Ik wil mijn laptop zo inrichten dat iedere (wireless) verbinding even betrouwbaar is als mijn verbinding thuis.
maw. ik wil gewoon aan durven loggen op mijn webbased webmail zonder bang te hoeven zijn voor kiddo's met etherreal sniffers ed. (zeg nu niet dat ik maar ssl moet gaan gebruiken op mijn webserver, dit is een van de vele gebruiksvoorbeelden)
kan dit door een vpn naar huis (bsd) op te zetten ? en heeft iemand een goede howto.
Ik vind alleen maar houwto's van LAN <-> LAN connecties.
en daar heb je dus een router die alles in de juiste interface stopt.
moet ik dan mijn winnt vertellen dat de "defeault gateway" 127.0.0.1 is ?? klinkt niet goed...
maw..
hoe sluit ik een remote (over het internet) een laptop volledig en SAFE aan op mijn eigen netwerk (dus inclusief samba shares ed.)
een lan <-> lan howto
enne... mijn bsd compiler eet dit niet:
uit bovengenoemde howto...
maw. ik wil gewoon aan durven loggen op mijn webbased webmail zonder bang te hoeven zijn voor kiddo's met etherreal sniffers ed. (zeg nu niet dat ik maar ssl moet gaan gebruiken op mijn webserver, dit is een van de vele gebruiksvoorbeelden)
kan dit door een vpn naar huis (bsd) op te zetten ? en heeft iemand een goede howto.
Ik vind alleen maar houwto's van LAN <-> LAN connecties.
en daar heb je dus een router die alles in de juiste interface stopt.
moet ik dan mijn winnt vertellen dat de "defeault gateway" 127.0.0.1 is ?? klinkt niet goed...
maw..
hoe sluit ik een remote (over het internet) een laptop volledig en SAFE aan op mijn eigen netwerk (dus inclusief samba shares ed.)
een lan <-> lan howto
enne... mijn bsd compiler eet dit niet:
uit bovengenoemde howto...
code:
1
| pseudo-device gif 4 |
[ Voor 16% gewijzigd door xychix op 02-06-2003 13:36 ]
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad