SDRam100/133 en Laser computer, gaat dat samen

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 09:20
Ik ben op dit moment een kennis op afstand aan het helpen met zijn laser(het merk dus) computer.

De computer is een Celeron 466, 64MB geheugen momenteel en de bios-datum geeft september 1999 aan(31/2 jaar oud dus) en hij wil het geheugen uitbreiden. Het is zo'n merkcomputer(laser computer waar katja schuurman een tijdje geleden reclame voor maakte) met zo te zien een vrij recente Bios-update(zoals gezegd sept-1999).

Hij wilde dus geheugen kopen voor zijn computer(128 MB SDRam100/133 reepje). maar aangekomen bij de winkel zeggen ze tegen hem dat standaard-reepjes misschien niet gaan werken in zo'n "oude" computer en dat hij voor de zekerheid Kingston-geheugen!!! moet kopen want dat werkt gegarandeerd.

Ik heb met die medewerker gesproken en die zegt tegen mij dat de kans bestaat dat het standaardgeheugen mogelijk voor de helft gezien wordt door de computer, met Kingston-geheugen is dat bij deze "oudere" computer zeker niet het geval.

Nou zou je zeggen dat het beste is om het standaardgeheugen mee te nemen en dat uit te proberen, werkt het niet dan breng je het terug en krijg je je geld terug. Daar wil hij echter niet aan en zegt dat als je het geheugen terugbrengt dat je tegen meerprijs dus het kngston-geheugen moet kopen, geen geld terug dus. En Kingston is dus niet bepaald goedkoop, dat is dan ook de reden dat we standaardreepjes willen kopen.

Weet iemand of het mogelijk is dat het standaardgeheugen werkt in deze computer(en deze werknemer dus uit zijn nek lult) of dat deze werknemer daadwerkelijk de wijsneus blijkt te zijn die hij uithangt?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Wat een ontiegelijke onzin 8)7 Typisch geval van computerverkopers die onwetende klanten duurder spul proberern aan te smeren. Alsof het Kingston-geheugen speciale functies bevat waardoor deze wel zou werken en het standaardgeheugen niet... Oftewel; dat standaard geheugen werkt heus wel!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BvR-HyPeRiOn schreef op 02 June 2003 @ 15:36:
Wat een ontiegelijke onzin 8)7 Typisch geval van computerverkopers die onwetende klanten duurder spul proberern aan te smeren. Alsof het Kingston-geheugen speciale functies bevat waardoor deze wel zou werken en het standaardgeheugen niet... Oftewel; dat standaard geheugen werkt heus wel!
Dat is ook niet noodzakelijkerwijs waar...

Technische PMG FAQ

en daarin:

Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?

Het gaat om wat voor chipset erin zit en wat voor chips (aantal Mb) en hoeveel rijen die kan addresseren. Adhv dat eerste kun je dan geschikte RAM uitzoeken. Maar zoek eerst ff uit wat voor mobo je hebt.

Iig zat die verkoper te blaten :X

/faq - dicht

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 02-06-2003 15:43 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.