Toon posts:

Laptop oververhit?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laats die laptop gekocht bij de lidl Targa visionary AMD athlon XP 2200 en de rest (die van de lidl dus)
alleen die van mij die begint de laatste tijd echt enorm te eikelen met de hiite (weet ik zo goed als 99% zeker)

hij gaat geregeld gewoon uit en ik heb geen flauw idee waarom dus vroeg ik me af of er mer mensen waren die dit problemen hebben/herkennen.....

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

hitte kan een probleem zijn met laptops, zeker met dit weer.

De oplossing...well de processors in een laptop, moeten als het goed is speciale mobiele versies zijn die zichzelf terugklokken bij problemen zoals warmte.

Helaas zie ik dat je een Athlon XP 2200 hebt en dat is geen mobiele maar een normale processor en helaas kennen die dat truukje niet. Nog erger AMD heeft geen thermische beveiliging dus het systeem slaat niet af als het de processor veel te heet word.

Mmm, ik denk even over dit geval na...zal later nog reageren met oplossingen als die niet al gegeven zijn

There is no place like ::1

Verwijderd

swampy schreef op 02 June 2003 @ 13:27:
hitte kan een probleem zijn met laptops, zeker met dit weer.

De oplossing...well de processors in een laptop, moeten als het goed is speciale mobiele versies zijn die zichzelf terugklokken bij problemen zoals warmte.

Helaas zie ik dat je een Athlon XP 2200 hebt en dat is geen mobiele maar een normale processor en helaas kennen die dat truukje niet. Nog erger AMD heeft geen thermische beveiliging dus het systeem slaat niet af als het de processor veel te heet word.

Mmm, ik denk even over dit geval na...zal later nog reageren met oplossingen als die niet al gegeven zijn
AMD processors hebben wel een techniek die bij Intel 'Intel Speedstep' heet , kweet de naam alleen niet ff. Dat ie dus op verschillende kloksnelheden kan lopen moet dus mogelijk zijn.

Voor zover ik weet bestaan er voor laptops geen beveiligingsmogelijkheden voor hitte etc....

Er kan eventueel een software probleem zijn die ervoor zorgt dat je processor aan het flippen is. Je kan proberen om je laptop in de bios te laten staan en kijken of het daar ook afslaat en\of hitteproblemen krijgt. Weet je iig of het met software te maken heeft of niet.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 14:32:
[...]

AMD processors hebben wel een techniek die bij Intel 'Intel Speedstep' heet , kweet de naam alleen niet ff. Dat ie dus op verschillende kloksnelheden kan lopen moet dus mogelijk zijn.
[..]
"AMD PowerNow!™ Technology for Extended Battery Life" ;)
edit:
Bron

[ Voor 18% gewijzigd door Scipionyx op 02-06-2003 14:42 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 14:00

Sick Nick

Drop the top!

weet wel dat mijn celly flaptop gewoon 45 minuten in de zon zonder enige fan aan kan draaien, daarna begint er eentje heel zachtjes te bazen :p

Gister en eergister nog mee gemaakt, dit alles op de accu en aan de wifi lan natuurlijk als echte tweaker :+

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 13:46
Ik heb het wel eens met mijn laptop als mijn fan geen koele lucht kan krijgen.
Tevens kon ik hem aan laten staan in mn rugzak in de winter, sinds dat het zomer is kan dit niet meer :|
Anyway als deze te warm werd dan ging hij vanzelf uit zonder waarschuwing...

Maar het hoort niet uit te gaan in de zomer als hij in de zon staat, als hij tenminste normaal luchttoevoer kan krijgen...

[ Voor 20% gewijzigd door Sluuut op 02-06-2003 14:47 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• JPS43
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11-2021
Mijn laptop (compaq met pentium) heeft vrij veel moeite met dit weer. Er zit volgens mij een oververhittingsbeveiliging in, want als hij te warm wordt, zeker met dit weer, stopt hij er mee. Duurt minimaal een half uur voordat ik weer verder kan. Voor mij is dit een herkenbaar probleem.

Ik heb wel eens koelers voor onder je laptop gezien, maar dat zag er vrij grof uit.

JPS

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:44
Ik heb dit ook met mn laptop. Thuis zet ik de achterste voetjes op 3 cd-hoesjes(3 links 3 rechts), zodat er makkelijker lucht bij de opening in de onderkant kan komen. Als ie op de cd-tjes staat heb ik nooit problemen.. Ook vind ik het wel fijn dat het toetsenbord dan een beetje schuin komt te staan.. 'T ligt iig niet aan de fans ,die zijn pas schoongemaakt in de fabriek (hij was ge-RMA'd)..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

Kijk eens in de technical specifications van de laptop ? De nieuwste Compaqs kunnen volgens het boekje normaal functioneren van 0 to 60 graden Celcius...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu eerst op een heel lullige manier opgelost... heb kartonnen doos gepakt en waar de koeler zit er een mooi rond gaatje in gemaakt zolang hij daar op staat gaat alles ok :)

verder ben ik erachter dat hij alleen uitvalt in windows EN als ik hem aan de netstroom heb, dat zal waarschijnlijk dus zijn omdat hij dan de powersafe gedoe niet nodig heeft.... Binnenkort maar eens format c:, zien wat dat doet....

TNx voor de tips enzo, en meer/betere tips zijn of course altijd welcome! :)
Pagina: 1