HD connector laptop brak?

Pagina: 1
Acties:

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Heren,

Ik heb een tijdje geleden een latop van iemand gehad, omdat de HD niet helemaal goed meer zou zijn, en de desbetreffende persoon een nieuwe laptop ging kopen.

Al spoedig had ik uit gevonden dat als ik de laptop (toshiba 730CDT) in de bios liet booten en dan liet rebooten dat de HD het perfect deed. Dus dat zat ergens bij de IO of de Connector.

Maar nou haalde ik de hd er laatst even uit om deze in een andere laptop te hangen, en stopte hem zojuist weer teurg. Nu doet de laptop bijna niets meer.

Als ik boot, krijg ik na erg lang wachten te zien "insert system disk in drive.". Dus ik een flop erin, en bij boot van flop. Maar met Fdisk ziet de laptop geen HD's.

Dus mijn connector of IO controller wil niet.

Komt dit probleem iemand bekend voor? En veel belangrijker is er een oplossing voor bekend?

[ Voor 3% gewijzigd door Four op 02-06-2003 13:14 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-03 20:34
even dubbelchecken of alle kabeltjes wel goed hebt aangesloten. wat deed die harddisk in de ander laptop en heb je toevallig ook een ander 2,5" die je in jou toshiba kan hangen. het lijkt er iig gewoon op dat je de boel verkeerd hebt aangesloten

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Dit kan niet. Ik heb het idd meerdere keren gecontroleerd, maar de aansluiting van de ide heeft natuurlijk een obsoleet puntje (nml p10) en deze is op de ide connector dicht. Dus ik kan onmogelijk de kabeltjes verkeerd hebben aangesloten denk ik..\

De HD is verder goed, in de andere laptop doet hij het gewoon, met een 2e hd in me toshiba heb ik het zelfde probleem. Dus het zit hem echt in de connector.

[ Voor 27% gewijzigd door Four op 02-06-2003 14:03 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-03 20:34
ide controller rot dan, je kunt hem eventueel terugsturen naar Toshiba voor reparatie, maar ik vrees dat je er zelf weinig an kan doen

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

laptop hdd verkeerd aangesloten.... (geen notch) pin 1 zit standaard anders dan normale IDE... bovendien 44 pinnen :p