Toon posts:

Hoeveel UPstream hebben we nu in juni 2003

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

hooge uploads en snelle connecties komt alleen handig als je veel gamed anders niet.
als je 1gb per dag traffic mag :S dan is 5mbit wel moeilijk te controlen want je wilt als een speer blijven downen:P

alhoewel me traffic wel meer dan 3gb per dag is ik zit nog af te wachten op een mailtje van de provider

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 15:27:
Iemand misschien van mening dat de andere providers, te denken aan bv Wanadoo of Xs4all de upload snelheid in de toekomst zullen verhogen om geen klanten kwijt te raken aan Demon ?
Ik zit nu bij wanadoo en wil omdat ze bij demon een veel betere up- en download hebben eigenlijk over. Ik mailde dus naar wanadoo om te vragen of er ooit in de toekomst nog verhoging zou komen, zodat het gelijkgetrokken wordt. Ik kreeg een mailtje terug dat het in behandeling was... dus to be continued....

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 21:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

14kB's gemmideld bij zonnet basic. Niet veel maar iets anders is niet beschikbaar en zodra er iets anders beschikbaar dan stap ik over. Eweka 8/2mbit klinkt wel goed in de oren.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Online gamen gaat nog steeds bagger, servertje hosten, forgot it.
ONZIN! Ik heb Planet ADSL (Basic) en draai een eigen forum, maar als er 17 mensen op zitten kan ik nog steeds counterstriken, dus niet blaten aub ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

dual-zip schreef op 02 June 2003 @ 15:55:
[...]

ONZIN! Ik heb Planet ADSL (Basic) en draai een eigen forum, maar als er 17 mensen op zitten kan ik nog steeds counterstriken, dus niet blaten aub ;)
17 mensen op een 128kbit lijntje en dan ook nog cs??? :o Lijkt me erg ongeloofwaardig.

Maar als je alleen cs speelt dan is die upload ruim voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
De ergenis is me dusdanig gegroeid dat ik een aanvraag heb ingediend bij Demon, ik zit
maar 1200 meter bij de centrale vandaan, dus dat zal wel een redelijk vlotte verbinding
worden.

Zit me nu nog alleen suf te zoeken op de site van Xs4all om me daar af te melden :? :? :? :? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 16:00:
De ergenis is me dusdanig gegroeid dat ik een aanvraag heb ingediend bij Demon, ik zit
maar 1200 meter bij de centrale vandaan, dus dat zal wel een redelijk vlotte verbinding
worden.

Zit me nu nog alleen suf te zoeken op de site van Xs4all om me daar af te melden :? :? :? :? :?
http://www.xs4all.nl/diensten/formulieren/opzeggen.php })

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 15:59:
[...]

17 mensen op een 128kbit lijntje en dan ook nog cs??? :o Lijkt me erg ongeloofwaardig.

Maar als je alleen cs speelt dan is die upload ruim voldoende.
Let wel; 17 mensen op een forum is maar weinig dataverkeer, en niet tegenlijk, dat maakt veel uit. Daarnaast is cs maar 4 a 5 kb/sec dus ruim voldoende :z

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

/me vind dat we hier in Nederland getild worden

Als ik zie wat ze in belgie betalen voor een freakin 3200kbit lijn dan wordt ik gek. Als het dus kan voor die prijs, waarom is het hier dan zo duur?? :(

Verwijderd

ik heb van versatel
1024 down en 256 up. zit vaak te uploaden en kan ook dan nog met 95 kb/s downloaden
dit is sinds april/maart verhoogd de upload en download ratio van 768 down naar 1024
en 128 up naar 256 up :) nu draai ik zelfs een gameserver en een radio server :)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:08

markvt

Peppi Cola

ik ben benieuwd hoe zo'n poll als deze er over een jaar uitziet.
Net zoals met mijn website statistieken eerst 75% 800*600 nu is dat nog maar een krappe 50% je ziet dus een verschuiving.
Ik voorspel dat over een jaar een aantal mensen de dubbele upstream van nu zullen hebben bijvoorbeeld.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-01 15:26
Omdat hier KPN en anderen zitten die onder 1 hoedje spelen qua prijs. Concurrentie my ass :)
Ikzelf: 512kbit upstream bij Luna (BBNed netwerk). 2Mbit down blijft 2Mbit ook al ben ik aan het uppen met 50Kb. ALs ik 60Kb upload, dan wil de 2Mbit wel inzakken, maar ik klaag niet.
Ping is goed om te gamen. Alleen op Battenet met vlagen lag, maar dat ligt niet aan mijn verbinding, eerder aan Battlenet :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
markvt schreef op 02 juni 2003 @ 16:36:
Net zoals met mijn website statistieken eerst 75% 800*600 nu is dat nog maar een krappe 50% je ziet dus een verschuiving.
Ik voorspel dat over een jaar een aantal mensen de dubbele upstream van nu zullen hebben bijvoorbeeld.
denk dat er niet veel verandert.. je ziet nu al dat er aan al dat 'ongelimiteerde internet' een einde begint te komen.. er wordt steeds meer met datalimieten gewerkt en extra betalen voor meer dataverkeer.. ik denk dat de providers zich hier in het begin wat op hebben verkeken en nu (icm slechter gaande economie) toch grenzen gaan stellen aan het dure bandbreedtegebruik. Ik heb nu @home wat goed bevalt en geen (officiele) datalimieten etc. heeft, maar het zal me niks verbazen dat je over een jaar een datalimiet hebt en gewoon extra mag betalen per extra GB.

Met deze gedachte in het achterhoofd ga ik er dus ook niet zomaar vanuit dat de uploadsnelheid (met bijgaand extra dataverkeer) zomaar verhoogd gaat worden voor de huidige abonnementen.

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 16:08

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Jammergenoeg heb ik @Home breedband.

Deze is wel snel in download, dat wel maar upload is max 15KB/s en s'avonds zakt die ook nog eens. :(

ADSL is niet te krijgen hiero dus hoop ik op een wireless internet verbinding van 6Mbit fullduplex die binnekort beschikbaar wordt hiero.

Upload snelheid is voor mij heel erg belangrijk.

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• IceStorm
  • Laatst online: 22:53

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb zelf 128 kbit via @home (uhm, net geen € 50 per maand toch?). Dat is voor normaal gebruik meer dan genoeg en dat weet iedereen hier ook ;). Uiteraard zou ik graag meer willen, en dat zou ik ook gebruiken maar eerlijk is eerlijk, het is niet nodig.

We worden in Nederland overigens echt niet getild, kijk maar eens in landen om je heen wat je betaalt en dan zie je dat Nederland echt zo gek nog niet is (en nou niet meteen allemaal met die 100 mbit scandinavische meuk aankomen aub :+).

Ik ga er zelf van uit dat er de komende tijd weinig gaat veranderen. Dataverkeer is duur en meer upload zorgt gewoon voor meer dataverkeer (mensen die servers gaan draaien, files sharen, etc). Steeds meer ISP'ers komen met datalimieten en ik ben bang dat we die kant gewoon een jaar of 2 uitgaan voordat het weer 'beter' wordt.

Ach ik merk het wel, ik ben nog steeds prima tevreden met @home en 16 kb/sec upload, neemt niet weg dat ik prima 32 of meer zou willen ;).

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-01 15:26
* Pheno79 komt met 100mbit Scandinavische meuk aan :)

Maar je hebt welgelijk, kijk naar Oostenrijk, Duitsland etc. Sommige providers hebben een datalimiet van 8G!!! En dat voor een absurd hoge prijs. Wij hebben sites als: http://adslaktion.enemy.org gelukkig niet nodig :)

• momania
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Multikabel X-Treme:
1,5 Mbit down, 1 Mbit up 8)

Was toen een aanbieding voor de power plus users van MK om over te stappen naar X-Treme. Kost dan wel 99 euro in de maand :X

Moet zeggen dat ik het het geld wel waard vind, gezien de opties die ik anders heb bij mij: ADSL met ook max 1,5 Mbit down, maar geen 1 Mbit up.
Netwerk van MK is ook prima in orde. Pings zijn laag, responses zijn goed, service van MK is ook uitermate goed. (zeker nu ze zelfs een overzicht van de wachtrijen van de helpdesk hebben (die bijna altijd allemaal op 0 staan))

Alles verloopt volgens fair-use-policy, maar heb nog nooit wat gehoord over de hoeveelheid data die ik per maand transporteer, dus veel data is niet erg :D

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb geen stem uitgebracht. Immers, ik heb namelijk een 384 kbit/s upload en die komt in het lijstje niet voor.... en stemmen voor 256 kbit/s of 512 kbit/s zou dan niet werken.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:08
richardkraal schreef op 02 June 2003 @ 15:15:
me2 :p

demon 2048/512kbit

eindelijk van dat chello 128kbit af :p
, ik moet nog ff wat kwijt.... als ik 2048 kbit download en upload met m'n volledige 512kbit, dan blijft me download gewoon lekker lopen @ 2048kbit

ik wil ff zeggen dat CHELLO dit nooit voor elkaar kreeg, als ik 16kb/s uploade dan kelderde m'n download naar 30kb/s, KOTS :)

/me heeft geen spijt van z'n overstap :D
Ben ook van Chello naar Demon 2048/512kbit gegaan en dat bevalt me best. In begin wel wat problemen, omdat we iets te vroeg van de verbinding gebruik gemaakt hadden (miscommunicatie). Maar we werden perfect geholpen door de Helpdesk, die ook werkelijk terug belt nadat ze dat belooft heeft. Tis een wonder vergeleken Chello.

Powered by KPN

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
dual-zip schreef op 02 juni 2003 @ 16:28:
[...]

Let wel; 17 mensen op een forum is maar weinig dataverkeer, en niet tegenlijk, dat maakt veel uit. Daarnaast is cs maar 4 a 5 kb/sec dus ruim voldoende :z
Maar is het zowiezo niet een beetje amateuristisch (en lekker oud-hollands goedkoop) om op 128 kbit/s een server te draaien? Je kunt veel beter een goede host provider zoeken, en je eigen uploadbandbreedte gebruiken voor prive doeleinden lijkt me.

Voor online gaming kun je trouwens prima af met 64 kbit/s per spelend persoon. De meeste online games zijn zo ontwikkeld dat ze met een 56k modem nog genoegen kunnen nemen (in Amerika zal een groot deel van de bevolking nooit ADSL of kabel kunnen krijgen doordat ze zo verspreid wonen).

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

IceStorm schreef op 02 juni 2003 @ 16:59:
Ik heb zelf 128 kbit via @home (uhm, net geen € 50 per maand toch?). Dat is voor normaal gebruik meer dan genoeg en dat weet iedereen hier ook ;). Uiteraard zou ik graag meer willen, en dat zou ik ook gebruiken maar eerlijk is eerlijk, het is niet nodig.
mja als ik zo kijk naar hoe bijvoorbeeld chello geadverteerd heeft, zoals online video boodschappen versturen en ontvangen....
Daarnaast zit je uren te wachten als je wat wilt uppen, zoals bijvoorbeeld foto's die je wilt laten afdrukken ofzo.
Plus dat je dan praktisch niet kan downloaden, ze moeten gewoon zorgen dat het wat evenrediger is, hogere download prima, maar verhoog ook de upload.
1.5Mbit tegenover 128Kbit, 1:12 :/

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

XS4ALL basic, dus 128 down, en daarvoor hebben we veel werk moeten doen bij KPN om 't zo te krijgen...

Kijk maar eens in de search, eigenlijk is het ook belachelijk dat wel eerst maar 64kb up hadden, als goedmakertje voor de prijsverhoging heeft KPN toendertijd de snelheid wat omhoog geschroeft, nog te weinig vind ik, je kunt nog niet fatsoenlijk een server of een RDP met thuis hebben, het schokt altijd behoorlijk :'(

Op mijn werk hebben wel 7800 - 1024 DSL liggen :9 (voor € 34,90 p/m!)

:9 :9 :9 :9~

[ Voor 47% gewijzigd door zwahiel op 02-06-2003 19:15 ]

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

maartena schreef op 02 June 2003 @ 18:52:
[...]

Maar is het zowiezo niet een beetje amateuristisch (en lekker oud-hollands goedkoop) om op 128 kbit/s een server te draaien? Je kunt veel beter een goede host provider zoeken, en je eigen uploadbandbreedte gebruiken voor prive doeleinden lijkt me.
Daar heb je gelijk in, maar voor 26 mensen ga ik (nog) geen webspace kopen, daarnaast ook nog is PHP/MySQL SQL ondersteuning nodig dus dat wordt al wat duurder dan standaard alleen html :(

[ Voor 4% gewijzigd door Glashelder op 02-06-2003 19:17 ]

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik zit hier in huis met 6 mensen in totaal op een 768/128 adsl basic lijntje...

En het begint nu wel echt minder te worden, nu zijn er 's avonds vrij vaak een paar mensen tegelijk aan het downloaden en dan ik een potje CS wel vergeten... :(

En als iemand zo lollig is om zijn bestanden te gaan delen, nou, dan stort je verbinding dus echt in mekaar....

Daarom overwegen we met het huis om de 2-8Mbit/512Kbit van SurfSnelADSL te nemen. Da's een initiatief van Surfnet voor studenten en medewerkers van universiteiten.

http://www.surfsneladsl.nl

https://www.strava.com/athletes/10490675

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik zit op Cistron MAXX, 7800/512, nu de "lagere" abbo's bij cistron in prijs zijn verlaagd, hoop ik maar dat cistron de upload van de Maxx users wat opkrikt :P (768 is wel leuk :P).

Zijn er eigelijk al adsl aanbieders die meer dan 512 aanbieden? (particulier uiteraard, zonder extra abbo of voorwaarde).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Jah, hier in België is het wel vrij snel Belgacom ADSL, toch de download.
3,3 mbit down constant (nooit minder!) en 128 kbits up.
De upload is niet echt spectaculair maar er zijn niet echt veel andere providers in België die voor die prijs(40EUR/maand) een hogere upload aanbieden (telenet is zelfs nog trager up).
Het is te traag voor ftp server, http-server en cs te spelen ;)

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:24

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Ik blaas met 7800/512 van concepts ict over de digitale snelweg :P
Die upload is erg lekker. De pings zijn lkkr laag. Hoewel ik denk dat het sneller kan omdat ik hier op 11 hoog zit?
98 euro p/m is veel. Maar zo lkkr dat ik niet anders wil.
1e 6maanden niks betaald :P ze waren Mij vergeten ofzo totdat vorige mnd een bedrag van 400 euro van me rekening af was, wel de 1e 3 maanden gratis :D :D :D

Welk?

• kamerplant
  • Niet online
Ik ben het met Erkens eens, de upload snelheid is belangrijker dan wordt gedacht. Voor mijn gebruik al helemaal ;), ik haat wachten.

Om bijvoorbeeld je pics van vakantie te uploaden ben ik hier met chello uren bezig, ik heb 208MB geheugen in m'n cam. En ik ben echt niet de enige met een digicam :o

Ik denk dat de gemiddelde consument hier gewoon niet of amper op let. De downloadsnelheid is wat telt. "Upload? Wasda?". De ping letten zelfs nog meer mensen op.
Dus tja, waarom meer kosten maken als de meeste er toch niet op letten :?

Ikzelf heb trouwens Chello, dit met de ge-wel-dig-e upload snelheid van wel 8, jawel, 8 kB/sec. Dit is 28MB per uur, waardoor ik toch 7 uur bezig ben met m'n foto's naar de Hema aan het upload. In die tijd is mijn verbinding onbruikbaar aangezien het nog trager als dikke strond door een rietje gaat.

Zodra hier BBNed beschikbaar is neem ik denk ik Demon voor 5 euro meer per maand. 1024/512, dat lijkt er meer op. :)

[ Voor 3% gewijzigd door kamerplant op 02-06-2003 20:25 ]

🌞🍃

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:27
Ik heb hier 64 Kbit/s Upload en dat is om de doodeenvoudige reden dat ik nog verdoemd ben tot ISDN. Gelukkig heb ik dan nog Wanadoo Hometime. Zij hebben weliswaar ook teruggegrepen op een urenlimiet per maand (80), maar ik ben altijd nog goedkoper uit dan zonder dit abbo.

Ik hoop met heel mijn hart dat Tiscali binnenkort met een qua aanschaf/installatieprijs redelijk pakket komt voor 2-weg internet via de schotel. Andere aanbieders op dit moment zijn qua abbo kosten nog niet zo gek duur (vanaf €99), maar je zit dan wel aan enkele duizenden euro's aan aansluitkosten vast.

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

demon 2048/512kbit, het bevalt me prfect, altijd te maximale snelheid behaal ik :)
Zit ook wel maar 1,2 KM van de centrale af waar ik op aangesloten zit.
heerlijk met 8 man battlefield spelen :) echt leuk als je een goede fikse upload hebt.

39

Verwijderd

Topicstarter
Homedisc schreef op 02 juni 2003 @ 20:34:
demon 2048/512kbit, het bevalt me prfect, altijd te maximale snelheid behaal ik :)
Zit ook wel maar 1,2 KM van de centrale af waar ik op aangesloten zit.
heerlijk met 8 man battlefield spelen :) echt leuk als je een goede fikse upload hebt.
Ik zit ook op 1200 meter van de centrale, en uit jouw verhaal kan ik dus afleiden
dat dat wel snor zit :9 :9 :9 ( nu alleen nog een aantal weken, misschien een paar maand wachten :| 8)7 )

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 09:05
Ben van XS4All Basic naar Fast gegaan mede vanwege de upload. Maar 't mag van mij toch nog wel wat hoger :)

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:46
Palomar schreef op 02 June 2003 @ 16:47:
[...]

denk dat er niet veel verandert.. je ziet nu al dat er aan al dat 'ongelimiteerde internet' een einde begint te komen.. er wordt steeds meer met datalimieten gewerkt en extra betalen voor meer dataverkeer.. ik denk dat de providers zich hier in het begin wat op hebben verkeken en nu (icm slechter gaande economie) toch grenzen gaan stellen aan het dure bandbreedtegebruik. Ik heb nu @home wat goed bevalt en geen (officiele) datalimieten etc. heeft, maar het zal me niks verbazen dat je over een jaar een datalimiet hebt en gewoon extra mag betalen per extra GB.

Met deze gedachte in het achterhoofd ga ik er dus ook niet zomaar vanuit dat de uploadsnelheid (met bijgaand extra dataverkeer) zomaar verhoogd gaat worden voor de huidige abonnementen.
valt volgens mij best mee. Ik zit hier met 2 man op 1 verbinding. en ik download al 15 gb per maand, in het begin zelfs 2x > 30 gb. Nooit iets van gehoord.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 20:40:
[...]

Ik zit ook op 1200 meter van de centrale, en uit jouw verhaal kan ik dus afleiden
dat dat wel snor zit :9 :9 :9 ( nu alleen nog een aantal weken, misschien een paar maand wachten :| 8)7 )
yepz, je zal inderdaad een goede verbinding dan hebben (mits het koper draad goed is).
Bij mij duurde het in totaal iets minder dan 4 weken van de dag van het aanvragen t/m het internetten zelf.
jammer dat je nooit gelijk het internet op kan op het moment dat je het aanvraagt, maar het wachten is het zeker waard.
:)

edit:

28-04-2003 Ingediend. Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner.
06-05-2003 Verzonden. De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren.
06-05-2003 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.
09-05-2003 Geaccepteerd. Het technisch onderzoek is uitgevoerd en DSL is mogelijk op uw adres. De lijn zal naar verwachting binnen drie weken worden opgeleverd. Indien u een modem besteld heeft zal dit u binnen enkele dagen worden toegestuurd.

Verzenddatum modem : 20-05-2003
Serienummer modem : xxxxxxxxxxx
TPG Track & Trace nummer : xxxxxxxxxxxxx

Met dit Track & Trace nummer kunt u de status van de verzending van uw modem controleren. Door op de onderstaande link te drukken kunt u de verzend status direct opvragen.
Verzend status controleren
21-05-2003 Opgeleverd. De lijn is opgeleverd. U kunt vanaf nu gebruik maken van uw Demon DSL Express abonnement.

[ Voor 51% gewijzigd door Fietsbel op 02-06-2003 21:22 ]

39

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06-2025
markvt schreef op 02 juni 2003 @ 16:36:
Voor het dubbele doe ik het niet. Had vorig jaar nog 64/64 nu heb ik 1536/256 van KPN en betaal daar dan ook 84 euro per maand voor :'( Helaas kan bbned hier nog niet...

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Packardhell schreef op 02 June 2003 @ 18:41:
[...]

Ben ook van Chello naar Demon 2048/512kbit gegaan en dat bevalt me best. In begin wel wat problemen, omdat we iets te vroeg van de verbinding gebruik gemaakt hadden (miscommunicatie). Maar we werden perfect geholpen door de Helpdesk, die ook werkelijk terug belt nadat ze dat belooft heeft. Tis een wonder vergeleken Chello.
helpdesk is echt :*)
ik had eerste maand last van wegvallende verbinding, ik had elke keer 5 sec te tijd om te internetten, ik al bang dat ik het verkeerd had aangesloten :p

komt de bbned man langs, pakt z'n metertje en alles werkt in 1 x, MODEM WAS DEFECT :( :p :p

goed, binnen no time een nieuwe modem, en tot overmaat van ramp kreeg ik naast me nieuwe alliaddata een hele nieuwe zyxel :)

Verwijderd

Topicstarter
Om nog even terug te komen op het online game dat bagger gaat doel ik hier even op het hosten van een game (bv Deltaforce / Unreal ), waarbij door de aanwezigheid van maar 3 spelers al een Lag onstaat.

Idd valt het me op dat er weinig aandacht wordt besteedt aan de upload door de providers.Upload is net zo belangrijk als download, hoe vaak verstuur je wel niet even een plaatje, mp3-tje of wat voor file dan ook naar een vriend/collega en laat zoiets dan 1 mb groot zijn, met 13 kb/s duurt dat tering eeuwen. Tegenwoordig moet dat toch heel anders kunnen.

• WhiskyPhreak
  • Laatst online: 20:33
* WhiskyPhreak komt met 100mbit surfnet meuk aan :P

Dat betekend dus ook 100mbit upstream ja, ik moet het alleen wel delen met een paar anderen, maar die trekken vaak toch nooit zoveel. Niet dat ik nou zoveel zit te uppen ofzo, maar het is wel lekker om een eigen server te draaien. En van datalimieten hebben ze nog niet gehoord geloof ik.

Wat de kosten betreft, het zit bij mij bij de huur in. Dus of ik het nu gebruik of niet, ik betaal er sowieso voor, ik geloof dat de service kosten ervoor iets van €10,- zijn.

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05-2025
Kabelfoon hier...
Snelheid: downstream 1.536 kbit/s maximaal; upstream 256 kbit/s maximaal.
kost incl. BTW: € 56,90 per maand.
Zonde van de 30 GByte dataverkeer per 2 maanden :|
Als je daar overheen komt (das niet zo moeilijk) dan moet je € 7,50 |:( per GByte bijbetalen.

Kabelfoon heeft ook een Ultra abonnement , daarin is 50 GByte dataverkeer per 2 maanden inbegrepen... da's al beter, maar liever heb ik "fair use".. (of heette dat fair abbuse ?) Snelheid daarvan: downstream 3.072 kbit/s maximaal; upstream 384 kbit/s maximaal. Prijs incl. BTW: € 76,90 per maand.
T'is alleen nog niet HIER beschrikbaar...

Had hiervoor Chello, genoeg gezegt denk ik...

• Major Carnage
  • Laatst online: 01-05 07:11

Major Carnage

waki miko Reimu

Demon 2048/512 abbotje a 65 per maand
Dat deel ik dan met m'n pa die alleen af en toe wat mp3 ophaalt met kazaa en wat surft.
De effectieve upload ligt zo rond de 55kb/s maximaal en downstream ergens rond de 250kb/s. Datalimiet doen ze niet aan, alleen een fup

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:30

DinX

Motormuis

Skynet ADSL hier (België)
Snelheid: 3,3Mbit / 128kbit
Kosten: €30 per maand

Ik heb niets op te merken over m'n provider op een paar puntjes na. Ik heb nooit verbindingsproblemen (buiten een disconnect na 36 uur, maar dat komt door de 36 uurs DHCP lease die ze gebruiken.). Ik haal altijd m'n snelheid van 355K ongeveer. Qua gamen valt het ook goed mee, altijd lage pings.

Nadeel: de upstream en de limiet.
Het verschil tussen die 3,3Mbit en de 128kbit is gewoonweg enorm. 128 kbit is tegenwoordig toch al vrij weinig in deze tijden. En het nadeel is dat als je iets aan het uploaden bent, dat downloaden gewoonweg niet meer gaat. Ongelofelijk traag.

De limiet is een 2de minpuntje. Vroeger was het 768/128 kbit en geen echte limiet. Je kon downloaden zoveel je wou, zonder ook maar een waarschuwing te krijgen. Nu hebben ze een jaar geleden de snelheid omhoog gesmeten, en er een limiet opgezet van 10 GB.
Kom je aan die limiet, dan wordt je bij de volgende reconnect op smalband gesmeten. an kan je downloaden tegen de geweldige snelheid van 128kbit.
Je kan 5 GB bijkopen voor €5 (wat op zich nog meevalt)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 01:44

RammY

Dát!

Heb nog gewoon Basic abbootje van Planet dus 768Kbit. 16kb up.
Hoorde trouwens dat Planet met een enquete bezig is om te vragen hoeveel hun klanten uit willen geven voor extra upload.. Max was iets van 5 euro geloof ik. Duzz als dat doorgaat kunnen ze mij vast opschrijven :) Weet iemand hier meer van?

Deze advertentieplaats is te huur!

• Bossie
  • Laatst online: 23:16
@rammy, ik heb hier dus ook dat planet 768/128 abbootje

ben dus erg benieuwd of planet de upstream nog gaat verhoge

maar in principe heb ik weinig te klagen, adsl is hier nog niet zo lang beschikbaar
en het verschil tussen de kosten van isdn en adsl zijn erg groot

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 14:25
Hmjah Planet Internet Basic abbo met 128kbit upload dus.
Nu vind ik 128k opzich niet zo heel erg, ik kan er wel mee leven. Maar het ergste is idd dat zodra je ook maar iets van boven de 10kb/s upload schiet je downspeed naar beneden als een parachutisten uit een luchtballon. Het is de techniek jah... maar waarom Demon dan wel 512kbit kan bieden voor de zelfde prijs... :/

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 12:26

t3q

Say yes to teq

Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 15:10:

Overigens zit ik zelf bij Xs4all, maar zodra mijn contract eindigd wil ik overstappen
naar Demon. Daar heb je tenminste 512 kbit upstream en daar kan ik makkelijk mee leven :9] </font>
Zit zelf ook bij xs4all en heb het 1536/256 kbit abbo. Wat me opvalt is wat meerdere mensen ervaren dat als je upload je downspeed slomer word. Beetje jmmr.

Ik was van plan het power abbo te nemen van 7800/512 kbit ;) maar demon is 20 euro p.m goedkoper voor dezelfde snelheid. Dus de keuze is niet moeilijk.

Als ik nu opzeg hoe lang duurt het ongeveer voordat kpn de lijn weer vrij heeft gemaakt? Zodat ik demon kan bestellen. Want dat kan pas als je huidige lijn vrij is.

[ Voor 42% gewijzigd door t3q op 03-06-2003 00:51 ]

Life goes as it goes.

Verwijderd

Topicstarter
t3q schreef op 03 juni 2003 @ 00:25:
[...]
Als ik nu opzeg hoe lang duurt het ongeveer voordat kpn de lijn weer vrij heeft gemaakt? Zodat ik demon kan bestellen. Want dat kan pas als je huidige lijn vrij is.
Ik denk toch dat daar een paar weken over heen gaat. Ik heb al reeds opgezegd,
even afwachten dus.

Verwijderd

/me heeft 128 kb up en 4MBit down, Telenet go :p

is wel genoeg voor me, die 128 kbit, kun je lekker meer surfen, gamen is ook geen prob, en een UT2k3 servertje lukt nog net met 5-6

Verder heb (ik dan) een datalimiet van 20 gig, wat met nachtsurfen dus op 40 uitkomt (ik download toch alles 's nachts)

dat alles voor zo'n (*denkt*) eh 60 euro

Verder zou ik 256 kbit of 512 ofzo wel fijn vinden natuurlijk, maar kheb het niet nodig :)

• Grrrrrene
  • Niet online
* Grrrrrene heeft 8Mbit down en 512kbit up, via de Universiteit Twente...

Heerlijke snelheid, goede pings, ik ben erg tevreden voor het geld: 39,50 per maand :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 20:40:
[...]

Ik heb Publishnet 8/0.5Mb economy (ook via BBned) en zit ca 2200 meter van de centrale af. mijn verbindingssnelheid zit tussen de 7.4 en 8Mb (op dit moment 7.6Mb).
Dus met 1200 meter zit je goed.

Do as I say, don't do as I do.

• Xandrios
  • Laatst online: 19-05 21:47
t3q schreef op 03 June 2003 @ 00:25:
Ik was van plan het power abbo te nemen van 7800/512 kbit ;) maar demon is 20 euro p.m goedkoper voor dezelfde snelheid. Dus de keuze is niet moeilijk.
Maar dan mis je wel newszilla, je hebt eeb vage FUP ipv een harde (150GB) limiet. Daarnaast zal xs4all als zijnde een KPN onderdeel ongetwijfeld financieel er sterker voor staan.

Magoed; 20 euro per maand is wel veel ja ;)

• Bart-01
  • Laatst online: 13-04 22:03
t3q schreef op 03 June 2003 @ 00:25:
[...]

Kun je beter naar Publishnet kijken (ook via BBned) is nog goedkoper voor het zelfde abbo (89 Euro).
In vergelijking met Demon een veel betere Help/servicedesk (beter bereikbaar, hulpvaardig en ze doen wat ze beloven. Dat is bij Demon cpl anders is mijn ervaring).
Snellere aansluit/opleveringstijd (was tussen de 3 en 4 weken)
Helaas wel een datalimiet op het abbo (120GB dus dat is wel te overleven)

[ Voor 5% gewijzigd door Bart-01 op 03-06-2003 09:06 ]

Do as I say, don't do as I do.

• fcs
  • Laatst online: 23:49

fcs

van chello naar metia overgestapt. Helaas was dat verkeerde keuz, maar goed. Wanneer verbinding werkt, heb ik een 2048/512, en dan werkt het ook goed. Upload wordt voor een bt server gebruikt, verder heb ik geen download limmit (nog niks van gemerkt).

Ben van plan om over te stappen naar een andere provider na mijn verhuizing.

• Gehaktbal
  • Laatst online: 20-05 10:20
Ik heb hier Eweka ADSL 512/256kbits.
Als ik aan het uploaden ben (27kb/s) dan daalt mijn downloadsnelheid naar een respectabele 40Kb/s :)

Toch netjes gezien ik bij MXstroop/KPN ADSL. gelijk naar de 10kb/s stortte :P

Verwijderd

Demon adsl 2048/512.

Had chello, is uiteraard door hogere upload een vooruitgang maar hoe dan ook een vooruitgang, up en down kan nu fatsoenelijk tegelijkertijd, pings in games beter, minder uitval(chello ging wel eens plat he).

Neh ik ben tevreden nu!!

Verwijderd

TLRnZ schreef op 03 juni 2003 @ 00:20:
@rammy, ik heb hier dus ook dat planet 768/128 abbootje

ben dus erg benieuwd of planet de upstream nog gaat verhoge

maar in principe heb ik weinig te klagen, adsl is hier nog niet zo lang beschikbaar
en het verschil tussen de kosten van isdn en adsl zijn erg groot
Nog iemand die het snapt en allang blij is dat hij/zij van de teltikken af is en het "nadeel" van de upload op de koop toeneemt.... ;)

• t3q

t3q

Say yes to teq

Ok, xs4all goede isp etc etc. Niks dan lof over ze maar ik down toch niet continu. Af en toe een film en wat albums.

Ik wil gewoon als ik ze down niet lang hoeven w88.

En ik neem gewoon het 2048/512 abbo. Das gewoon 19 euro goedkoper en sneller dan wat ik nu heb. Dus dat was nie lang nadenken. En ik kan dan altijd nog het 7800/512 abbo nemen want het toch hetzelfde modem.

Life goes as it goes.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

Smarron

The bend

Cistron MaXX (8192/512) hierzo
Kost wel € 99,- p/maand, maar dan heb je ook wat. Ik zit met downloaden vaak aan de limiet rond de 870kb/sec. Upload wil net boven de 50kb/sec komen. Gamen met pings van 20. Echt perfect!

Hiervoor Chello gehad, opzich ook geen problemen mee, maar die upload is waardeloos en zoals anderen hier al zeggen, ben je aan het uploaden dan zakt je download compleet in elkaar :(

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Titelfix, 't is geen 2 juni meer, dus ik heb er maar even alleen 'juni 2003' van gemaakt :)
Owja, en ik heb de modbreak bovenaan ipv onderaan de openingspost moeten zetten... :/

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• dmnq
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-11-2025

dmnq

zonder klinkers

als je alle prijzen en snelheden van de verschillende ADSL pakketten wilt weten, dan kan je die vinden op www.metadsl.nl (heb je ook een postcode check om te kijken of ADSL bij jou beschikbaar is)

Hosting (100 MB Harddisk, 1 GB Traffic, 5 POP, MySQL, PHP voor € 3,60 per maand)

• Zym0tiC
  • Laatst online: 20-05 13:19

Zym0tiC

^_^

ik heb dus ook 128kbit upload, @home. maar ik moet zeggen dat ik er weinig van merk als ik flink ben aan het uploaden. eMule staat dan aan op 1 pc + nog 2 andere pc's die aan het internetten zijn. Maar echt last heb ik er niet van. Het lastige is dat het gewoon langzaam gaat.
Maar om nu te zeggen dat me download zover inzakt :? haal dan nog met gemak 300kB/s

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

ik heb een fast adsl abbo bij xs4all. Ik zit dus met 1.536 kbit/s ; 256 kbit/s. Ik zou wel willen veranderen van provider maar dit duurt me gewoon veel en veel te lang. Ik heb geen zin om 3 maanden met mn isdn lijntje te internetten. Ik betaal nu 86,10 per maand en als ik abbo zou nemen bij demon zit je op 99 per maand. dat valt dus wel mee voor 7800 ; 512. Maar ja, probeer dat maar is goed te regelen met kpn en bbned :/

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:15
Demon 1024/512 (max 109KB/s down en 54KB/s up) @ 55euro per maand met gratis ethernet modem en geen aansluitkosten. Kortom prima alternatief voor mijn brakke Chello aansluiting.

[ Voor 10% gewijzigd door waslijn op 03-06-2003 12:48 ]

• dôh
  • Laatst online: 20-05 10:19
* dôh heeft 1024/512 en vindt het wel zat, misschien ooit nog is 2048 upgrade.

Tsja... me japanse server telt niet mee :-P Die heeft fiber tot aan de PC. Daarmee haal je makkelijk 42MB/sec. Tis alleen jammer dat de routing naar europa zo brak is en dat je pas goede speeds haalt met multithreaden. Zo'n glasverbinding kost trouwens $65,- per maand. dataverkeer vorige maand was iets van 4TB >:)

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:03

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Smarron schreef op 03 June 2003 @ 11:16:
Hiervoor Chello gehad, opzich ook geen problemen mee, maar die upload is waardeloos en zoals anderen hier al zeggen, ben je aan het uploaden dan zakt je download compleet in elkaar :(
Je hebt wel geluk dan als je geen probs had bij chello ;) .
Ik had ook chello maar volgens mij had heel de buurt chello :/ .
Chello was een drama bij mij dus ik zal hier over nie flamen ;) :P
Maar ik heb chello afgezegd en heb xs4all besteld:
1536 Kbit p/s
256 Kbit p/s
Fair use policy en de abbo kost me 86,10 euro ofzo.

Maar wat ik wil weten: of iemand ook zo'n abbo heeft en wat jou ping/packet loss in games is. En wat je gemiddelde dwl en upl is in kbit p/s :)

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Demon DSL-Express. 1mb down-512k up.
Net zo snel binnen als UPC, 50x sneller uppen dan UPC.
Prijs is gelijk. * dmace is nog steeds happy

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• intGod
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Ik heb een gewone FAST adsl lijn met een upload van 256 kb/s. Net genoeg om een servertje te draaien dus.

edit: gewonde omgetypt naar gewone.

[ Voor 16% gewijzigd door intGod op 03-06-2003 16:14 ]

• Xandrios
  • Laatst online: 19-05 21:47
Bl@de schreef op 03 juni 2003 @ 14:31:
* Xandrios heeft 1024/512 en vindt het wel zat, misschien ooit nog is 2048 upgrade.

Tsja... me japanse server telt niet mee :-P Die heeft fiber tot aan de PC. Daarmee haal je makkelijk 42MB/sec. Tis alleen jammer dat de routing naar europa zo brak is en dat je pas goede speeds haalt met multithreaden. Zo'n glasverbinding kost trouwens $65,- per maand. dataverkeer vorige maand was iets van 4TB >:)
Lijkt me redelijk onzin.
Geef eens een link van je ISP?

Daarnaast zijn de verbindingen europa <==> Japan zo brak als het maar kan, maar dat ff terzijde ;)

Verwijderd

Topicstarter
XTREEMRaGE schreef op 03 juni 2003 @ 15:46:
[...]

Je hebt wel geluk dan als je geen probs had bij chello ;) .
Ik had ook chello maar volgens mij had heel de buurt chello :/ .
Chello was een drama bij mij dus ik zal hier over nie flamen ;) :P
Maar ik heb chello afgezegd en heb xs4all besteld:
1536 Kbit p/s
256 Kbit p/s
Fair use policy en de abbo kost me 86,10 euro ofzo.
No offence, maar je bent toch gek dat je dat abonnement neemt ?
Voor 65 euro heb je MEER internet en MINDER kosten bij Demon.

Check het nu nog maar even weer op -> https://services.nl.demon.net/xdsl/
Misschien kun je het nog herzien. :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 20:20:
[...]

maar niet overal is *dsl ;)

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:30
Bl@de schreef op 03 June 2003 @ 14:31:
* Weezer-DC heeft 1024/512 en vindt het wel zat, misschien ooit nog is 2048 upgrade.

Maak dat maar eens waar, dit is echt regelrechte bullshit volgens mij.
Geef maar een linkje naar die ISP.
En zet ff een 10 Mbit test file op die server,
wil wel eens zien of die echt zo snel is >:)

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 06:17
Campus@Maastricht
Snelheid: 10Mbit/128kbit

Kabelinternet van de universiteit, heb het sinds het begin (jaar of 3 a 3,5) en sindsdien is de upload wel gedaald. in het begin was de upload net zo snel als de download en tegenwoordig verschilt ie af en toe wel eens. paar weken geleden was ie weer 1mbit.
als student/medewerker van de universiteit altijd voor deze verbinding kiezen, daar ie sneller is dan elke andere vorm van internet hier en ook nog eens de helft kost van een standaard @home abo.
het nadeel is wel dat ie er af en toe uitligt of alleen op het locale netwerk kan. verder zitten hier geen newsgroups die interessant zijn, dus moet je daarvoor een abo nemen bij een reguliere provider

• BeaM-R
  • Laatst online: 17:12

BeaM-R

Powerrrrr

Heb hier ook een Xs4all abbo 768/128.
Heb al een kleine 2 jaar een ADSL abbo bij XS4all en moet zeggen dat ik er heel erg tevreden over ben (wat wil je ook na een jaar Casema :P )
Mijn comp staat 24/7 online en in die 2 jaar heb ik ooit 1 keermeegemaakt dat Xs4all uit de lucht was. En dat was voor een uurtje.
EN het grote voordeel van Xs4all vind ik dat het als een van de weinige een fair use policy hanteerd (10GB download nemen ze als gemiddelde per maand als ik me niet vergis) Zit hier regelmatig ruim overheen en heb nog nooit een mail van ze gehad dat ik moet minderen. Terwijl ze het gewoon bijhouden met statistieken je je ook zelf kan inzien. Dat noem ik toch wel een goede service!

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• t3q

t3q

Say yes to teq

Waslijn schreef op 03 June 2003 @ 12:45:
Demon 1024/512 (max 109KB/s down en 54KB/s up) @ 55euro per maand met gratis ethernet modem en geen aansluitkosten. Kortom prima alternatief voor mijn brakke Chello aansluiting.
Zeker

[ Voor 11% gewijzigd door t3q op 04-06-2003 01:34 ]

Life goes as it goes.

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-10-2025

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik heb zitten te kijken en viel me laatst op dat je bij www.telebyte.nl een 8mbit/0.5 lijn kan halen voor 75 euro (Geen geld, betaal nu 99 euro bij cistron en heb ik nog datalimit van 100Gig). Ze hebben geen Geen Datalimit!!! En volgens speedtest kun je wel 800KB halen. Alleen weet ik niet hoe het ziet met binaries nieuwsgroepen??? Mensen met ervaring!!!

Echter je kan nergens zo'n goedkope abonnement krijgen.
Ter info:
Ik zit nu op 2,7 km afstand en kan 700KB met gemak halen.

• mrsar
  • Laatst online: 20:12

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Zhadum schreef op 04 June 2003 @ 01:43:
Ik heb zitten te kijken en viel me laatst op dat je bij www.telebyte.nl een 8mbit/0.5 lijn kan halen voor 75 euro (Geen geld, betaal nu 99 euro bij cistron en heb ik nog datalimit van 100Gig). Ze hebben geen Geen Datalimit!!! En volgens speedtest kun je wel 800KB halen. Alleen weet ik niet hoe het ziet met binaries nieuwsgroepen??? Mensen met ervaring!!!

Echter je kan nergens zo'n goedkope abonnement krijgen.
Ter info:
Ik zit nu op 2,7 km afstand en kan 700KB met gemak halen.
ik zit nu bij telebyte (2048/512 voor 65 euro) en ben er zeer tevreden over :) altijd goede verbinding (iig tot nu toe,heb het nu 4 weken) inderdaad geen datalimiet,erg fijn,maar helaas geen binaries :|

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 21:16
Ik heb @home en ik ben er best blij mee :). Download is altijd wel >300KB/sec. Alleen die upload van 128kb is een beetje brak. Zo ben ik de laatste 26 uur 2 CD's naar iemand aan het uploaden en dat gaat echt traag. Mijn ping zakt trouwens ook debiel in elkaar bij een upload van >6KB/sec :?.

* iets heeft wel 10 euro p/m meer over voor wat meer upload :).

edit:

Als ik de postcodecheck bij telebyte doe krijg ik dit :?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/SNAG-0000.jpg

Nee daar heb ik veel aan 8)7.

[ Voor 23% gewijzigd door iets op 04-06-2003 02:01 ]

tvw

• interp
  • Niet online
Heb UPC Belgium/ chello :'(
786kb/128kb
Vorig jaar was dit nog 512/128! Breedband :*)

Het enige voordeel aan UPC tov adsl/telenet is dat er voorlopig nog geen download limit is,of die is er juist wel, enkel een ZEER vage afspraak.. 80% van het maximum dat gedownload is ofzo :7

offtopic: Verder ook wel nooit geen ping timeouts, geen disconnects om de 36 uur, je kan je ip jaaaaren houden (en moest je een ander krijgen gewoon het oude manueel terug zetten ;)), geen service, meestal een mailserver, maar geen deftig werkende news server.

En dit geweldigs allemaal voor SLECHTS 45,86 euro.
ADSL/telenet zijn dus bijna 7/8 keer sneller en toch goedkoper :+

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb hier chello dus 128kb/s upload.
BBned is hier nu beschikbaar dus even pa en ma overhalen om over te stappen naar Demon, 50kb/s up is wel lekker.

Ohja sommige van jullie hebben het over de afstand van jou huis naar de telefoon centrale of zo, waar kan je dat opzoeken of zo ??

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:03

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Erkens schreef op 03 juni 2003 @ 20:22:
[...]

maar niet overal is *dsl ;)
Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 20:20:
[...]

Demon was niet beschikbaaar bij mij :/ anders had ik het wel gedaan ;) . Maar ja chello was nog erger dus ff afw8 wat xs4all voor me brengt, but then again i'm crazy ;) 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door XTREEMRaGE op 04-06-2003 12:03 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Verwijderd

Topicstarter
XTREEMRaGE schreef op 04 June 2003 @ 12:02:
[...]

[...]

Demon was niet beschikbaaar bij mij :/ anders had ik het wel gedaan ;) . Maar ja chello was nog erger dus ff afw8 wat xs4all voor me brengt, but then again i'm crazy ;) 8)7
Aha, daar gaat dus de theorie in rook op, het is dus niet zo daar waar je xs4all kunt krijgen dat je ook demon kunt krijgen. Dan heb ik zeker mazzel :9

• dôh
Cutebritney schreef op 03 June 2003 @ 18:10:
[...]

Lijkt me redelijk onzin.
Geef eens een link van je ISP?

Daarnaast zijn de verbindingen europa <==> Japan zo brak als het maar kan, maar dat ff terzijde ;)
Ok... http://www.plala.or.jp/ weet niet of je japans goed is. Maar ok.. hehe.. moet ik nog een DU meter screenie posten met het dataverkeer? :)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 07:58

qless

...vraag maar...

Ik zelf heb een fantastisch snelle 3,3 Mbps hier in Belgie, maar idd met een upstream van128 Kbps... Fotos van mijn camera uploaden doe ik inderdaad wel eventjes op mijn werk (daar is het SDSL 2 Mbps!) want thuis duurt het uploaden van 10 fotos gewoon bijna een uur!.

Ik zou ook graag willen dat na hogere download snelheden nu de upstream omhoog gaat... Dit zou ook alle p2p netwerken natuurlijk goed helpen :)

En natuurlijk maakt dat meer mogelijk zoals :
- echt goed webcammen/videotelefoneren
- eigen grote bestanden oversturen zoals fotos
- delen van vakantie film e.d.e
- etc

Website
Vliegende camera's: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Landbased camera's: Canon R6, Canon 5d2
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

wij, 6 studenten een een router met Wandoo Broadban Premium (120 down en 18 up) lopen ook tegen dit probleem aan.

Ik zou met liefde downsnelheid inleveren voor upsnelheid. Wanneer een paar mensen toevallig hun filsharing hebben draaien zit het al snel op een zeer lage snelheid (15 down en 3 up).

Ik weet natuurlijk dat het product niet is ontwikkeld om te delen maar goed ik vindthet verschil nog al groot en het zou best wat dichter bij elkaar mogen liggen.

Vreemd is ook dat Wanadoo recent de downsnelheid heeft vergroot maar dat de upsnelheid gelijk is gebeleven. IMO wordt dit gedaan om filesharing zoveel mogelijk in te dammen en mensen toch het gevoel van een snelle verbinding, waar alles mee kan en vooral filesharing, wat IMO een aanschaf argument voor breedband is, te geven. Alhoewel dat wel minder wordt als iedereen in eens minder kan uploaden.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• elgringo
  • Laatst online: 20:08
Essent heb ik nu met 128Kbit maar gaan ze dit ooit nog eens veranderen, ivm met concurrentie met adsl

if broken it is, fix it you should

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02
Ik zit ook op Xs4all-basic, bevalt me opzich perfect maar een hogere upload is echt niet verkeerd :)

Ong 30 gb per maand down, met pieken en dalen uiteraard eene maand meer dan de andere maar nog nooit iets gehoord :)

XXXVI

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

Bl@de schreef op 04 June 2003 @ 13:50:
[...]

Ok... http://www.plala.or.jp/ weet niet of je japans goed is. Maar ok.. hehe.. moet ik nog een DU meter screenie posten met het dataverkeer? :)
Site van die provider is behoorlijk traag, "stormt" binnen met een flinke 46KB/s :S
En dat ligt niet aan mijn verbinding want die trekt wel 9 MB/s (100 mbit surfnet).

Verwijderd

Topicstarter
elgringo schreef op 04 June 2003 @ 15:25:
Essent heb ik nu met 128Kbit maar gaan ze dit ooit nog eens veranderen, ivm met concurrentie met adsl
Hun hebben een vrij groot dekkingsgebied, en bovendien een concurrerende downloadspeed in verhouding tot de prijs. Daarbij komt ook nog eens dat het
gros van de kabelgebruikers bij @home zich niet eens echt bewust :O zijn van
de relatief trage upload. Demon is ook nog vrij nieuw vandaar

• PolarBear
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 18:40:
[...]

Hun hebben een vrij groot dekkingsgebied, en bovendien een concurrerende downloadspeed in verhouding tot de prijs. Daarbij komt ook nog eens dat het
gros van de kabelgebruikers bij @home zich niet eens echt bewust :O zijn van
de relatief trage upload. Demon is ook nog vrij nieuw vandaar
Het geld voor veel, heel veel ISP's in nederland dat de upload nog op 128 kilobit staat. Ook ADSL (wat ik heb) staat op 128 kilobit. Je moet er natuurlijk ook rekening mee houden dat ADSL en Kabel asynchroon zijn, waar mee ik wil zeggen meer down dan up zijn. Dat is door het design van de gebruikte protocollen. (lang leve SDSL)

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt ook niet zo heel veel uit. Wat gewoon wel uit deze poll is gebleken dat het gros van de mensen toch gewoon een magere 128 kbit upstream heeft en een kleine groep heeft 1024 of meer en een andere nog kleinere groep (arme stumpers) hebben minder dan 64kbit....

• MJ85
  • Laatst online: 20-03-2025
Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 12:43:
[...]

Aha, daar gaat dus de theorie in rook op, het is dus niet zo daar waar je xs4all kunt krijgen dat je ook demon kunt krijgen. Dan heb ik zeker mazzel :9
Nogal logisch aangezien;

XS4ALL > MXSTREAM, KPN
DEMON > BBNED NETWORK

.

• Octopuz908
  • Laatst online: 20-05 09:05
Allardie schreef op 04 juni 2003 @ 22:11:
[...]

Site van die provider is behoorlijk traag, "stormt" binnen met een flinke 46KB/s :S
En dat ligt niet aan mijn verbinding want die trekt wel 9 MB/s (100 mbit surfnet).
Dan zullen je connections naar Japan wel niet zo goed zijn ;)

Verwijderd

zit hier met XS4all Basic, dus 128 kbps up. nu zit ik erover te denken om over te stappen naar Demon 2048/512 want uiteindelijk kost dat ongeveer hetzelfde, en ik heb 2x zoveel upload (om maar niet te spreken van de snelheidswinst met downloaden).

weet iemand of het makkelijk is het zaakje om te zetten van KPN naar BBNed? ik kan me voorstellen dat KPN niet zit te springen om medewerking te verlenen. wat voor wachttijd moet ik rekening mee houden? maandje of 2 zeker? :(

• dôh
Allardie schreef op 04 June 2003 @ 22:11:
[...]

Zoals al eerder gezegd is.. de routing naar japan is brak.. maar met multithreaden kom je een heel eind.. zo haal je naar nederland ook wel een lekkere snelheid.. maar naar US enzo vanaf die server kom je ook een heel eind >:) En wat zegt de snelheid van de site trouwens over de snelheid van de verbinding zelf? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 08:09:
zit hier met XS4all Basic, dus 128 kbps up. nu zit ik erover te denken om over te stappen naar Demon 2048/512 want uiteindelijk kost dat ongeveer hetzelfde, en ik heb 2x zoveel upload (om maar niet te spreken van de snelheidswinst met downloaden).

weet iemand of het makkelijk is het zaakje om te zetten van KPN naar BBNed? ik kan me voorstellen dat KPN niet zit te springen om medewerking te verlenen. wat voor wachttijd moet ik rekening mee houden? maandje of 2 zeker? :(
Ja zo een beetje wel. Opzeggen huidige provider, en Kpn opzeggen, heb net
de brief gekregen, mijn adsl verbinding wordt bij hun ADMINISTRATIEF pas op
2 juli stopgezet. Lekker dus (not). Dan pas moet je je aanmelden bij Demon en
daar kun je dan ook nog eens minimaal 3 weken op wachten. 2 maand dus :(

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

hoe kan je erachter komen hoe ver je centrale is?

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

HENNESSY schreef op 07 juni 2003 @ 02:40:
hoe kan je erachter komen hoe ver je centrale is?
Kijk hier:
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

• Foxke
  • Niet online
* Foxke heeft 512 kbps upstream met Tweakdsl Ultra :)
Meer dan genoeg voor mij met een klein webservertje en ftp servertje :)

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik zat te denken om naae Eweka gaan (www.eweka.nl):

Type verbinding (A)DSL
Prijs per maand € 95,00 inclusief B.T.W.
Entreekosten € 89,00 inclusief B.T.W.
Contractduur 1 jaar
Ruimte op webserver bij optie eigen domein 50 MB
Max. dataverkeer op optie eigen domein 5000 MB
Aantal e-mailboxen bij optie eigen domein 3
Max. dataverkeer website per maand 5000 MB
Max. limiet dataverkeer downstream per maand Onbeperkt
Max. limiet dataverkeer upstream per maand Onbeperkt
Aantal vaste IP nummers 1 dynamisch toegekend
Downstream (afhankelijk van afstand tot centrale) 8192 Kbit/sec.
Upstream 1024 Kbit/sec.
(A)DSL netwerk BBNED ( 1:25 )

JA,JA UPLOAD TOT 1 MBIT, Vandaag gebeld en ze zeiden tegen me dat ze vanaf volgende week invoeren.

-------------------------------------------------
ZOMERACTIE BIJ EWEKA INTERNET SERVICES.

3 maanden gratis internet en verlaagde setup kosten:

Vanaf vandaag ( 08-06-2003 ) zijn alle setup kosten voor de consumentenabonnementen bij Eweka verlaagd van € 230,- naar € 89,-. Hier bovenop krijgt u als nieuwe abonnee 3 maanden gratis* internet bij het afsluiten van een jaarcontract. Neem dus in deze zomermaanden een EW-ADSL abonnement en profiteer van deze fantastische kortingen.

Dit lijkt me een leuke actie. Zijn er mensen met ervaring download/upload en binaries... ???

Verwijderd

teweinig :P hows that?

(@home)

en in SEPTEMBER lekker op de ADSL snelweg 8)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 00:31 ]

• fcs
  • Laatst online: 23:49

fcs

Ik heb een abbo bij metia, de 2048/512. Zit 400 m van de centrale af :) :)
Ik haal dus makkelijk het volledige snelheid.
Pagina: 1 2 Laatste