[E2K+AD+POPCON] Pop connector probs

Pagina: 1
Acties:

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04 15:34
De volgende situatie stoort me al een aantal maanden, en zoekacties leveren helaas niet het gewenste resultaat.

Een klant van ons maakt gebruik van SBS2000 server waarop tevens Exchange 2000 loopt.

Daar deze server gebruikt maakt van een internetverbinding waarop poortje 25 fijn geblocked is, is direct verkeer naar de smtp server helaas niet mogelijk.
Om die reden word alle mail opgehaald uit een aantal pop3 boxen via de in Exchange meegeleverde Pop3 connector.

Tot dusver allemaal best mee te leven, op het volgende na:

De pop 3 connector van Microsoft kan alleen maar mail afleveren aan gebruikersaccounts of distributielijsten.
Dit heeft dus als nadeel dat ik via de pop 3 connector bijvoorbeeld geen mail kan laten afleveren aan mail enabled public folders.

Dit hebben we tijdelijk wel weten te bereiken via een dummy account welke al zijn mail weer forward naar de public folder, maar echt blij ben ik daar niet mee.
het heeft namelijk als resultaat dat mail afgeleverd in de Public folder, niet als mailberichten maar als notities worden weergegeven en behandeld.

Nu weet ik dat dit probleem goed te verhelpen is door bijvoorbeeld software van derden ( popbeamer etc) te gebruiken, maar ik neem aan dat hier ook een truucje voor moet zijn van M$.
Echter heeft een aantal maanden sporadisch zoeken nog geen oplossing opgeleverd.

Wie heeft het al voor elkaar gekregen om met de standaard Pop3 connecter van Exchange mail direct af te leveren in een mail enabled public folder????

[ Voor 1% gewijzigd door Snoekieboe op 02-06-2003 14:25 . Reden: afkortingen aangepast opverzoek :) ]

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Gelieve de policy door te lezen van GOT aangaande opmerkingen betreffende Microsoft..
Met name de door jou gebruikte afkorting zijn niet toegestaan hier.

• Snoekieboe
Niemand ?? :?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-04 16:44

Arno

PF5A

Zo snel kicken wordt niet gewaardeerd, ZEKER niet in dit forum...

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zullen we eerst even een aantal standaard puntjes doornemen ? Fijn.
maar ik neem aan dat hier ook een truucje voor moet zijn van M$.
Dit soort dingen worden hier niet gewaardeerd.
Het is jou mening dat je de producten van MS but vindt .. dat is geheel aan jou.
Wees dan ook een vent en gebruik die software dan niet.

[/quote]
Normaal 'mag' je na 24-uur je topic omhoog kicken, echter is dat in PNS totaal niet aan de orde. je NU in de index kijk (04-06-03) zul je zien dat het oudste bericht wat nog in de index staat van 01-06-2003 14:16 dateert.
Jouw kick was dus compleet overbodig.

En nu inhoudelijk :
Om die reden word alle mail opgehaald uit een aantal pop3 boxen via de in Exchange meegeleverde Pop3 connector.

Tot dusver allemaal best mee te leven, op het volgende na:

De pop 3 connector van Microsoft kan alleen maar mail afleveren aan gebruikersaccounts of distributielijsten.

Nu weet ik dat dit probleem goed te verhelpen is door bijvoorbeeld software van derden ( popbeamer etc) te gebruiken, maar ik neem aan dat hier ook een truucje voor moet zijn van MS.
Echter heeft een aantal maanden sporadisch zoeken nog geen oplossing
Je geeft zelf al aan wat de beperking van de gratis meegeleverde tool is. Je geeft ook aan dat commerciele fabrikanten hierop zijn ingesprongen en tools maken die het WEL kunnen.
Vervolgens vraag je je hardop af of het toch stiekum niet kan.
Hoe groot denk je dat de kans is dat die tool een unsopperted feature dan ineens wel kan ? 8)7 :P

Bovendien ... wat heb je op Technet er allemaal over gevonden ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Snoekieboe
Allereerst mijn excuses voor de "blijkbaar" te snelle schop.
Ik had dus beter eerst even de policy door kunnen lezen.
Dit soort dingen worden hier niet gewaardeerd.
Het is jou mening dat je de producten van MS but vindt .. dat is geheel aan jou.
Wees dan ook een vent en gebruik die software dan niet.
waar zie jij mij beweren dat ik de microsoft producten BUT vind??? :?
Ik werk al jaren naar alle tevredenheid met producten van Microsoft, dus daar zul je mij nooit over horen.

Gelieve dus je opmerkingen als "Wees dan ook een vent en gebruik die software dan niet." gewoon lekker voor je te houden.

Maargoed.... ook ik weer even Ontopic.
De reden waarom ik de vraag toch stel terwijl ik dondersgoed weet dat die feature niet geboden word in de gratis pop connector van Microsoft, is dat ik nu nog heel af en toe dingen ontdek in software die me nog nooit opgevallen waren.
Ik achte een kleine kans aanwezig dat dit voor de pop 3 connector ook wel eens van toepassing zou kunnen zijn.

Technet levert bij zoekacties naar POP3 connecter op public folders niet de gewenste resultaten op.
Er word namelijk niet verteld dat het wel kan, maar ook niet dat het niet kan.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Gewoon alles netjes over poort 25 laten lopen..... ik neem aan dat de "klant" voor zijn internet verbinding betaalt en dan ook wel mag eisen dat zijn poort 25 open kan.

• Snoekieboe
Binnenkort zal de klant inderdaad de beschikking krijgen over Officedsl waarna alle genoemde problemen automatisch zijn verholpen.

Echter was ik eigenlijk op zoek naar een oplossing voor de tussen liggende tijd, want die mailtjes die nu in de public folders als notities terecht komen zijn toch hinderlijk.

Echter heb je helemaal gelijk dat wanneer alles gewoon via Smtp afgehandeld word het gewoon naar behoren gaat werken.

Thanx

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:45

Predator

Suffers from split brain

Snoekieboe schreef op 04 June 2003 @ 11:38:
waar zie jij mij beweren dat ik de microsoft producten BUT vind??? :?
Ik werk al jaren naar alle tevredenheid met producten van Microsoft, dus daar zul je mij nooit over horen.
Je kort Microsoft af als M$ ipv MS.
Dat wordt als flame tegen Microsoft ervaren waarmee bedoeld wordt dat ze te commercieel zijn.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Snoekieboe
Dat een bedrijf te Commercieel is, wil nog niet zeggen dat hun software niet deugt. :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:45

Predator

Suffers from split brain

Snoekieboe schreef op 04 juni 2003 @ 11:56:
Dat een bedrijf te Commercieel is, wil nog niet zeggen dat hun software niet deugt. :)
Nee, maar we zien dat niet graag, kort het dan als MS af :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Snoekieboe
Ik zal de volgende keer rekening houden met mijn manier van afkorten. :)

Topic mag wat mij betreft dicht.

P.s. I love MS ;) ;) ;)

Pagina: 1