[n00b] printen in PS6

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:29
misschien een hele stomme vraag, maar ik kom er gewoon niet uit. Volens mij zit ik weer te moeilijk te denken :P

Ik heb in PS nu een pdf staan met een resolutie van 250 pixels/inch
en een afmeting van 4921 x 6961 pixels.

Ik wil deze pdf printen op meerdere A4 tjes, dus zodat ik later zelf kan gaan knippen en plakken en met plakband kan gaan klooien :P

maar ja... als ik nu ga printen dan gaat ie eerst zeuren dat het niet past, en alles wat naast de A4 valt dat is verdwenen en zie ik ook niet meer terug :{

hoe print ik nu zo in PS6 dat ik gewoon een A4 of 8 krijg, zodat uiteindelijk toch alles wat weergegeven wordt op het scherm ook daadwerkelijk op papier komt te staan? :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-09 13:21

Metten

ik hou het graag simpel

Volgens mij moet je de grootte in centimeters aanpassen bij image size... dan wordt het afgedrukte formaat iig groter, of hij dan het geheel over meerdere a4tjes gaat verdelen weet ik niet.

Verwijderd

1) Je kan met verschillende PDF editors (DocSetter, PageMaker, enz) de PDF in stukken hakken en die vervolgens los uitprinten

2) Je zoekt een progje wat "poster" printing ondersteund ala de HP desktjet drivers die dat standaard al hebben.

3) Je kan een PDF met "save as" opslaan als JPG (Acrobat READER ben ik niet zeker van), en vervolgens DIE in stukken hakken en afdrukken met je favoriete foto-editor