[XP] Problemen met PHP, Apache2 en mod_rewrite

Pagina: 1
Acties:

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Topicstarter
Hi,

Ik heb een probleem met PHP, Apache2 en mod_rewrite. Ik heb op Apache2 en php op m'n server draait die als OS WinXP Proffesional heeft. Nu heb ik daar Gallery op geïnstalleerd. Op zich werkt dit prima, maar hier zit een optie in om met mod_rewrite kortere url's te maken. Hier zou ik graag gebruik van maken, maar dit werkt niet omdat er aangegeven wordt dat dit niet geïnstalleerd is. Na het checken van m'n php.ini kwam ik erachter dat dit klopt.

Nu de vraag: Hoe installeer je mod_rewrite?

De module staat in Apache al geladen, maar verder heb ik via Apche.org, PHP.net, modrewrite.com, Google en de GoT search niet kunnen ontdekken hoe dit kan. Gaarne hulp dus.

Verwijderd

Chk je config (httpd.conf):
Is de regel

LoadModule mod_rewrite << filename >>
waarbij << filename >> verwijst naar de .so file waarin de module zich bevindt. Let er ook op dat je pad in orde is en lange bestandsnamen tussen " " moeten.

aanwezig?

Als ik trouwens jou was zou ik voor een server geen WXP gebruiken, maar dat kan mijn eigen mening zijn.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Het bestand is aanwezig. Ik heb net geprobeerd om het met een volledig adres (C:/webserver/...) en tussen "" te proberen, maar dit heeft niet gewerkt.

Ik ben me ervan bewust dat WinXP niet helemaal handige gekozen is, maar m'n kennis op gebied van Linux ed is te klein en van Win2k heb ik geen licencie en van WinXP wel. Vandaar...

Ik vind het trouwens erg raar dat bij 'Loaded Modules' er helemaal niet bij staat in m'n phpinfo. Zou de fout in m'n php.ini kunnen liggen?