Toon posts:

Omzetten Xs4all naar Demon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een aanvraag ingediend bij Demon voor een snelle internetverbinding. Als voorwaarde wordt wel gesteldt dat er geen huidige
adsl verbinding op de lijn mag zitten.

Nu heb ik bij Xs4all de keus via de link -> http://www.xs4all.nl/adsl/opzeggen.php
om mijn abbo op te zeggen.

Mijn vraag is, voor de mensen die dit reeds gedaan hebben (dus van Xs4all naar
Demon) wanneer het beste moment is om die link te volgen en de opzegging een
feit te laten zijn.

Alvast bedankt voor de informatie.

Verwijderd

Ik ben ook van plan om over te stappen van Xs4all naar Demon. Echter ik zit nog eventjes vast aan die 1 jaar! Ik denk dat het moment niet echt uitmaakt om op te zeggen. Voor "power users" geld een opzeg termijn per 2 maand.

Misschien dat je eventjes moet nagaan of dat ook voor jou zo is...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 16:16 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nu. Je kan het pas aanvragen zodra de lijn vrij is en de lijn is pas vrij na twee / drie weken na het opzeggen. Maareh, dat is een vraag die echt al ontelbare keren gesteld is :

[search=adsl provider wisselen]

het maakt niet uit of je van kpn > kpn gaat of van bbnet > bbnet of kpn > bbnet of wat dan ook, je zit altijd 4 - 7 weken zonder internet (opzeggen, wachten, aanvragen, wachten en dan pas weer internetten).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
oke, edit... :9

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 16:20 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat duurt een tot drie weken, kpn doet dat na de sloopopdracht van xs4all. Ik snap niet wat er zo te twijfelen valt aan de volgorde :?. Je moet opzeggen, wachten tot de lijn vrij is en dan kan je bbnet aanvragen, daar valt niets aan te timen of wat dan ook. Je kan pas de volgende stap nemen als de kpn de lijn heeft vrijgemaakt van kpn-adsl en daar heb je geen invloed op (kan supersnel, maar ook max drie weken duren).

Het is alleen de vraag of xs4all de lijn wel op wil geven en die sloopopdracht wil geven, dat kan je het beste bij ze zelf navragen.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, als je je abbo toch wil opzeggen en wil overstappen naar een andere provider dan heeft Xs4all toch niet het recht de lijn expres 'bezet' te houden ? Zo maak ik dat nu op uit jouw woorden

Verwijderd

Het is dus eerst xs4all opzeggen --> dan demon aanvragen!

Maar let op je kan aan die 1 jaar vast zitten --> blijf je dus dokken voor xs4all/kpn -->
ben je al langer lid dan 1 jaar --> dan zit je met 1 maand of 2 maand opzeg termijn!
(hangt van je soort abbo af)

inderdaad wat meneer hier onder zegt --> read the contract !!!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 16:37 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 21:44
Daar heb je nou een contract voor gekregen, waar de voorwaarden instaan, zodat je niet hier hoeft komen zeuren...

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op 02 juni 2003 @ 16:35:
Daar heb je nou een contract voor gekregen, waar de voorwaarden instaan, zodat je niet hier hoeft komen zeuren...
Als het idd aan sommigen lag mag je helemaal niets meer navragen. :(

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 16:26:
Tja, als je je abbo toch wil opzeggen en wil overstappen naar een andere provider dan heeft Xs4all toch niet het recht de lijn expres 'bezet' te houden ? Zo maak ik dat nu op uit jouw woorden
ik denk dat ze daar niet al te moeilijk over zullen gaan doen nee.

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:57
Wellicht kan je een proefabonnement nemen op de kabel. Volgens mij kan dat bij wannadoo (niet goed geld terug actie) en dan kan je de tijd dat je geen internet hebt overbruggen. Binnen de proeftermijn wel weer opzeggen natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Wat gebeurt er trouwens als je wel al voortijdig Demon hebt aangevraagd, want ik heb nl. de aanvraag tegelijk gedaan met de melding voor afzegging richting xs4all.
Betekend dit nu dat Demon mij een bericht stuurt dat het momenteel niet kan, en dat ik het
later weer moet proberen ?

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:21
BBNED zal een request doen bij kpn en dan zullen ze tehoren kirjgen dat je nog op knp dsl bent aangesloten... Jij hoort weer van demon dat je eerst kpn moet afzeggen. En dan kunnen zij weer een request doen.
Mijn ervaring qua tijdsduur van xs4all naar cistron is 2 maanden. Kpn gaat tegen de bocht in qua administratie... Zij boeken dus je lijn administratief niet vrij van kpn dsl :(
Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 12:42:
Wat gebeurt er trouwens als je wel al voortijdig Demon hebt aangevraagd, want ik heb nl. de aanvraag tegelijk gedaan met de melding voor afzegging richting xs4all.
Betekend dit nu dat Demon mij een bericht stuurt dat het momenteel niet kan, en dat ik het

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 12:42:
dat is wel een beetje een open deur he?

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 10 June 2003 @ 13:51:
[...]dat is wel een beetje een open deur he?
hou nou ff op met dat gezeur aub. (over topicvervuiling gesproken) :9
Redleg schreef op 10 juni 2003 @ 13:31:
.. Zij boeken dus je lijn administratief niet vrij van kpn dsl :(
[...]
Betekend dat nu dat ik geen BBned (Demon) kan krijgen ??

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 19:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 19:22:
[...]

hou nou ff op met dat gezeur aub. (over topicvervuiling gesproken) :9

[...]

Betekend dat nu dat ik geen BBned (Demon) kan krijgen ??
totdat de lijn is vrijgegeven niet nee, kan een maandje duren

Verwijderd

KPN moet eerst een sloopopdracht krijgen van de ISP daarna worden dmv verschillende systemen en batches de gegevens aangepast en ja momenteel duurt dit wel even ja. Met de nieuwe aanvraag mee al snel zo'n 16 WERK dagen.

Het kan dus zijn dat de lijn al fysiek vrij is maar dit nog niet 1 op 1 in alle systemen is verwerkt.

PS wij hebben zoveel tijd over bij KPN dat we tussendoor altijd even het spelletje klantje pesten spelen :O

• back2earth
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

Als je nou van een BBNED provider naar een andere BBNED provider gaat, kan de aanvraag dan wel in 1x door? bv van Cistron naar Demon.
Of moet de lijn eerst weer terug naar KPN en dan weer omgezet worden naar BBNED?

Chello is cool SPECS (in aanbouw..)

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 10:21

slaay

Natuurbeleven.com

\back2earth goeie vraag, ben ook benieuwd hoe het gaat als je van kpn adsl naar kpn adsl wilt. Dus overstappen naar andere provider.

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Van KPN ADSL naar KPN ADSL (dus bijv. van Planet Hindernet naar XS4ALL) moet ook eerst je lijn vrijgemaakt worden.

Bij BBNED -> BBNED (dus bijv. van Cistron naar Demon) weet ik het niet.
Maar ik denk ook eerst lijn vrijmaken.

Overgenis schijnt KPN binnenkort wel met een procedure te komen dat het allemaal veel sneller gaat......

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:35

robhof

Lembongan view

Wil ook dolgraag overstappen van xs4all naar demon, maar heb ook al diverse malen gehoord dat dit zo'n zes weken kan duren, vanwege de trage administratieve afhandeling van KPN. Was geloof ik wel de bedoeling dat dit in de toekomst sneller zou moeten gaan, maar dat zal ongetwijfeld nog wel even duren...

Zit nu volgens mij niets anders op dan eerst het huidige abonnement op te zeggen en dan pas een nieuwe aan te vragen! :'( Iets wat voor mij iig geen optie is, zes weken zonder internet... :?

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 10:21

slaay

Natuurbeleven.com

Dit kan misschien wel een optie zijn:

Vraag naast je bestaande telefoonlijn een nieuwe lijn aan en vraag dan meteen ADSL bij Demon aan wanneer je 2e lijn werkt. Zeg daarna je kpn ADSL op en indien bbned niet je lijn2 over wil nemen zeg je lijn1 op.

Je bent dan wel je nummer kwijt (misschien dat het mogelijk is om je nummer te verhuizen van lijn 1 naar lijn 2??).

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Inderdaad.

Dit heb ik ook gedaan, ik ben zo ziek van Planet Internet dus heb vanochtend alles geregeld.

1) KPN Telecom gebeld (0900-0244) voor het aanvragen van een 2e analoge lijn.
Abbonement type: BelBudget (€ 9,47 per maand)
Nummer gekregen en werkt vanaf Donderdag 11-07-2003.
Sturen me GRATIS een speciale wandcontactdoos met 2 uitgangen.

2) Aangemeld op de website van Demon voor een 2048/512 (binnenkort 2048/1024) aansluiting op het nummer wat ik gekregen heb bij mijn tweede telefoonlijn (zie1)

(Dit kan je als je je nummer gelijk krijgt wel gelijk doen, omdat ze de eerste week toch nog niks met je aanmelding doen en aangezien KPN me binnen 3 dagen heeft aangesloten.)

3) KPN Telecom nogmaals gebeld (0900-0244) lijn 1 opgezegd en duidelijk vermeld dat ik lijn 2 die donderdag word aangesloten wil houden...was geen probleem!

Ik werd er echter wel op gewezen dat mijn ADSL dan niet meer werkt. Voor het KPN-deel word dan ook niets meer in rekening gebracht. Alleen de resterende maanden van het Planet abbonement nog wel.

1e lijn word per 06-08-2003 afgesloten.

Per 06-08-2003 word abbonement van de 2e lijn geupgrade naar een BelBasis abbonement (zonder extra kosten)

4) Mailtje gestuurd naar Planet (was verplicht volgens KPN) met de mededeling dat de telefoonlijn eruit gaat en ze deze lijn kunnen slopen. En er duidelijk in vermeld dat ik de resterende maanden uiteraard nog wel betaal.

5) VERANDERINGEN:

- Nieuw telefoonnummer gekregen
- Van Planet naar Demon overgestapt zonder ook maar één dag zonder internet te zitten

BETALEN:

- Aansluitkosten 2e lijn: € 46,58
- Maand dubbel tel. abbo: € 9,47
----------------------------------------------
TOTAAL: € 56,05

Dit heb ik dus moeten betalen om geen dag zonder internet te zitten.
Overgens moet ik ook nog mn contract bij Planet tot het einde door betalen maar dat komt omdat ik nog in het jaarcontract zit. Als je contract bij je ISP (Bijv. Planet, XS4ALL enz.) afgelopen is heb je dat dus niet en betaal je alleen die € 56,05 en verander je van nummer...of dat ook meegenomen kan worden weet ik niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 16:19 ]

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 12:25

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Rigoureuze change, WouterXP... goed geregeld. :)

Alleen denk ik niet dat een (bijvoorbeeld) bij ouders wonende tweaker het zich kan veroorloven om van telefoonnummer te wisselen (denk aan ouders die dat niet goed vinden, je mag iedereen op de hoogte gaan stellen van je nieuwe nummer, etc.). Praktisch is het dus niet.

In dat opzicht is het tijdelijk nemen van een kabelinternet-abo een goed alternatief (Wanadoo Cable, na eerste 3 maanden kun je er kostenloos vanaf, alles wordt teruggestort, kost je dus uiteindelijk NIETS!). Enige voorwaarde is wel dat je in het verzorgingsgebied valt van Casema.

... en oranje! :P

Verwijderd

Tsja, dat nieuwe nummer.....iedereen die mijn vaste nummer heeft heeft ook mijn mobiele nummer en ik hun...dus doe dan gewoon een GroepsSMS :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
JvS schreef op 02 June 2003 @ 16:17:
Nu. Je kan het pas aanvragen zodra de lijn vrij is en de lijn is pas vrij na twee / drie weken na het opzeggen. Maareh, dat is een vraag die echt al ontelbare keren gesteld is :

[search=adsl provider wisselen]

het maakt niet uit of je van kpn > kpn gaat of van bbnet > bbnet of kpn > bbnet of wat dan ook, je zit altijd 4 - 7 weken zonder internet (opzeggen, wachten, aanvragen, wachten en dan pas weer internetten).
Kan er geen verhaaltje met provider-wissellen in de FAQ worden gezet? (Of staat dat er allemaal al in?)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Hoeft niet dat nieuwe nummer, je kunt ook de nieuwe lijn meteen weer opzeggen zodra je ADSL hebt, alleen betaal je dan 12 x 9.47 (1 jaar abo kosten)

Greetz,

Verwijderd

Dit kan niet bij alle providers zonder extra kosten (bijv. Demon)
Het goedkoopste is dan gewoon door gaan op die nieuwe lijn. Betaal je ook geen extra kosten...alleen een nieuw foon nummer.

12 x 9,47 = 113,64

Ik verander liever van nummer als dat ik 113,64 extra moet betalen om mijn eigen nummer te houden zeg maar.
Pagina: 1