Toon posts:

Alternatief voor Dual-Head??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben toe aan een nieuw systeem, en wil met dubbele monitoren aan de slag.
Ik kan natuurlijk wachten op de Matrox G450 dual-head, maar wat is eigenlijk het alternatief? Zo'n Geforce kaart met een tweede kaart erbij?, twee Geforce-achtige kaarten?

Ik draai voornamelijk 2D en 3D Max applicaties,en af en toe een spel,
Maar ja,dat spel mag er ook wel mooi en vloeiend lopen)
Ik ga voor een A. Thunderbird 900,Abit KT7, 256 SDram,30GB Maxtor,Windows 2000 prof.

Kunnen jullie mij helpen een keuze te maken in deze wir-war van kaarten
Thanx?:?

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

je kan het beste voor een g400 MAX dh gaan volgens mij. Die 450 is zeker niet beter! Hij gebruikt alleen ietsje minder stroom en is goedkoper om te maken, verder dus niet sneller.
En de beeldkwaliteit is een stuk beter dan bij geforce achtige kaarten.
Ik heb zelf een tnt2 ultra met een pci kaartje voor de 2e monitor, maar als ik hem kan ruilen tegen een g400 dh doe ik het denk ik wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ja,ik weet dat de G400 een top product is en natuurlijk een perfect alternatief op het gebied van 2D weergave, maar pakt 'ie games ook lekker op? Ik ben niet zo'n online Quake gamer (no offence!) maar een lekker potje racen of schieten sla ik niet af.;)
Dat kan ook met de G400?

En wat zijn de ervaringen v/d G400 betreft stabiliteit onder W2K?

Verwijderd

G400 is rotsvast in Win2k (crasht praktisch niet).

De performance is nog goed genoeg om vloeiend alle nieuwe spellen mee te doen, maar ga er maar niet vanuit dat je in die spellen alle eye-candy op maximaal kan zetten.. dan zul je toch echt een Voodoo-5 of Radeon of zo moeten kopen

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:31
Je hoort vaak dat de g400 gewoon een k*tkaart is in 3d. Ik zou gewoon een Geforce pakken met een pci-kaartje erbij, of zo'n geforce met twinview.

Verwijderd

Dr.Evil, waar hoor je dat vaak? Ik hoor het namelijk nooit. Op een Pentium 3 533B (Katmai) onder Win2k trek ik met mijn G400 tussen de 40 en 80 frames per seconde in Q3A op 800x600 met normal detail. Wel heb ik dan simpleitems aanstaan omdat ik dat prettiger vind spelen. Het is in ieder geval plenty. In combinatie met een zware Athlon valt de framerate ook alleen maar hoger uit, dus die 3d performance zit wel goed.

Je haalt dus niet de 120 frames/sec van een GeForce 2, maar er zit dan ook bijna twee jaar verschil tussen die kaarten.

De OpenGL performance van G400 onder Win2k loopt nog iets achter bij de OpenGL performance in win98, de Direct3D performance is inmiddels gelijk tussen beide OS'en.

Vergeleken met de nieuwste kaarten van nVidia ben je op 3d gebied een stuk langzamer, daar staat wel de uitstekende DualHead tegenover, en Matrox' spreekwoordelijke helderheid en scherpte. Ik denk dat G400MAX de beste keuze is in dit geval, waar hardcore gaming niet zo belangrijk is.

Dual Head en TwinView zijn nog niet goed te vergelijken. DualHead is al prettig door-geevolueerd, TwinView staat nog in de kinderschoenen.

Trouwens, een belangrijk puntje: op de G400 is de max resolutie voor de tweede monitor 1280x1024. Op de G450 kun je probleemloos op beide monitoren 1600x1200 aan. G400 heeft de tweede RAMDAC extern, G450 heeft hem On-Chip.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dan een goed voorbeeld van een "pci-kaartje" i.c.m. een GeForce kaart?
(32bit/1280X1024 is in principe al genoeg voor het 2de beeldscherm)

Betreft de "twin-view", deze optie kan toch alleen een T.V. als 2de monitor aansturen,
maar ik wil een 17" CRT monitor aansluiten als 2de beeldscherm.

Is zo'n ELSA Gladiac GeForce MX misschien een optie,heeft iemand ervaring met deze kaart?
Kan ik b.v. ook twee van deze kaarten plaatsen op een KT7?
Ik probeer alle opties uit,mensen!

p.s. Bestaat er niet iets als een "Dual-Head" site,waar allerlei mogelijkheden belicht worden met betrekking op dit onderwerp?
Pagina: 1