Toon posts:

Windows 2003 Vragen & Problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu windows server 2003 standaart versie. Maar nu heb ik hem perfect draaien alleen ik krijg mijn geluidskaart niet aan de praat.

Het is een AC97 onboard geluidskaart. Ik heb de drivers van www.sis.com gedownload.
Als ik de drivers installeer (SIS 7012 (chipset 735).) kan die me geluidskaart niet vinden en stopt er mee .

Ik heb Direct X 9 geinstalleert alleen waar kan je die instellingen opvragen die in startpost staat?
Meschiens staat het daar nog uit.. ik heb hem wel op automatic gezet en er staat bij Gestart.

Ook had ik nog een vraagje over het internet delen. Waar kan ik ergens poorten forwarden of zit dat er niet is zal wel jammer zijn.

Ook heb ik een probleem met de mail server nu. Ik heb nu een paar acounts aangemaakt en daarop kan ik mail ontvangen ook kan ik naar een mail adress op de server mailen maar als ik naar een mail adress mail naar ...@hotmail.com dan krijg ik een error dat het niet mag / ongeldige mail adress :S.

Terwijl die perfect mailt naar een mailbox op me server maar extren niet. Heeft iemand hier al een oplossing voor want ik wil hem graag helemaal werkend hebben. Me server staat wel in het netwerk maar de poorten 110 en 25 staan open voor de server dat lijkt me oke of moet er nog eentje open (geforward)?

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

ten eerste neem is een lesje zin's opbouw, het is een erg onduidelijke post.
Je problemen met :

- Internet delen
- Mail server

zijn prima in de search te vinden.
Kijk met je geluidskaart is of hij wel een audio-device ziet (in je device-manager), ookal staat er een uitroepteken bij. Zo niet, moet je em mischien even in de bios enabelen, werkt dat ook niet, heb je grote kans dat hij kapot is.

[ Voor 5% gewijzigd door CRiMiNaL op 02-06-2003 17:20 ]

... MMORPG Addict.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:19

TTLCrazy

Listen to Frankie

Er is al een windows 2003 server topic, zie Windows 2003 Server - Tips en Optimalisaties

hmm ik zie net dat je daar precies hetzelfde post, is niet aardig

[ Voor 24% gewijzigd door TTLCrazy op 02-06-2003 17:21 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Ik geloof dat bij w2k3 ook al heb je de drivers geïnstalleerd, het audio device is gedisabled deze moet je handmatig enablen en evt. de bijbehorende services ook.

Verder moet ik zeggen dat de dingen die je aangeeft wat niet lukt, ook niet zo interessant zijn om op een server te doen.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
CRiMiNaL schreef op 02 June 2003 @ 17:18:
ten eerste neem is een lesje zin's opbouw, het is een erg onduidelijke post.
Je problemen met :

- Internet delen
- Mail server

zijn prima in de search te vinden.
Kijk met je geluidskaart is of hij wel een audio-device ziet (in je device-manager), ookal staat er een uitroepteken bij. Zo niet, moet je em mischien even in de bios enabelen, werkt dat ook niet, heb je grote kans dat hij kapot is.
Oke.. waarom geven wij kritiek? Ik dacht ergens in de regels te lezen dat wanneer je zocht zoek maar.. je een persoon de juiste keywoords moet meegeven zodat ik hem kan vinden..

Internet delen en mail server op windows 2003 server is DUS HEEL ANDERS dan XP of andere software.

Verwijderd

Topicstarter
TTLCrazy schreef op 02 June 2003 @ 17:19:
Er is al een windows 2003 server topic, zie Windows 2003 Server - Tips en Optimalisaties

hmm ik zie net dat je daar precies hetzelfde post, is niet aardig
Omdat die topic dus niet loopt meer :(...

Ik weet dat zoiets altijd een beetje risico factor heeft, maar de topic is even wat anders dan vragen & problemen dan Tips En Optimalisaties.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 18:10 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

wat moet je in godsnaam met directX9 en Audio op een server?

Verder heb je al op www.technet.com gezocht???

Een paar eventid's zou ook niet verkeerd zijn daarvoor heb je per slot van rekening een EVENTVIEWER gekregen....

Verwijderd

Topicstarter
Geluid werkt eindelijk was dus de driver die niet meewou werken.. Hoe ik het heb gedaan :S maar hij deed het opeens :)

Van het direct X heb ik ook gevonden DXdiag of zo maar alles staat goed en nu werkt 3D Studio Max het ook als je hem update naar versie 5.1 :).

Alleen nog van die mail server. Kan je hem nog meer instellen, want ik kan een paar opties wijzigen maar geen extra instellingen en zo. Raar.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
mutsje schreef op 02 June 2003 @ 18:52:
wat moet je in godsnaam met directX9 en Audio op een server?
Windows Server 2003 kan ook prima gebruikt worden als workstation als je die opties aanzet, ik denk dat hij het daarom wil doen.
Ook had ik nog een vraagje over het internet delen. Waar kan ik ergens poorten forwarden of zit dat er niet is zal wel jammer zijn.
in de NT faq staat geloof ik iets over poorten forwarden onder Windows 2000 Server, wat ongetwijfeld ook van toepassing zal zijn op 2003 :)

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 03 juni 2003 @ 13:26:
[...]

Windows Server 2003 kan ook prima gebruikt worden als workstation als je die opties aanzet, ik denk dat hij het daarom wil doen.

[...]

in de NT faq staat geloof ik iets over poorten forwarden onder Windows 2000 Server, wat ongetwijfeld ook van toepassing zal zijn op 2003 :)
Oke ik had het gelezen dus dat moet ook geen probleem zijn..
Alleen nu nog me mail voor elkaar krijgen en dan is het done :)... Waarom kan ik niet mailen naar een extrne mail adress :'(

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ben nu wat verder en heb via de help functie de oplossing alleen.....
E-mail relay
E-mail relay occurs when users who are not members of the e-mail domain use a mail server with SMTP to send e-mail. SMTP mail servers that are not configured to prevent open relay are often abused by those who want to send large volumes of unsolicited commercial e-mail. The Microsoft SMTP service is configured by default to prevent e-mail relaying.
Nouw ik dacht YES! maar dat is lekker...
To configure the Simple Mail Transfer Protocol service for e-mail relaying
To open Internet Information Services (IIS), click Start, click Run, type inetmgr, and then click OK. If the Internet Information Services (IIS) snap-in does not appear, verify that you have installed IIS.
In the console tree, right-click Default SMTP Virtual Server, and then click Properties.
Where?

Internet Information Services
computer_name
Default SMTP Virtual Server
Click Access, click Authentication, select Integrated Windows Authentication, and then click OK.
Helemaal beter ik IIS er op gezet.
Ik daar heen maar ik zie nergens Default SMTP Virtual Server staan :( zucht..?

Nu heb ik alles op nieuw opgezet mail en IIS in een andere volgorde maar dit werkte echter niet.

Ik zie wel 3 andere mapjes maar daarin staat ook geen Default SMTP Virtual Server :( snik snik.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 00:32 ]

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 23:09

SilentSimon

Have you been hopped?

zit gewoon bij de IIS installatie in als een vinkje als het goed is?

Verwijderd

Topicstarter
SilentSimon schreef op 04 June 2003 @ 00:37:
zit gewoon bij de IIS installatie in als een vinkje als het goed is?
Nouw ik heb alles er weer afgehaalt maar hij zegt alleen asp.net / frontpage extensie mee wil installeren geen smtp.
Install Internet Information Services (IIS)
Enable COM+ for remote transactions
Enable Microsoft Distributed Transaction Coordinator (DTC) for remote access
Install FrontPage Server Extensions
Enable ASP.NET
Ik zie geen smtp daar..

Als ik nu mail server ga installeren
Install POP3 and Simple Mail Transfer Protocol (SMTP) to enable POP3 mail clients to send and receive mail
zegt die daar.

Dus daar wordt de mail server geinstalleert.

edit:

JAAAAAAAAAAAA... nu werkt die wel :S echt windows :D

En hij mail zelfs poepoe ;D

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 00:48 ]

Pagina: 1