Toon posts:

WinXP clients op een Win2k server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mogguh,

ik zit hier met een klein probleem.

Ik heb een server met Win2k draaien. Daarnaast een laptop met WinXP. Ik heb wat zitten klooien met de rechten, en dat beviel wel. Ik moet alleen om de 35 dagen mijn wachtwoord wijzigen. Maar dan zegt ie dat ik daar geen rechten toe heb. 8)7

In het log geeft hij dan de volgende melding:

Windows kan geen toegang krijgen tot het bestand gpt.ini voor groepsbeleidsobject CN={31B2F340-016D-11D2-945F-00C04FB984F9},CN=Policies,CN=System,DC=BRGGROEP,DC=COM. Het bestand moet aanwezig zijn op locatie "none of your business"\{31B2F340-016D-11D2-945F-00C04FB984F9}\gpt.ini. Kan het netwerkpad niet vinden. . Verwerking van groepsbeleid afgebroken.

Mja, probleem met gpt.ini dus. Ik heb er alle rechten op, maar toch deze fout.
Technet zegt ook dat het de rechten zijn op gpt.ini, maar die staan goed...wat nu?

Enig id iemand?

Thanx anyway! })

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 21:57

DarkSide

theres no place like ::1

Komt hij met de melding dat je je paswoord MOET veranderen?
Of dat je paswoord over een x aantal dagen veranderd dient te worden?
In het laatste kan het zijn dat de melding eerder komt dan de dag dat dat veranderd mag worden.
Zoiets had ik laatst nl ook.
Bij mij moet ik elke maand mijn wachtwoord veranderen.
En mag je pas na 27 dagen je wachtwoord veranderen. Eerder lukt dus niet.
Maar ik gaf aan dat hij een week van te voren met de melding moest komen.
Als je dan meteen je wachtwoord wilt verandern, lukt dat dus niet.

Anders zou ik het helaas niet zo 1,2,3 weten....

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ik bedoel dat hij direct met de melding komt, dat je NU je pass moet veranderen. Vervelend dit....

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08 11:05

Coolhva

Dr. Zero Trust

Lukt het wachtwoord veranderen ook niet als je via CTRL-ALT-DEL je wachtwoord veranderd?

Als je die melding trouwens weg wilt hebben moet je dat in het profiel van je gebruiker instellen!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ook dan zegtie dak geen rechten heb.

"Interactief aanmelden: Gebruiker vragen om wachtwoord te wijzigen voordat het verloopt. 0 dagen"

Zo issie ingesteld...

Verwijderd

En op de server bij de gebruikerseigenschappen, staat daar niet toevallig dat de gebruiker het wachtwoord niet MAG veranderen?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 17:25:
En op de server bij de gebruikerseigenschappen, staat daar niet toevallig dat de gebruiker het wachtwoord niet MAG veranderen?
Dit was mogelijk in windowsNT4 maar is uitgeschakeld in windows2000.

Wel kan het zijn user must be logged in to change password.... en als je dan aanzet user must change password tja..... kip&gouden ei...

Verwijderd

Je kan dat wel degelijk uitzetten in win2k of win2k3 server. Op het tabblad Account (EN versie) van de gebruikerseigenschappen kan je diverse zaken in (of uit) vinken, zoals:
Password never expires, User cannot change Password, User must change password at next logon etc etc.

edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.vandergoes.tk/pics/account.gif

plaatje toegevoegd

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 19:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja nee dat klopt. Maar ik wil dat ik elke maand het password moet wijzigen. Maar ik mag het niet van XP... me is getting kreezzie!!!
Zijn het misschien de rechten op een bepaalde map?
...........................

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ken deze foutmelding; mijn eventlog van mijn server ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/6285/full.jpg

Ik kan maar niet vinden wat de oorzaak is, maar het viel me op dat zulke meldingen ook op mijn XP clients te vinden zijn (niet in deze getale maar toch)

Dus denk ik dat het iets met XP te maken heeft, maar wat het is ben ik nog steeds niet achter

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 04-06-2003 09:55 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

5 seconden op technet zoeken. http://support.microsoft....?scid=kb%3ben-us%3b290647 staan er nog veel meer als je eerst op event 1001 zoekt en dan in results zoekt naar 1000.

Verwijderd

Topicstarter
Hier is het foutmelding 1058...althans, op de XP client dan.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Heb je wel gekeken naar de url die ik jou gegeven heb?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

mutsje schreef op 04 June 2003 @ 10:40:
5 seconden op technet zoeken. http://support.microsoft....?scid=kb%3ben-us%3b290647 staan er nog veel meer als je eerst op event 1001 zoekt en dan in results zoekt naar 1000.
Uiteraard heb ik dit artikel ook al in de Knowledge base gevonden maar dit is dus niet de oplossing van mijn probleem (had ik moeten posten)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Meld een XP client eens aan in een workgroup...reboot daarna weer aan op het domain.

Verwijderd

Topicstarter
Mutsje, al een x aantal x gedaan...

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 14:52:
Mutsje, al een x aantal x gedaan...
Dat kan ik toch niet ruiken gezzzzz..

Maar die eventid meldingen wijzen toch duidelijk erop dat er iets mis is tussen de DC en Client.

Verwijderd

Topicstarter
Ehhh, sorry dat ik op je tenen stampte. Maar er is idd iets mis jah, ik laat iemand anders nu naar de server kijken....nog meer suggesties of niet?

Thanx so far!

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Probeer ook meteen de clients te verwijderen, dus niet van workgroup naar domain, maar ook de computeraccounts weg te gooien.
Ook even de user meteen verwijderen op de server ;)

Dan ze aanmelden via jet networkidentification en dan de optie selecteren dat je een nieuw computeraccount aanmaakt, (Network ID) in het engels natuurlijk ;) zodat je pc ook daadwerkelijk word "geregistreerd" op je W2k server.

Als je geen computeraccount kan vinden...probeer dan maar eens meteen via je networkidentification tab, en dus weer via Network ID je pc te registreren.

Dit geeft namelijk vaak problemen als clients alleen een via de properties worden geregistreerd.

Weet niet zeker of het werkt, maar tis zeker het proberen waard.

Take care

http://specs.tweak.to/7903

Pagina: 1