Mensen,
Ik zit met het volgende punt, wij gaan met z'n allen migreren naar Exchange 2000 toe.
Hoe zit de boel momenteel in elkaar
2 filialen (a&b zeg maar)
1 unix/linux mail server
1 exchange 5.5 server
Hoe werkt het momenteel:
Alle mail voor ons domain komt binnen op de unix mailserver.
Deze server gebruikt alleen maar POP voor clients.
Voor elke user is er een mailbox aanwezig, en de alias verwijst naar mailbox.
Voor lokatie b, is er een mailbox b aangemaakt.
De exchange server 5.5 op locatie b haalt deze mail op dmv EFS (soort popbeamer).
De clients hebben allemaal outlook 2000, en werken dus met *.pst Bestanden.
Dit hele verhaal gaat dus naar exchange 2000 toe.
Ik heb 2 exchange server, op elke locatie 1.
Het gaat hier om ca. ~100 clients, dus dat red je niet in 1 uur, alle clients moeten omgezet worden naar outlook in workgroupmode etc., ik verwacht dat ik hier een kleine week mee bezig ben.
Dan rest de vraag, hoe pak ik dit aan,.
Als ik exchange 2000 in 1 x aanzet (alle gebruikers kun je voor de tijd al aanmaken), en m'n unix server uitzet (mx records zijn gewijzigt), dan zijn er clients welke dus gedurende een week geen mail krijgen.
Als ik begin met mensen op exchange 2000 te zetten, terwijl de MX-records nog naar unix verwijzen, krijg de exchange mensen niet eerder hun mail totdat ik die unix server uit de lucht haal.
Nu heb ik zitten denken aan het volgende.
Ik maak exchange 2000 operationeel, en ik werk met de volgende mx priority's
10 = unix
20 = exchange
30 = fallback
Ik laat de unix server aanstaan, en werken.
Ik maak een nieuwe mailbox aan op unix, genaamt EXCHANGE.
Ik ga alle clients af, en als een client succesvol z'n mail in exchange heeft staan, verwijs ik alias gebruiker@bedrijf.nl op unix naar de mailbox EXCHANGE.
Nu installeer ik POPbeamer op exchange, en deze laat ik elke x minuten de pop box leeg halen.
Volgens mij is dit de enige werkbare/haalbare oplossing, maar ik wil jullie toch even om een mening vragen.
Iemand iets op/aan te merken?
Ik zit met het volgende punt, wij gaan met z'n allen migreren naar Exchange 2000 toe.
Hoe zit de boel momenteel in elkaar
2 filialen (a&b zeg maar)
1 unix/linux mail server
1 exchange 5.5 server
Hoe werkt het momenteel:
Alle mail voor ons domain komt binnen op de unix mailserver.
Deze server gebruikt alleen maar POP voor clients.
Voor elke user is er een mailbox aanwezig, en de alias verwijst naar mailbox.
Voor lokatie b, is er een mailbox b aangemaakt.
De exchange server 5.5 op locatie b haalt deze mail op dmv EFS (soort popbeamer).
De clients hebben allemaal outlook 2000, en werken dus met *.pst Bestanden.
Dit hele verhaal gaat dus naar exchange 2000 toe.
Ik heb 2 exchange server, op elke locatie 1.
Het gaat hier om ca. ~100 clients, dus dat red je niet in 1 uur, alle clients moeten omgezet worden naar outlook in workgroupmode etc., ik verwacht dat ik hier een kleine week mee bezig ben.
Dan rest de vraag, hoe pak ik dit aan,.
Als ik exchange 2000 in 1 x aanzet (alle gebruikers kun je voor de tijd al aanmaken), en m'n unix server uitzet (mx records zijn gewijzigt), dan zijn er clients welke dus gedurende een week geen mail krijgen.
Als ik begin met mensen op exchange 2000 te zetten, terwijl de MX-records nog naar unix verwijzen, krijg de exchange mensen niet eerder hun mail totdat ik die unix server uit de lucht haal.
Nu heb ik zitten denken aan het volgende.
Ik maak exchange 2000 operationeel, en ik werk met de volgende mx priority's
10 = unix
20 = exchange
30 = fallback
Ik laat de unix server aanstaan, en werken.
Ik maak een nieuwe mailbox aan op unix, genaamt EXCHANGE.
Ik ga alle clients af, en als een client succesvol z'n mail in exchange heeft staan, verwijs ik alias gebruiker@bedrijf.nl op unix naar de mailbox EXCHANGE.
Nu installeer ik POPbeamer op exchange, en deze laat ik elke x minuten de pop box leeg halen.
Volgens mij is dit de enige werkbare/haalbare oplossing, maar ik wil jullie toch even om een mening vragen.
Iemand iets op/aan te merken?