Asus A7V333 Probleem

Pagina: 1
Acties:

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Systeem:
MB:Asus A7V333
Proc: Athlon XP 2400+
VGA: Hercules 3d Prophet 4000 64MB TV
Geheugen: 256MB dane Elec DDR PC2100
Voeding: 350Watt Standaard voeding
Hardeschijf: 2x WDE 400JB (in Raid)
NC: realtec 8139
Bios: laatste versie

Ben, nu was, een systeempje aan het bouwen. Het is gebouwd met de bovenstaande componenten en werkte goed. tot dat.....
Tot dat ik een geheugenmodule er bij prikte van 512MB Dane elec, kreeg ik de melding 'System failed CPU Test', sindsdien blijf ik die melding houden.
Alle componenten van dit systeem heb ik getest in een andere systeem en werkte probleemloos.
Van een ander systeem heb ik een en ander aan componenten over geplaats:
Durom 1000: niets
Ander geheugen: niets
Andere voeding: niets.
Bord buiten kast: niets
Andere VGA kaart (AGP): niets
Multiplier van auto gehaald en alles geprobeerd: niets.
Alles loskoppelen, alleen bord, CPU + koeling, VGA: niets.
(niets is dus error)

Wat mij opvalt is als ik een case fan aansluit deze even gaat draaien (2-3 sec bij opstaten) en daarna niet meer. Na een seconde 10-12 krijg in steeds die mededeling, zelfs met een duron.

geen proc levert de melding No cpu installed op, dus dat werkte wel. het lijkt op een hangup o.i.d

Een search via GOT en google leverde bruikbaars op, heb wel overigens alle sugesties uitgeprobeerd.

Wat heb ik nog over het hoofd gezien?
Hebben jullie nog sugesties, behalve terugsturen (het is een nieuw bord en heb dus nog garantie).

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Alle componenten van dit systeem heb ik getest in een andere systeem en werkte probleemloos.
Dan blijft dus de mobo over als de enig mogelijke verdachte ..

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Hebben jullie nog sugesties, behalve terugsturen (het is een nieuw bord en heb dus nog garantie).
Als ik zie welke componenten je (zonder succes) al hebt vervangen lijkt me de kans klein dat het niet aan je mobo ligt en ik zou dus gewoon gebruik maken van de garantie en hem opsturen ;)

Misschien dat er kortsluiting is opgetreden na het plaatsen van de extra geheugen module ? :/

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:51

DatraxZ

TrueCrypts Everything

niet teveel afgaan op die 'system failed CPU test' , dat zegt ie wel vaker ook al is er een ander probleem.
Ik had hier een gelijkaardig probleem, (echter niet bij het bijsteken van geheugen) heb het kunnen oplossen door mobo manueel in te stellen.

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Heb iets vergelijkbaars gehad.
Bij mij bleek toen dat er een scheurtje zat in het BIOS-voetje.
FF ge-RMA'ed bij alternate (was wel prettig: van Rev. 1.01 naar 1.04) en alles wee in orde. Ik zou zeer zeker even naar dat voetje kijken, als ik jou was.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Ik heb hetzefde bord. Bij mijl wilde het bord niet samenwerken met een 512MB Dimm van Dane Elec. Wel met andere merken dimmen.
Probeer gewoon een andere dimm, het is kennelijk niet anders.

P.s. Ook de a7v266 serie wilde niet werken met de Dane Elec dimm. De Dane Elec deed het overigens wel perfect in MSI borden.

[ Voor 1% gewijzigd door Bart-01 op 02-06-2003 17:02 . Reden: typo's ]

Do as I say, don't do as I do.

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:51

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Bart-01 schreef op 02 June 2003 @ 17:00:
Ik heb hetzefde bord. Bij mij wilde het bord niet samenwerkenmet een 512MB Dimm van Dane Elec. Wel met andere merken dimmen.
Probeer gewoon een andere dimm, het is kennelijk niet anders.

P.s. Ook de av266 serie wilde niet werken met de Dane Elec dimm. De Dane Elec deed het overigens wel perfect in MSI borden.
klopt , Die A7v333 bordjes zijn erg kieskeurig wat betreft geheugen.
hier slechte ervaringen met Twinmoss. Apacer geheugen doet het perfect.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:09
Ik heb ook problemen met het geheugen :(
Ik krijg er niks anders in dan twinmos/nayna :(
twinmos, winbond en Spectek willen geen van alle werken :(

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Het rare is dat hij heeft gewerkt met die 256 MB. Ik heb zelfs de Raid controller kunnen instellen, tot dat ene geheugen stripje van 512 MB. Dat werkt wel in mijn epox bord.
Zal morgen een koelblokje halen, de huidige die er op zat zit nu in mijn andere systeem.
Ik zal tevens alle jumpers nalopen nog een keer. en anders gaat het bordje terug naar Asus.

edit: Alle jumpers zijn na gelopen MB doet het gewoon niet. Ik verklaar het bord voor overleden en gaat terug naar asus.

[ Voor 15% gewijzigd door endeavor334 op 03-06-2003 09:34 ]

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Pagina: 1