Systeem:
MB:Asus A7V333
Proc: Athlon XP 2400+
VGA: Hercules 3d Prophet 4000 64MB TV
Geheugen: 256MB dane Elec DDR PC2100
Voeding: 350Watt Standaard voeding
Hardeschijf: 2x WDE 400JB (in Raid)
NC: realtec 8139
Bios: laatste versie
Ben, nu was, een systeempje aan het bouwen. Het is gebouwd met de bovenstaande componenten en werkte goed. tot dat.....
Tot dat ik een geheugenmodule er bij prikte van 512MB Dane elec, kreeg ik de melding 'System failed CPU Test', sindsdien blijf ik die melding houden.
Alle componenten van dit systeem heb ik getest in een andere systeem en werkte probleemloos.
Van een ander systeem heb ik een en ander aan componenten over geplaats:
Durom 1000: niets
Ander geheugen: niets
Andere voeding: niets.
Bord buiten kast: niets
Andere VGA kaart (AGP): niets
Multiplier van auto gehaald en alles geprobeerd: niets.
Alles loskoppelen, alleen bord, CPU + koeling, VGA: niets.
(niets is dus error)
Wat mij opvalt is als ik een case fan aansluit deze even gaat draaien (2-3 sec bij opstaten) en daarna niet meer. Na een seconde 10-12 krijg in steeds die mededeling, zelfs met een duron.
geen proc levert de melding No cpu installed op, dus dat werkte wel. het lijkt op een hangup o.i.d
Een search via GOT en google leverde bruikbaars op, heb wel overigens alle sugesties uitgeprobeerd.
Wat heb ik nog over het hoofd gezien?
Hebben jullie nog sugesties, behalve terugsturen (het is een nieuw bord en heb dus nog garantie).
MB:Asus A7V333
Proc: Athlon XP 2400+
VGA: Hercules 3d Prophet 4000 64MB TV
Geheugen: 256MB dane Elec DDR PC2100
Voeding: 350Watt Standaard voeding
Hardeschijf: 2x WDE 400JB (in Raid)
NC: realtec 8139
Bios: laatste versie
Ben, nu was, een systeempje aan het bouwen. Het is gebouwd met de bovenstaande componenten en werkte goed. tot dat.....
Tot dat ik een geheugenmodule er bij prikte van 512MB Dane elec, kreeg ik de melding 'System failed CPU Test', sindsdien blijf ik die melding houden.
Alle componenten van dit systeem heb ik getest in een andere systeem en werkte probleemloos.
Van een ander systeem heb ik een en ander aan componenten over geplaats:
Durom 1000: niets
Ander geheugen: niets
Andere voeding: niets.
Bord buiten kast: niets
Andere VGA kaart (AGP): niets
Multiplier van auto gehaald en alles geprobeerd: niets.
Alles loskoppelen, alleen bord, CPU + koeling, VGA: niets.
(niets is dus error)
Wat mij opvalt is als ik een case fan aansluit deze even gaat draaien (2-3 sec bij opstaten) en daarna niet meer. Na een seconde 10-12 krijg in steeds die mededeling, zelfs met een duron.
geen proc levert de melding No cpu installed op, dus dat werkte wel. het lijkt op een hangup o.i.d
Een search via GOT en google leverde bruikbaars op, heb wel overigens alle sugesties uitgeprobeerd.
Wat heb ik nog over het hoofd gezien?
Hebben jullie nog sugesties, behalve terugsturen (het is een nieuw bord en heb dus nog garantie).
Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.