Toon posts:

Onboard geluid defect na overklokken...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na 3/4 jaar tevreden gebuik te hebben gemaakt van mijn overgeklokte cpu(duron700@850), ging deze een week geleden problemen geven dmv vastlopen, en het opnieuw installeren deed mijn computer ook al niet meer.
Nu heb ik mijn cpu weer op de standaardsnelheid lopen en alles werkt weer zo als het zou moeten behalve mijn onboard geluidskaart C-Media 8738 (mobo Chaintech AJA2) is er mee opgehouden.

Kan ik deze nog fixen of wordt dit een apart geluidskaartje... :(

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wie weet heeft dit helemaal niets met het overclocken te maken, en trek je die conclusie onterecht. Heb je bijvoorbeeld al eens andere drivers geprobeert? Dit vertegenwoordigt al 50% van dit soort problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou het aan de drivers liggen, ik gebruik dezelfde drivers als degene die ik voor deze problemen gebruikte...

Verwijderd

Overklocken zonder de pci divider (die er bij dat al redelijk oude mobo natuurlijk niet opzit) aan te passen kan je pci bus nogal overspannen (ipv 33 , 42mhz oid) hebben gedraaid, als gevolg dat zwakke devices stuk gaan.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je weet het maar nooit, vooral Windows houdt er erg van om drivers wel eens om zeep te helpen. Wellicht helpt het als je nieuwere drivers downloadt van C-Media. Proberen wel waard toch?

• NoenkelYani
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10-2025
ik heb net hetzelfde probleem
ik clock men fsb op 150 en men sound werkt perfect
clock ik hem op 151 wordt de geluidskaart nog niet eens gevonden. Zelfs niet na een add hardware wizard.
Redelijk raar ma bon. (Ik draai een P42.53@2850 op een Asus P4PE)

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 15:00
offtopic: ik heb het iets anders....als ik geluidskaart in men pc doe (op een aopen ak 77-333) dan instalt windows um enzo...moet ik rebooten...boot men pc niet meer bij windows laden..krijg ik zwart scherm...ik had al onboard etc al uitgezet...andere pci sloten geprobeerd...niks hielp .... nu heb ik gewoon via onboard (dat in het begin niet werkte) maar toch blijf ik het raar vinden

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Heb je de Duron geunlockt en dan de MP verhoogd of heb je de FSB verhoogd? Want 850 / 7 = 121.43 MHz FSB, nogal onmogelijk dus.

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
heb je de PCI bus gelocked op 33MHz?
zo niet, dan moet je dat maar proberen, of ietsjes hoger zetten op 34MHz; scheen ook wel te helpen voor sommigen..
Pagina: 1