Help, ziet door de bomen het bos niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Hoi,

Ik ben van plan in de nabije toekomst een videokaartje aan te schaffen, want me Geforce 2 Pro 64mb begint toch wel oud te worden.

Wat ik ermee wil:
- VEEEL Gamen (op mijn 19" scherm CRT)
- Films kijken op mijn tv (dus via TV out)

Ik zat te denken aan een, hoe kan het ook anders, Radeon 9700 Pro, echter heb ik vandaag en gisteren gezien dat je ook een 9700 kunt kopen en em dan kan overclocken naar een pro. Werkt dit gewoon zonder problemen, en kan ik dus gewoon voor 100 euro minder een non-pro kopen en em dan software matig overclocken? Ik ben niet zo handig met overclocken e.d. dus het moet niet al te moeilijk zijn.
Ook erger ik me aan het feit dat ik nu met mijn tv out zwarte balken om mijn beeld heb, die ik ook niet met TVTool kan weghalen. Zijn die tv-outs van Radeon degelijker?

Bedankt,
Baserunner

EDIT:
Ik ben er trouwens ook nog niet uit of ik nou wel of niet een Club3D moet kopen. Zijn deze kaarten even goed als alle andere merken? Het gaat mij alleen om de kaart, de software kan ik wel "krijgen".

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 23:12

Smarron

The bend

Beetje zoekwerk kan geen kwaad.

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (01/03/03)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)
smarron was me voor ;)

Club3D werkelijk een slecht merk?

[ Voor 12% gewijzigd door KaMiKaZe op 02-06-2003 15:03 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het enige verschil tussen de pro en de non pro zijn inderdaad de snelheden. Een overgeclockte nonpro kan de snelheid halen van een pro, maar die kan natuurlijk weer verder overgeclocked worden...

Mijn club3d presteerd overigens prima (al bijna een jaar)

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Ik kan je maar een advies geven: reviews lezen! :)
Daarnaast is het relatief eenvoudig je videokaart te overclocken dus dit zal je iig wel lukken.

Veel succes

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Het is idd mogelijk om een 9700 over te clocken naar een 9700, maar dan moet je er wel een dan andere bios in flashen, want de originele bios houdt de overclock onmiddelijk tegen(er gebeurt gewoonweg nix)Maar als je niet moeilijk wil doen dan raad ik je de 9700 pro echter aan.

owja over Club3D....Ik heb een CLub3D 9700 (non-pro!) en deze werkt perfect.Het enigste verschil is dat er niet zo gigantisch veel software en andere zooi wordt bij geleverd.Verder is het een goede kaart voor iemand die niet een dure Hercules wilt kopen!Die TV-out is over het algemeen goed bij elke videokaart, dus daar moet je je niet zow druk over maken.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 15:08 ]

• Baserunner
Ik ben al de hele nacht aan het zoeken geweest. De meeste reviews coveren gewoon niet de TV-out functie van de kaarten. Het is alleen maar "ooh ja en hij doet het heel geil met UT2003 en hij heeft zoveel 3dmarks" lekker boring. Ik wil een goeie tv out...

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:14

Hu9o

Schokkend

Ik heb ook eens gelezen dat in de Pro betere onderdelen zitten verwerkt dan in een np. Hierdoor zou de beeld kwaliteit van een Pro beter zijn dan van een np, lijkt me ook het geval voor de tv-out. (iemand die dit kan bevestigen?)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En anders koop je voor nóg minder... een 9500 (non-PRO, 128MB) en die mod je naar een 9700... FF overclocken en je hebt dan ook een 9700PRO, maar zoals net al gezegd... De 9700PRO kan weer verder overclocken dan de 9700...

Maar als je alles top-notch wil... Neem dan de 9800PRO (Die je ook weer over kan clocken

EDIT:
Denk dat me broer ook wel tevreden is, over zijn Club3D 9500 128MB

EDIT2:
Verder denk ik, dat dit een keuze is, die je zelf moet maken...
Want we hebben het hier nou wel over ATi... Terwijl je de Geforce FX ook nog kan nemen... (FX 5900 Ultra)

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 02-06-2003 15:15 ]

Verwijderd

Over het algemeen hebben de betere kaartjes betere yields. DWZ dat het van hogere kwalitiet is en op hogere clocksnelheden kan draaien.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
De Radeon- en GeForce FX-kaarten zijn de topkaarten van dit moment. Je mag dus heus wel verwachten dat deze een zeer degelijke TV-out hebben. Veel verschil op 2D-gebied tussen de Radeon en GF-FX zal het niet maken. Ik denk dat de kwaliteit van je TV bepalender is. De Matrox (Parhelia) kaarten zijn de beste kaarten op 2D-gebied (dus films etc.), maar die scoren bagger met 3D-toepassingen.

• Baserunner
Die nvidia's vind ik te duur... Ik denk dat ik voor de ATI Radeon 9700 ga (dus de non-pro) en deze dan ga overclocken naar de pro versie... Heeft iemand nog ergens een artikel waar dit wordt beschreven (overclocken dus)?

Verwijderd

Baserunner schreef op 02 June 2003 @ 15:00:
EDIT:
Ik ben er trouwens ook nog niet uit of ik nou wel of niet een Club3D moet kopen. Zijn deze kaarten even goed als alle andere merken? Het gaat mij alleen om de kaart, de software kan ik wel "krijgen".
Club3D werkelijk een slecht merk?

• Baserunner
hehe, ja ik heb die gelezen idd, net... Ik ga gewoon voor die Club3D. Lekker goedkoop (220 euro inclusief verzendkosten :D)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:08

LopeZ

Too much is never enough

Gebruik eens de zoek functie :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.