Toon posts:

disk rescue: hulp gevraagd!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een vraagje...

Weet er iemand of er ergens scripts bestaan om files van mekaar te scheiden? Ik heb een schijfcrash gehad, en heb ondertussen wat kunnen recupereren, maar verschillende files zijn telkens aan mekaar geplakt tot een grote file. Nu zou 'k die natuurlijk graag terug van mekaar scheiden, en liefst automatisch via een script of zo ('t zijn nogal veel files;)).
Iemand hulp over zo'n scripts, de typische begrenzingen van bv PDF files, hoe zelf zo'n script te schrijven,...?

Alvast heel erg bedankt!
Een wanhopige computergebruiker...

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het lijkt me niet dat een script in staat is te bepalen waar de grens zat tussen die twee files. Gaat het hier alleen over PDF-files of ook over EXE-files en dergelijken? PDF-files zou je natuurlijk met de hand kunnen scheiden. Dat is niet zoveel werk als het er niet zoveel zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht dat het misschien mogelijk zou zijn met commando's zoals "grep" of zo, maar ken daar zelf eigenlijk weinig van. Het gaat hier om allerlei verschillend (unix-)files, zoals PDF-files, Latex-files,PostScript-files,... maar ook alleen PDF-files scheiden zou al iets zijn. Probleem is ook dat het gaat om een 5000-tal files, dus met de hand nogal moeilijk te doen...