Toon posts:

draadloos RF toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn de afstanden die je kunt bereiken met draadloze toetsenborden/muizen die via 2,5GHz lopen?

M'n pc staat namelijk op zolder en stuur nu al video/audio door via RF, maar wil dus ook een toetsenbord/muis aanschaffen, zodat ik niet steeds naar zolder hoef.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:29

almightyarjen

When does the hurting stop?

Hmm, afhankelijk van merk/type maar normaal een meter of 5...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

anders kan je ook IR nemen en een IR extender.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het een beetje raar dat je voor <100 euro een RF zender+ontvanger koopt (voor audio en video) met een reikwijdte van ca. 100m, maar dat een toetsenbord maar maximaal tot een paar meter gaat. Ik wil namelijk wel zo'n 15 a 20 m overbruggen...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 17:20 ]

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:10
dat is oa om problemen te voorkomen zoals de buurman die op zijn PC jouw toetsaanslagen binnenkrijgt

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

anders kan je ook IR nemen en een IR extender.
Ik ben niet echt een voorstander van IR. (problemen met obstakels e.d.)
Het probleem met deze toestenborden is denk ik gewoon dat het niet zozeer de ontvanger is maar eerder de verzender, dus het keyboard, die de belemmerende factor is. (zal wel iets met interferentie te maken hebben)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• almightyarjen

almightyarjen

Ik weet niet hoor, maar als je met je keyboard 15 meter ver wilt zenden, dan heb je toch aardig wat batterijen per maand nodig... :)

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat zal het probleem dan ook wel zijn.... zou het misschien een oplossing zijn om gewoon de usb-kabel te verlengen tot een meter of 15 en dan de ontvanger beneden in de huiskamer te zetten? Of zou dat teveel vertraging opleveren?

• almightyarjen

almightyarjen

Vertraging zou het probleem niet zijn, eerder afvlakking. Volgens mij mag een USB kabel maximaal 10 meter zijn ofzo. Maarja: wie niet waagt wie niet wint. Probeer het uit zou ik zeggen. :)

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
almightyarjen schreef op 03 June 2003 @ 14:32:
Vertraging zou het probleem niet zijn, eerder afvlakking. Volgens mij mag een USB kabel maximaal 10 meter zijn ofzo. Maarja: wie niet waagt wie niet wint. Probeer het uit zou ik zeggen. :)
Maximaal 5 zelfs... Wil je langer dan zal je m.b.v. een gevoede USB-hub bij kunnen voeden.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
Maximaal 5? Er hoeven alleen maar toetsaanslagen en muisbewegingen door die kabel... je maakt mij niet wijs dat dat maar maximaal over 5m kan...

• almightyarjen

almightyarjen

Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 09:23:
Maximaal 5? Er hoeven alleen maar toetsaanslagen en muisbewegingen door die kabel... je maakt mij niet wijs dat dat maar maximaal over 5m kan...
Huuh: sterker nog: maximaal 3 meter. Voor highspeed devices geldt een maximum van 5 meter, voor lowspeed devices (tobo dus) geldt een maximum lengte van 3 meter. Vraag me niet waarom bij een lagere snelheid de kabel korter moet zijn, want dat gaat zo'n beetje tegen alle elektrotechnische principes in. Bron van die lengtes: www.usb.org

3 meter, 5 meter, boeien zou ik zeggen. Maar voor 10 meter heb je in ieder geval een gevoede hub nodig. 2x 5 meter met een hub d'r tussen zou ik zeggen. Die 3 meter is natuurlijk wel een theoretisch veilige waarde, daar zit nogal wat marge op :)

Verwijderd

goed, dat wordt technisch lego-en dit weekend...

• almightyarjen

almightyarjen

Technisch lego geleidt volgens mij geen stroom :P Wat ga je ermee doen dan? Ik zie het verband niet echt: USB kabel verlengen met technisch lego...

Verwijderd

Omdat het eigenlijk onzin is dat je zoveel moeite moet doen om je toetsenbord/muis werkend te krijgen over een grote afstand

• almightyarjen

almightyarjen

Verwijderd schreef op 07 juni 2003 @ 09:51:
Omdat het eigenlijk onzin is dat je zoveel moeite moet doen om je toetsenbord/muis werkend te krijgen over een grote afstand
Ja, en dan :?

Verwijderd

omg... technisch lego'en moet je niet al te letterlijk lezen, he?

• almightyarjen

almightyarjen

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 14:20:
omg... technisch lego'en moet je niet al te letterlijk lezen, he?
Ow... OK :D Je moest eens weten wat mensen hier met technisch lego allemaal doen ;)

Verwijderd

10 meter met USB kabeltje (shielded) zonder hub hierzo. Bovendien kun je ook je draadloze zend/ontvanger naar beneden plaatsen met een verlengsnoer.
Pagina: 1