je volgens mij niet uitschakelen.

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• shakkie
Was al aangevraagd bij : Schop een modje :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Niks aan te doen helaas.. gewoon je geluid uitzetten.. of alleen dat geluidje natuurlijk ;)

edit: of misschien probeerseltje, hebbie het tikkie ook met location.replace() ?

[ Voor 32% gewijzigd door Bosmonster op 02-06-2003 17:24 ]

• shakkie
ja dat hebbik ook geprobeerd. Ook location.replace() geeft het altij gezellige maar op een gegeven moment toch irritante tikje :)

• bRight
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

bRight

digitaal

Misschien is het een idee om via flash te pollen voor nieuwe messages. Die kun je dan via FScommands doorgooien naar je javascript, en dan ben je die tikken kwijt.

Verder zou je ook eens kunnen gaan kijken naar serverpush, maar bovenstaande methode is denk ik het simpelst..

[ Voor 26% gewijzigd door bRight op 02-06-2003 17:29 ]

• shakkie
ja dat zou een idee zijn alleen zou ik het script waar ik een paar dagen in heb zitten moeten omgooien en combineren met een flash interface (of zie ik het nu fout ?)

edit: nadeel is in mij ogen dan ook dat mijn klanten eventueel een flash player moeten gaan downloaden en ik denk persoonlijk dat dat irritant wordt (maar jah. een irritant tikje of ff downloaden, irritant is het allebei..---shakkie zit in een dilemma :) )

[ Voor 45% gewijzigd door shakkie op 02-06-2003 17:30 ]

• bRight

bRight

digitaal

uhh.. nee geen interface :)

Het gaat puur om het binnenhalen van de info. Dat flashding laat je dan op de achtergrond draaien, en poept de variabelen uit naar je script, die alles verder afhandelt.

• bRight

bRight

digitaal

shakkie schreef op 02 June 2003 @ 17:28:
nadeel is in mij ogen dan ook dat mijn klanten eventueel een flash player moeten gaan downloaden en ik denk persoonlijk dat dat irritant wordt (maar jah. een irritant tikje of ff downloaden, irritant is het allebei..---shakkie zit in een dilemma :) )
valt mee hoor als je deze statistieken ziet..

[ Voor 56% gewijzigd door bRight op 02-06-2003 17:36 ]

• shakkie
ja okeej, dat zou ik wel kunnen doen. Is dat echt de enige manier om die tik weg te krijgen? Ik ben niet zo`n ster in flash :(

edit : Wat bereft die statisitieken---> ik ben even stil. Dat had ik niet verwacht!

[ Voor 27% gewijzigd door shakkie op 02-06-2003 17:37 ]

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Nee.. die tik kun je dus gewoon uitzetten :P Tis een browserinstelling... kun je logischerwijs niks aan doen, behalve zorgen dat er geen nieuwe pagina's geladen worden.

• shakkie
okeej, nou dan maar de simpele weg :)

---Geachte bezoeker, bij deze het vriendelijke verzoek uw geluid uit te zetten---

toch bedankt voor het meedenken!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Dat is volgens mij helemaal geen browserinstelling. Maar is dit een windows instelling, ga naar config scherm --> Geluiden --> start navigeren (iets met navigeren). Als je die uitzet ben je er vanaf.

• shakkie
ja maar als dat zo is , dan is het mogelijk om dat met een javascript uit te zetten lijkt mij alleen zet je het dan gelijk permanent uit!

• André

André

Analytics dude

Nee, met javascript kun je geen windows instelllingen veranderen. Als dat kon had iedereen die dit leest een grote A als achtergrond. :P

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

André schreef op 02 June 2003 @ 18:06:
Dat is volgens mij helemaal geen browserinstelling. Maar is dit een windows instelling, ga naar config scherm --> Geluiden --> start navigeren (iets met navigeren). Als je die uitzet ben je er vanaf.
Tis inderdaad een Windows instelling, die echter alleen invloed heeft op IE.. dus tja.. tis een browserinstelling die je in Windows moet wijzigen dan :)

• André

André

Analytics dude

Bosmonster schreef op 02 June 2003 @ 18:15:
[...]

Tis inderdaad een Windows instelling, die echter alleen invloed heeft op IE.. dus tja.. tis een browserinstelling die je in Windows moet wijzigen dan :)
ROFL,

gekker kan het bijna niet, maar idd daar heb je gelijk in.

• shakkie
André schreef op 02 June 2003 @ 18:10:
Nee, met javascript kun je geen windows instelllingen veranderen. Als dat kon had iedereen die dit leest een grote A als achtergrond. :P
Excuus , dit was een hele domme opmerking van mijn kant!!! ik wil wel graag je A-tje hebben hoor :)

Verwijderd

Dit is gewoon niet te doen (voor zover ik weet) zelfs al stop je je pagina in frames/iframes!
Ik heb er zelf al mee bezig geweest maar flash/applet is zowat het enige mogelijke.
OF:
javascript leest een xml die je laat genereren door vb. asp.net :)
Elke pagina die je laadt geeft een tik, je moet ermee leren leven ;)

Verwijderd

shakkie, je hebt window.location.reload() dus al geprobeerd? Ik heb ook ooit eens een chatboxje gemaakt en ik geloof dat die het toen niet meer deed (tikken). Bij window.location.replace() tikte die wel (die had ik ook soms nodig)

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-08 08:05

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Grappig dat dit langskomt. Ik had het laatst ook met Flash toen ik getURL deed. Kwam er toen zelf achter dat je het met FSCommand kunt omzeilen. Lijkt me dus, zeker gezien de Flash penetratie (blijft een mooi woord he :) ), een optie.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik gebruikte ook location.reload(); bij een chatbox; geen tikje.

Wis anders je cache even voordat je weer gaat testen.. :)

Wise enough to play the fool

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

teacher schreef op 03 juni 2003 @ 15:04:
Ik gebruikte ook location.reload(); bij een chatbox; geen tikje.

Wis anders je cache even voordat je weer gaat testen.. :)
IK hoor helemaal nooit tikjes. Omdat ik al windows geluiden uit heb staan. Ik ben namelijk van mening dat browsers en besturingsystemen geen geluid horen te maken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• shakkie
ja, vertel dat eens tegen alle windows user :)
Pagina: 1