Toon posts:

[clarkconnect] LM_sensors

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil mijn temperatuur van mijn processor uit kunnen lezen. nou heb ik zitten zoeken en kwam uit op LM_sensors. Na veel gezoek en gecompile ben ik er niet uitgekomen. Ik ben wel een goede site met een FAQ tegengekomen maar die hebben het de hele tijd over een "symlink" . En ik krijg bij het compilen ook de hele tijd error 1, maar dat zal te maken hebben met dat I2C gebeuren (Wat volgens mij niet standaard in CC zit).

Wie kan mij hierbij helpen?

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Niemand denk ik, als je niet wat meer info geeft enzo?

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Het is op die manier wat lastig, omdat
- jede error die je tijdens het compilen krijgt niet precies aangeeft
- we niet weten welke i2c je gebruikt
- we niet weten welke lm_sensors je gebruikt
- we niet weten welke kernel je gebruikt

Check even of de i2c dingen in je huidige kernel als module staan, deze zul je namelijk moeten vervangen door nieuwe versies. Het is trouwens heel wat geklooi als je het goed aan de praat wilt krijgen. Ik heb het op mijn workstation maar eens geprobeerd, nadat de sensoren het zowat deden zat ik ermee dat de waardes van geen kant klopten en dat ik eerst een offset moet berekenen, dus in principe berekenen hoe ver die waardes er standaard naast liggen. Nogal foutgevoelig dus.

Maar ik zou zeggen geef even de gegevens door, misschien dat iemand kan helpen. Vertel er ook ff bij waar je gekeken hebt en wat je geprobeerd hebt om het aan de praat te krijgen.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03

Zie de post van Powersp00n en sebas. Hier heb ik weinig meer aan toe te voegen, behalve dat je de nos policy nog maar eens moet lezen. Op slot.

Dit topic is gesloten.