De P2B series zijn gebaseerd op de i440BX chipset die 1x en 2x AGP rate kan. Er is geen i440BX chipset die 4x AGP aankan. Oftewel : complete onzin, zelf even "typisch' opzoeken.
Maargoed, over het algemeen is de AGP rate te forceren middels de BIOS of via de winows registry (met tooltjes zoals powerstrip, of bijv. van de videokaart of chipset fabrikant). Zo heb ik mijn BX systeempje ook op 1x AP geforceerd met een tooltje van Matrox om hem (op Direct3D/OpenGL applicaties na) stabiel te krijgen.
Een andere optie zou zijn om door het isoleren van pinnetjes een transfer rate te forceren. Zo is bijv. het AGP protocol van een AGP 3.0 bord te forceren naar AGP 2.0 door enkele pinnetjes af te plakken (zie
hier), zij het dat dit voorbeeld niets zegt over de uiteindelijk gekozen transfer rate. Misschien als je de 440BX datasheets of de AGP datasheets erbij pakt dat je pinnen kunt ontdekken die van belang zijn bij het bepalen van de data rate. Of het kan weet ik niet, maar er zijn meerdere dingen te forceren (FSB, voltage, dividers) door het isoleren of juist verbinden van pinnen.
Waarmee je het ook voor elkaar kan krijgen is met WPcredit van
www.h-oda.com , echter weet ik niet of er een *.pcr bestandje te vinden is voor de 440BX chipset. Ik zou hierbij echt opletten wat je doet, aangezien de wijzigingen in je PCI register worden geschreven bij elke boot.