Toon posts:

Mobile Athlon 2200+ draait op 792 Mhz?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor een kennis moet ik een Acer laptop onderhanden nemen. Het valt me op dat er bij 'kloksnelheid' 792 Mhz staat, terwijl het een Mobile Athlon 2200+ is. Is dit een foutje van XP (Home)? Het gaat trouwens om de Acer Aspire 1307LCi.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat is een techologie om het stroomverbruik te beperken; kijk nog maar eens als je de CPU wat meer belast. Dan is de snelheid normaal. Niets aan de hand dus.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 17:17 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 11:57

Sick Nick

Drop the top!

xp is niet zo'n ster in mobile cpu's weergeven, hier zegt ie van m'n celly 1066 dat ie op 961 Mhz draait. Alle andere progs geven netjes 1067 weer.
Dit is overigens bij idle EN bij stressed, aan het stroom of op de accu. Boeit niet in welke toestand, xp zegt altijd 961 en de rest netjes de normale snelheid. Denk niet dat er speedstep op m'n cpu zit namelijk, hij is al zuinig zat zullen ze hebben gedacht bij intel.

Check gewoon met een ander prog even (wcpuid ofzo)

[ Voor 43% gewijzigd door Sick Nick op 02-06-2003 17:18 ]

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:08

TTLCrazy

Listen to Frankie

In een laptop wordt meestal de kloksnelheid dynamisch aangepast om het energieverbruik zo laag mogelijk te houden.

Is wel meer aan de orde gekomen trouwens.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-08 11:28

Tjark

DON'T PANIC

Die techniek heet bij AMD 'PowerNow' en is ongeveer hetzelfde als Intels 'Speedstep'. Zoek maar eens op deze termen om er meer over te leren.

*insert signature here

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Dat is nou wat ze noemen een MOBILE CPU.
Die worden lager geclocked als er weinig CPU kracht nodig is.
Vaak kan je in het BIOS een instelling aanpassen dat hij gewoon continue op het maximum draait.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12
Q: What is AMD PowerNow! technology and what benefit does it provide the notebook user?

A: AMD PowerNow! technology can significantly extend the battery life of notebook PCs and provide performance on demand. This means that applications get high performance when needed, while automatically saving critical power when CPU demand is low. PowerNow! technology is a hardware capability that together with software allows the processor to run dynamically at different frequencies and voltages depending upon CPU computing demand.
Hoe meer je gebruikt, hoe meer je vergt, hoe hoger je Mhz aantal is (tot 1.8 Ghz) dus :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Oké! Bedankt! Ikke snappie doen! :)

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:46

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

bij mijn laptop is dit niet zo? :?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
-ETz-Memphis Z schreef op 02 June 2003 @ 19:58:
bij mijn laptop is dit niet zo? :?
Dan heeft jouw laptop die technologie niet, of dan heb je uitgeschakeld. Wat voor een is het? Een oudere?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm, het wordt echt tijd dat ik dit in de FAQ ga vrotten .. Dit is echt vaak genoeg langsgeweest, zie ook de Search B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.